2023-03-17, 20:42
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Kan hålla med. Jag har brutala sömnsvårigheter och vet att Zopiklon hjälper mig då frun får det utskrivet i mängder, men tyvärr använder hon också mängder så när jag försöker använda det också så slutar det med att det tar slut för tidigt.

Hon får 100 tabletter utskrivna som ska räcka i 50 dagar. Alltså 2 per dag.
Men doktorn skriver ut 400 så att han ska slippa besöka för ofta.

Men när frun har dåliga dagar och bara vill sova hela dygnet så drar hon i sig 4st på en dag och om jag då tar 1st för att kunna sova så går det åt 5st på en dag istället för 2st.

Jag har försökt få det själv utskrivet, men min jävla doktor och vårdcentral vägrar att skriva ut det.
Trodde man bara kunde kontakta en annan vårdcentral för att testa lyckan där, men tydligen måste man göra något nytt vårdval för det först.

Nån aning om man kan byta vårdcentral när som helst och hur många ggr som helst per år? Misstänker att jag får nej på de flesta ställen då ingen verkar vilja ta i zopiklon.

De där är inge bra,,,jag hade 2 men tar nu 1 imovane och funkar fint utan den sover jag inte.
Man ska inte peta i sig mer och endast den som ska ta de är inte till för att dela ut till familje medlemmar de får ha egna medicinlistor
Citera
2023-03-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
De där är inge bra,,,jag hade 2 men tar nu 1 imovane och funkar fint utan den sover jag inte.
Man ska inte peta i sig mer och endast den som ska ta de är inte till för att dela ut till familje medlemmar de får ha egna medicinlistor

Håller med, men då min doktor vägrar skriva ut till mig så ha jag inget val.
Alt han har skrivit ut till mig har antingen inte haft någon effekt alls eller dels varit direkt farligt som när han skrev ut skiten Propavan tillmig.

Uppenbarligen en riktigt jävla dålig doktor som inte kan nånting.
Citera
2023-03-18, 00:17
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Det är den muskelavslappnande effekten, som enligt mig är den enda som gör medicinen värd att ta.
Zolpidem hade ofta för mig en vana att antingen vara väldigt euforisk och hypnotisk och ibland inte fungera överhuvudtaget, det var lite rysk roulette. Och om man fick stilnoct-tomten på besök så var man aldrig särskilt nöjd dagen efter. Oerhört instabil medicin som man tyckte var skoj första gångerna men sen var det bara bajs.

Zopiklon har jag ätit i många år nu och även om jag ibland har svävat iväg med 1½, 2 tabletter, per natt så är det aldrig något problem med att gå tillbaka till ursprungsdosen på 7,5 mg. Den går och går, likt en klocka. Dock får jag nästan aldrig någon euforisk känsla längre men det muskelavslappnande är det som gör att jag kan somna gott ifrån 15 min och ibland upp till 45-60 min och det är sällan den sviker.

Att missbruka tabletterna och behöva vara utan flera nätter är inte värt det, att få sova ordentligt varje natt är "priceless". Att man är beroende vid det här laget behöver man kanske inte diskutera men för mig finns inte missbrukspotentialen där då det innefattar mer negativa saker än positiva.

Skönt med muskelavslappnande, speciellt när kroppen är riktigt spänd av all stress. Men är inte så jätteförtjust i zopiklon eller benso för den delen. Har dock börjat att gilla sobril som är rätt mild benso.

Testade för ett tag sedan att ta 15mg zopiklon för att se vad som skulle hända helt enkelt. Men det slutade med att jag däckade framför datorn och slog skallen i tangentbordet.
Citera
2023-03-18, 00:29
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Håller med, men då min doktor vägrar skriva ut till mig så ha jag inget val.
Alt han har skrivit ut till mig har antingen inte haft någon effekt alls eller dels varit direkt farligt som när han skrev ut skiten Propavan tillmig.

Uppenbarligen en riktigt jävla dålig doktor som inte kan nånting.

Byt läkare, om man inte sover har man rätt till medicin
Citera
2023-03-18, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
Alltså va fan...
Ge fan i att blanda mediciner o sprit och leka hobby doktor
Har haft långårig extrem värk med sömnsvårigheter och haft både värktabletter o sömntabletter har aldrig sett varken ljustomtar, demoner, eller flippat ur.
Men så knarkar jag heller inte, och tar enligt föreskrifterna då är de inga problem.
Ni tycks knarka allt som erbjuds och mer därtill. Om man skulle fått kickar av att äta tandkräm och elda skosnören hade ni säkert gjort det med.
Vet flera som har fått både hallisar eller och gått i sömnen och gjort helgalna saker på standardoser Zopiklon och Zolpidem i terapeutisk dos utskrivet av läkare bla undertecknad själv.

Personligen så flippade jag helt på 10 mg Zopiklon eller 10 mg Zolpidem så jag fick dem utbytta emot Nitrazepam som inte hade den sinnesjuka biverkningsprofilen samt en Z analog spärr i journalen men får idag sova på Xanor v.b då Nitrazepam avregistrerades.
Citera
2023-03-18, 16:35
Medlem
Citat:
Kan hålla med. Jag har brutala sömnsvårigheter och vet att Zopiklon hjälper mig då frun får det utskrivet i mängder, men tyvärr använder hon också mängder så när jag försöker använda det också så slutar det med att det tar slut för tidigt.

Hon får 100 tabletter utskrivna som ska räcka i 50 dagar. Alltså 2 per dag.
Men doktorn skriver ut 400 så att han ska slippa besöka för ofta.

Men när frun har dåliga dagar och bara vill sova hela dygnet så drar hon i sig 4st på en dag och om jag då tar 1st för att kunna sova så går det åt 5st på en dag istället för 2st.

Jag har försökt få det själv utskrivet, men min jävla doktor och vårdcentral vägrar att skriva ut det.
Trodde man bara kunde kontakta en annan vårdcentral för att testa lyckan där, men tydligen måste man göra något nytt vårdval för det först.

Nån aning om man kan byta vårdcentral när som helst och hur många ggr som helst per år? Misstänker att jag får nej på de flesta ställen då ingen verkar vilja ta i zopiklon.
Ett tips är att skita i VC kontakta öppenpsykiatrin och berätta att du har så svåra sömnproblem så att du funderar på att ta ditt liv alt åk in till psykakuten efter en veckas grav sömnbrist och kräv att bli inlagd.

Jag fick mina Imovane på recept efter en inläggning då jag uppsökte akuten efter att inte ha sovit mer än kanske 2 timmar per dygn i tre veckor.

Fick 10 mg Imovane direkt till natten och hade det ståendes i de två och en halv vecka som jag vart inlagd och fick recept direkt då de inte ville ha mig inlagd stup i kvarten.

Hade recept på Imovane och Stilnoct i tre år att växla emellan för att hålla nere toleransen innan jag drabbades av paradoxala reaktioner dvs gjorde helsjuka saker i sömnen utan att minnas ett skit.

Då blev det snabbt Nitrazepam istället och sedan Xanor.
Citera
2023-03-18, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ett tips är att skita i VC kontakta öppenpsykiatrin och berätta att du har så svåra sömnproblem så att du funderar på att ta ditt liv alt åk in till psykakuten efter en veckas grav sömnbrist och kräv att bli inlagd.

Jag fick mina Imovane på recept efter en inläggning då jag uppsökte akuten efter att inte ha sovit mer än kanske 2 timmar per dygn i tre veckor.

Fick 10 mg Imovane direkt till natten och hade det ståendes i de två och en halv vecka som jag vart inlagd och fick recept direkt då de inte ville ha mig inlagd stup i kvarten.

Hade recept på Imovane och Stilnoct i tre år att växla emellan för att hålla nere toleransen innan jag drabbades av paradoxala reaktioner dvs gjorde helsjuka saker i sömnen utan att minnas ett skit.

Då blev det snabbt Nitrazepam istället och sedan Xanor.

Jag är lite rädd att kontakta psyk då jag inte vill bli indragen i något jag inte kan komma ur.
Jag är på inget sätt psykiskt sjuk. Jobbar och lever som vanligt, men lider svårt av sömnproblemen.

Kanske ska besöka samma vårdcentral och doktor en gång till och se vad mer han vill erbjuda, men annars blir det nog antingen byte av doktor eller vårdcentral.

Kan man annars bara kontakta psyk och tala om sömnproblem eller måste man få remiss via vårdcentral först? Har ingen lust att hitta på att jag tänkt ta mitt liv eller så utan vill hålla mig till sanningen.
Citera
2023-03-21, 21:11
Medlem
Citat:
Jag är lite rädd att kontakta psyk då jag inte vill bli indragen i något jag inte kan komma ur.
Jag är på inget sätt psykiskt sjuk. Jobbar och lever som vanligt, men lider svårt av sömnproblemen.

Kanske ska besöka samma vårdcentral och doktor en gång till och se vad mer han vill erbjuda, men annars blir det nog antingen byte av doktor eller vårdcentral.

Kan man annars bara kontakta psyk och tala om sömnproblem eller måste man få remiss via vårdcentral först? Har ingen lust att hitta på att jag tänkt ta mitt liv eller så utan vill hålla mig till sanningen.

Gå till VC, kör den långa vägen på vad de rekommenderar. Funkar det inte kommer du få vad du behöver zopiklon eller zolpidem på sikt men har du tur kommer du hitta annan lösning på vägen. Varit i din sits och trodde allt var kört men på en cocktail av propavan och Mirtazapin kan jag sova nu efter år med problem. Har imovane med för nödläge men har efter nästan dagligt bruk av Z i år lärt mig sova utan. Z håller inte i längden så inte lönt att lägga all kraft på att få ett maffigt recept på det för inom kort sitter du där sömnlös ändå. Inte livets facit men min story. Kämpa på!
Citera
2023-03-21, 23:56
Medlem
populopiduss avatar
Citat:

Förlita dig INTE på z-analoger för det är verkligen ett recept på problem. Dessa funkar ett tag men med tiden blir du beroende och får (eller förvärrade) sömnproblem. Dessa ska användas som vanlig benso i yttersta nödfall, inte som någon permanent lösning.

När man går på Zopliklon regelbundet vaknar man inte riktigt till på dagen och går omkring i någon märklig halvdvala, vilket lätt kan skapa nedstämdhet och andra psykiska problem. Då är det ärligt talat bättre att ha sömnproblem... Håll koll på frugan din för övrigt, för det hon sysslar med låter inte alls särskilt sunt. Höll själv på så där och mådde ärligt talat skit av det, vilket jag fattade först när jag slutat med skiten.

Ta reda på varför du har sömnproblem istället och attackera problemet istället för symptomen.
Senast redigerad av populopidus 2023-03-22 kl. 00:00.
Citera
2023-03-22, 11:19
Medlem
TilhelmWells avatar
Zopiklon, d v s Imovane samt Sobtrl d v Oxasacnd har ändar int sammanfattning för läkemedlem. De som somnade pga en av dessa gjorde det inte för två år seda heller på två och nu gör man det inte på tre. De fungerar inte för det är i sett bara tablettmassa. Jag har givit til analys. Och fått svar. Så vad ska folk somna på nu om inte Imovane Med? Zopiklon Pilum vär nästa näst men finska Orion var urusel? Det är slut nu.
Citera
2023-03-22, 11:36
Medlem
darkomcfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Zopiklon, d v s Imovane samt Sobtrl d v Oxasacnd har ändar int sammanfattning för läkemedlem. De som somnade pga en av dessa gjorde det inte för två år seda heller på två och nu gör man det inte på tre. De fungerar inte för det är i sett bara tablettmassa. Jag har givit til analys. Och fått svar. Så vad ska folk somna på nu om inte Imovane Med? Zopiklon Pilum vär nästa näst men finska Orion var urusel? Det är slut nu.

Snyggt Kom tillbaka när du är nykter.

mvh
Citera
2023-03-22, 15:55
Medlem
Helt ärligt nu … dessa Zolpidem 10mg (belbien) från Hemofarm somnar man sjukt snabbt på vs Svenska Zoplidem som tröttar hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in