Citat:
Ursprungligen postat av
JohnBlund
Kan hålla med. Jag har brutala sömnsvårigheter och vet att Zopiklon hjälper mig då frun får det utskrivet i mängder, men tyvärr använder hon också mängder så när jag försöker använda det också så slutar det med att det tar slut för tidigt.
Hon får 100 tabletter utskrivna som ska räcka i 50 dagar. Alltså 2 per dag.
Men doktorn skriver ut 400 så att han ska slippa besöka för ofta.
Men när frun har dåliga dagar och bara vill sova hela dygnet så drar hon i sig 4st på en dag och om jag då tar 1st för att kunna sova så går det åt 5st på en dag istället för 2st.
Jag har försökt få det själv utskrivet, men min jävla doktor och vårdcentral vägrar att skriva ut det.
Trodde man bara kunde kontakta en annan vårdcentral för att testa lyckan där, men tydligen måste man göra något nytt vårdval för det först.
Nån aning om man kan byta vårdcentral när som helst och hur många ggr som helst per år? Misstänker att jag får nej på de flesta ställen då ingen verkar vilja ta i zopiklon.
Ett tips är att skita i VC kontakta öppenpsykiatrin och berätta att du har så svåra sömnproblem så att du funderar på att ta ditt liv alt åk in till psykakuten efter en veckas grav sömnbrist och kräv att bli inlagd.
Jag fick mina Imovane på recept efter en inläggning då jag uppsökte akuten efter att inte ha sovit mer än kanske 2 timmar per dygn i tre veckor.
Fick 10 mg Imovane direkt till natten och hade det ståendes i de två och en halv vecka som jag vart inlagd och fick recept direkt då de inte ville ha mig inlagd stup i kvarten.
Hade recept på Imovane och Stilnoct i tre år att växla emellan för att hålla nere toleransen innan jag drabbades av paradoxala reaktioner dvs gjorde helsjuka saker i sömnen utan att minnas ett skit.
Då blev det snabbt Nitrazepam istället och sedan Xanor.