2015-06-03, 11:19
Medlem
katthund2s avatar
"Råkade" slänga i mig 26 imovane och 15 sobril i måndags, vaknade dagen efter och fattade ingenting... ni vet ju hur det blir. Nu till min fråga, käkar ju egentligen imovane för att kunna somna på natten vilket annars är omöjligt för mig. Tror ni jag har fuckat upp min tolerans helt nu? Hur lång tid bör det ta innan jag somnar på 1-2 imovane som vanligt igen?

Tacksam för svar
Citera
2015-06-03, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av katthund2
"Råkade" slänga i mig 26 imovane och 15 sobril i måndags, vaknade dagen efter och fattade ingenting... ni vet ju hur det blir. Nu till min fråga, käkar ju egentligen imovane för att kunna somna på natten vilket annars är omöjligt för mig. Tror ni jag har fuckat upp min tolerans helt nu? Hur lång tid bör det ta innan jag somnar på 1-2 imovane som vanligt igen?

Tacksam för svar
Ja helt under ett tag. Bör nog vara nere på normal nivå om en vecka.
Citera
2015-06-03, 18:19
Medlem
Upprycknings avatar
Vore tacksam för snabbt svar

Dygnade i natt dvs sov inte nåt på hela natten, vill somna tidigt ikväll och sova ut och få ordning på dygnsrytmen.

Om jag tar 10mg stesolid + 7,5 mg imovane redan nu kommer jag somna gott om 3 timmar då?

Vill helst ta imovanen redan nu och inte vänta till precis innan jag ska sova....

Om jag blir pigg av imovanen funkar det att ta en till då precis innan jag lägger mig?

Tacksam för snabbt svar!!
Citera
2015-06-03, 19:02
Medlem
Upprycknings avatar
Ingen?
Citera
2015-06-03, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Ingen?
Du kommer bli pigg av imovanen om du inte lägger dig och sover. Om du inte ska sova nu men senare så ta den senare istället och lägg dig och sov.
Citera
2015-06-04, 15:38
Medlem
SDKZs avatar
Åt igår 2mg iktorivil, 1mg xanor och 30mg stilnoct blandat med kanske en 0.5 hasch utan tolerans. Dra åt helvete vad sänkt jag blev av stilnocten fick för mig hela tiden att det var en tredje person i rummet osv. Roligt men tror enda jag skippar stilnoct i framtiden
Citera
2015-06-07, 22:38
Bannlyst
En tillökning med zolpidem på 200 känns säkert o bekvämt ,som varm välling........ända problemet e nu att hålla sig till rätt mängd som jag klarar i 2 dar typ...... Skärpning nu ,skönt att ha dessa
Citera
2015-06-08, 19:59
Medlem
Nu när någon nämnde det, kommer skugghallucinationerna (på zolpidem) någonsin tillbaka? Jag har imorgon haft tre månaders uppehåll, fast tror inte det kommer spela någon roll.

Man får liksom permanent tolerans mot just hallucinatonerna, verkar det som.
Citera
2015-06-08, 20:14
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nu när någon nämnde det, kommer skugghallucinationerna (på zolpidem) någonsin tillbaka? Jag har imorgon haft tre månaders uppehåll, fast tror inte det kommer spela någon roll.

Man får liksom permanent tolerans mot just hallucinatonerna, verkar det som.

Har inte fått några på år. Det gör dock inget. Men jag tror att dem försvinner med tiden för en del, rättare sagt det blir så för en del.
Citera
2015-06-09, 00:28
Medlem
Nu hade jag aldrid provat zolpidem sublingualt förut och fy satan vad illa det smakar. Vad är det för vidrig substans dom tillsätter och varför är det exklusivt för zolpidem?

Kan tänka mig för att undvika att den används som date rape drug men jag får verkligen kväljningar, vad ÄR detta?
Citera
2015-06-09, 00:36
Medlem
Nicke1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nu hade jag aldrid provat zolpidem sublingualt förut och fy satan vad illa det smakar. Vad är det för vidrig substans dom tillsätter och varför är det exklusivt för zolpidem?

Kan tänka mig för att undvika att den används som date rape drug men jag får verkligen kväljningar, vad ÄR detta?

Efter ett tag kommer du tycka att det smakar gott. Men vad det är som orsakar den bittra smaken undrar jag också.
Citera
2015-06-09, 01:01
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMambaInMe
Jag har utskrivet zopiklon 10tabletter/månad och det är fan ett helvete dom resterande ca 25 nätterna. (Nej jag vet där bara är ca 30 dagar i månaden men behöver oftast ta två för att somna. Hur funkar det för er andra? Får ni det lätt utskrivet? Skulle funnit i automater, då hade jag stått där alltid 😁😜

När doktorn frågade mig om jag ville ha imovane, (jag hade vänt på dygnet) så visste jag inte vad var.
Hon bedömde nog att jag inte var missbrukare och gav mig 400st att ta efter behov. Lås din journal och hitta ny doktor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in