2015-06-10, 00:44
Medlem
No6s avatar
Får 30 st stilnoct i månaden och har klarat mig på det i många år. Jag kan i princip få tag på hur många jag vill men för mitt eget bästa så kör jag max 2ggr i veckan. Om jag vill ta 50mg 7 dagar i veckan så gör jag det också, ingen jävla läkare ska bestämma det. Just nu tar jag inga alls och inte tagit på över 1 månad. Jag tar ansvar(och eventuella konsekvenser) för mitt medicinerande, synd att inte alla klarar av att göra det.
Citera
2015-06-11, 19:41
Medlem
Är toleransökningen mindre påtaglig på Imovane än på andra Bensos, så som xanor, stesolid osv?
Citera
2015-06-11, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhejsan123123
Är toleransökningen mindre påtaglig på Imovane än på andra Bensos, så som xanor, stesolid osv?
Beror på dosering och halveringstid på olika preparat, men ja mindre toleransökning (för mig ingen efter över ett år) än på de med längre halveringstid.
Citera
2015-06-11, 20:36
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Beror på dosering och halveringstid på olika preparat, men ja mindre toleransökning (för mig ingen efter över ett år) än på de med längre halveringstid.

Ja, när det gäller den sömngivande effekten. Den lugnande/ångestdämpande effekten tycker jag minskar relativt fort om man äter regelbundet (även om man håller sig till ordinerad dos).
Citera
2015-06-11, 21:10
Medlem
Bertil85s avatar
Vad gott det är med Imovane nu när jag har Opioid abs.
Citera
2015-06-11, 23:14
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Nu hade jag aldrid provat zolpidem sublingualt förut och fy satan vad illa det smakar. Vad är det för vidrig substans dom tillsätter och varför är det exklusivt för zolpidem?

Kan tänka mig för att undvika att den används som date rape drug men jag får verkligen kväljningar, vad ÄR detta?

Pröva zopliklon under tungan ska du få känna på äcklig smak. Smakar fan så mycket värre kan jag lova dig! Tror inte du kan smaka på ett beskare ämne och smaken går fan aldrig bort...
Citera
2015-06-11, 23:51
Medlem
har tagit mina först 4 imovane på kanske 1 år. Känner absolut inget. tog två oralt och 2 under tungan.

what to do ?
Citera
2015-06-12, 05:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sakarias123
har tagit mina först 4 imovane på kanske 1 år. Känner absolut inget. tog två oralt och 2 under tungan.

what to do ?
Lägga dig ned och sova?
Citera
2015-06-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Lägga dig ned och sova?

fan vad tråkigt

nä ingenting hände efter x antal timmar. så jag gick faktiskt och la mig, verkar som mina Imovane/stilnoct dagar är över då det inte hjälper mera. dags att gå vidare och hitta något annat skoj
Citera
2015-06-14, 18:34
Medlem
Fick Imovane istället för Zopiklon Pilum och jävlar vad ruttna de var i jämförelse. Ingen jävla nytta alls. Ska komma ihåg att alltid be om Pilum i fortsättningen.
Citera
2015-06-14, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Fick Imovane istället för Zopiklon Pilum och jävlar vad ruttna de var i jämförelse. Ingen jävla nytta alls. Ska komma ihåg att alltid be om Pilum i fortsättningen.

Jag tycker det är tvärtom, jag reagerar dåligt på Zopiklon medans immisar fungerar utmärkt i sömnsyfte men alla är vi olika
Citera
2015-06-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweetSarhas
Jag tycker det är tvärtom, jag reagerar dåligt på Zopiklon medans immisar fungerar utmärkt i sömnsyfte men alla är vi olika
De flesta verkar tycka som du. Jag förstår inte vad skillnaden kan vara egentligen. Bindningsmedlet kanske? Ska testa 10 mg ikväll igen men jag förväntar mig inget direkt resultat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in