Citat:
Du kan lita på vad jag säger, eftersom jag är intelligent och hederlig och har god språklig förmåga – till skillnad från dig. Jag kan förstås visa dig enkelt att du i fortsättningen lugnt kan lita på att det jag säger stämmer (även när jag kallar dig idiot) genom att faktiskt svara på din begäran här.
Jag litar inte ett skit på dig...och jag tycker inte du framstår som varken hederlig eller intelligent, din språkliga förmåga har jag ingen större uppfattning kring, tycker inte det har speciellt mycket att göra med något av större vikt på detta forum, vilket just är ett argument från min sida på att du ( som nu dragit upp 1 felstavat ord från mig för 4.e gången? ständigt tar till personpåhopp) jsut varken är att betrakta som hederlig debatör eller intelligent. allright?
Citat:
Vid 14.50 till 15.02 in i originalvideon läser hon upp ett längre citat direkt ur Jordan Petersons bok om vad han anser om "the wage gap", som innebär en djupgående och genomtänkt kritik av begreppet "equal pay". Hon replikerar med att snuttifiera frågan till vad han "tror på". Följande replikväxling följer:
CN: – So the simple question is: Do you believe in equal pay?Hon talar om för honom, trots att hon just läst innantill vad han menar – "is saying" – att han inte "tror" på lönegapet, som om det vore en trosfråga. Sedan tar hon till det logiska felslutet argumentum ad populum. Hur j-a infantil får man vara som kvinna och feminist i en intervjusituation?!
JP: – Well I've made the argument there. It depends on…
CN: – So you don't believe in equal pay.
JP: – *skrattar hjärtligt (åt idiotin)* No, I'm not saying that at all.
CN: – Because a lot of people listening to you would just say: "I mean, are we just going back to the dark ages?"
Är inte originalvideon som ligger uppe för diskussion, utan den lilla snutt som TS länkat.
(men jag ska kolla av denna, när tid finnes.)
Citat:
Det finns fler exempel på när hon gör samma sak. Du kanske kan hitta dem själv om du försöker.
Sedan kommer jag att hjälpa dig till rätta med dina bristande språkkunskaper så länge du har behov av hjälp, vilket ser ut att bli ganska länge, eftersom du är en idiot som tror dig veta allt bäst, trots att du är så imbecill och obildad att du inte kan stava till "intervju".
Här kan du läsa att jag har rätt även i denna fråga: Lär dig svenska!
Sedan kommer jag att hjälpa dig till rätta med dina bristande språkkunskaper så länge du har behov av hjälp, vilket ser ut att bli ganska länge, eftersom du är en idiot som tror dig veta allt bäst, trots att du är så imbecill och obildad att du inte kan stava till "intervju".
Här kan du läsa att jag har rätt även i denna fråga: Lär dig svenska!
Jag har inga större bristande språkkunskaper, bara för att jag råkat stava ett ord fel. Inte heller är detta något som debatteras i just detta forum, gå till spåkforumet.
Inte heller är jag en idiot, utan det kan du vänligen ta själv att stoppa upp på lämpligt ställe...är nämligen idioti, att ständigt kalla andra för idioter utan skäl.
Lär dig svenska själv...är fullt korrekt säga hans/ hennes klassrum så som jag använde det.
Du kan för övrigt själv läsa detta i din egen länk
"När hans, hennes eller deras används tillsammans med ord som är objekt, syftar de inte tillbaka på subjektet. "
"de diskuterar ex. vad han sagt tidigare gällande transpersoner i hans klassrum."
"klassrum" = objekt
"de" = subjektet
"Hans" syftar inte tillbaka på "de" alltså går det utmärkt prata om "hans klassrum"
Vassegod lille svenskbrottaren.
Senast redigerad av Merapi 2018-01-27 kl. 20:48.
Senast redigerad av Merapi 2018-01-27 kl. 20:48.