Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-12, 21:33
  #2857
Medlem
Det absolut enklaste sättet att bemöta människor som försöker göra en halmgubbe av J.B.P är att säga: "Han har en egen kanal med nästan 600 timmar av material, ta en valfri video, vilken du vill! du har total frihet! ta ett klipp eller video, ta en valfri mening från den videon och berätta HUR han har fel, backa upp det med fakta i det nödvändiga ämnet. Hitta EN mening bland 600 timmar som du kan motbevisa- och presentera det för mig"


Det kommer aldrig att hända, någonsin, inte ens om du gör det till en tävling där vinnaren får pengar. det kommer inte hända, vet ni varför?

För de vet att om de utsätter sig för honom så är rädslan så stor hos dem att de faktiskt måste överge sin ideologi. Deras ideologi är en sådan stor del i deras personlighet att det är fysiskt smärtsamt för dem när något trycker emot.
Det här är ett fenomen som Carl Jung pratar om: Rädsla för att egot ska dö sitt Id träder fram och slukar dem hela.
Citera
2020-04-25, 12:46
  #2858
Medlem
LordOfTheIdiotss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Intervjuaren Cathy Newman blir darrig på rösten av upprördhet när hennes feministiska världsbild blir ifrågasatt. Så mycket för hennes "mångfald", den är totalitär och tål inte att bli utmanad med fakta...
SYNTAX ERROR.
Citera
2020-04-25, 13:54
  #2859
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothrian
Det absolut enklaste sättet att bemöta människor som försöker göra en halmgubbe av J.B.P är att säga: "Han har en egen kanal med nästan 600 timmar av material, ta en valfri video, vilken du vill! du har total frihet! ta ett klipp eller video, ta en valfri mening från den videon och berätta HUR han har fel, backa upp det med fakta i det nödvändiga ämnet. Hitta EN mening bland 600 timmar som du kan motbevisa- och presentera det för mig"


Det kommer aldrig att hända, någonsin, inte ens om du gör det till en tävling där vinnaren får pengar. det kommer inte hända, vet ni varför?

För de vet att om de utsätter sig för honom så är rädslan så stor hos dem att de faktiskt måste överge sin ideologi. Deras ideologi är en sådan stor del i deras personlighet att det är fysiskt smärtsamt för dem när något trycker emot.
Det här är ett fenomen som Carl Jung pratar om: Rädsla för att egot ska dö sitt Id träder fram och slukar dem hela.
Jag håller med och du ska få ett talesätt av mig som kan vara bra att ha mot de lite enklare demagogissorna:
En idiot förstår inte att hon är en idiot, för att hon är en idiot.
Citera
2020-04-25, 15:12
  #2860
Medlem
JBP's 'misstag' var att han kritiserade dagens feminism. Thats it.

Det får iallafall mig att tänka några gånger till på vad dagens feminism är för något.
Citera
2020-04-25, 15:44
  #2861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
JBP's 'misstag' var att han kritiserade dagens feminism. Thats it.

Det får iallafall mig att tänka några gånger till på vad dagens feminism är för något.

Jag tror inte JP är besviken över sakernas tillstånd så här några år senare. De va nog de bästa han göra för egen del.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback