2018-01-18, 23:54
Medlem
AoE3#1s avatar
Dela dela dela. Jag har följt J. P. under 1 år nu och han har nu äntligen nått det han kämpat för under många år. Han har kommit fram till hur han ska formulera sig på ett kort och stabilt sätt som alla kan förstå och på ett sätt som får lyssnaren att vara engagerad i det han säger. Jag har länge betat av alla hans klipp på Youtube, det är långa föreläsningar på 2-3 timmar ibland där han svävar iväg lite för mycket för att gemene man ska lyssna på det han har att säga. Men nu har han börjat åka utomlands för att "promota sin bok".

Den här rabiata, radikala och faktaresistenta feministen blir vid ett läge i "intervjun" helt knäckt av J. P. och han bryter tystnaden med "Ha! Gotcha". Briljant.

Som sagt har J. P. mycket att säga, men det tar väldigt lång tid för en människa att förstå vad han vill förmedla. Men här bryter han ned allting i några meningar. Visst kanske det blir lättare för mig att förstå eftersom jag lyssnat på honom otaliga gånger och förstår vad han vill säga utan att han nödvändigtvis behöver säga nånting överhuvudtaget, men ändå; titta på klippet och njut.

En väldigt väldigt kort bakgrund om J. P.:

Extremt kunnig, vältalig och påläst man. FÖR varje individs rätt till likadana möjligheter. Slåss mot målet "equity" väldigt effektivt. Slåss mot postmodernismen och dess alla aktivister. Blev "känd" när han vägrade kalla transpersoner för Ze och Zer etc. efter att Kanada lagstiftat det.

Hans följare på Youtube låg på 570k och nu har han över 600k. Breitbart publicerade detta idag under kvällen, jag ville starta en tråd här igår, men glömde bort att göra det.
Lyssna gärna på hans klipp. Utförliga förklaringar av hur Väst är uppbyggt och vad postmodernister(feminister, marxister, SJWs etc) är och hur farlig utveckling vi går mot.

Tack för mig. Hoppas verkligen att ni tar er tiden och först lyssnar på den här "intervjun" och sedan går igenom hans klipp på nätet.

EDIT: Glömde LÄNKEN hoho

https://www.youtube.com/watch?v=aMcjxSThD54&t=1389s

Länk till hans Youtubekonto:
https://www.youtube.com/user/JordanPetersonVideos/videos
Senast redigerad av AoE3#1 2018-01-18 kl. 23:57.
Citera
2018-01-19, 00:01
Medlem
AoE3#1s avatar
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"

När narrativet går före allt...
Citera
2018-01-19, 00:41
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Det är något väldigt tillfredsställande med en kvinna som blir satt på plats. Han fullständigt avrättar henne.
Citera
2018-01-19, 00:48
Medlem
Ketaminkillen1s avatar
Minst sagt vältalig och saklig person. Är faktiskt med i någon slags svensk fanpage för Jordan B Peterson på Facebook haha. Vet inte riktigt hur jag hamnade där, men jag har nog inte kollat in honom så mycket som jag borde.

Om det är av något intresse så får du gärna skicka ett PM, då jag tror att de försöker skrapa ihop pengar för att bjuda hit honom till Sverige för att föreläsa!
Citera
2018-01-19, 00:57
Medlem
snivlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ketaminkillen1
Minst sagt vältalig och saklig person. Är faktiskt med i någon slags svensk fanpage för Jordan B Peterson på Facebook haha. Vet inte riktigt hur jag hamnade där, men jag har nog inte kollat in honom så mycket som jag borde.

Om det är av något intresse så får du gärna skicka ett PM, då jag tror att de försöker skrapa ihop pengar för att bjuda hit honom till Sverige för att föreläsa!

Länk till den facebookgruppen tack... Letade men hitta inget då, 6mån sedan
Citera
2018-01-19, 01:19
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"
"so you're saying"

När narrativet går före allt...
Visst vill man stoppa en ball-gag i hennes dumma mun?

Jag har inte följt honom noga men älskar alla som kan ta upp kampen mot dumma idéer som genomsyrar samhället och människors tankar.
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2018-01-19 kl. 01:21.
Citera
2018-01-19, 01:25
Medlem
Grymt bra klipp, har sett det 5 gånger sen det lades ut. Har följt honom i över 2 år nu och sett i stort sätt alla föreläsningar/intervjuer men det här är nog det bästa jag sett från honom. Han klär verkligen av henne som du säger. Älskar hur hon försöker byta samtalsämne när han förklarar filosofin bakom kommunismen och hon säger "let's talk about the lobster". Han ba: ha, nice segway!
Citera
2018-01-19, 01:45
Medlem
Hexen666s avatar
Hon är ett typexempel på människor som inte riktigt förstår vad det är dom propagerar för. Dom har ingen djupare insikt alls. Enkelspåriga ideologer är dom, som inte klarar av att greppa koncept som multivariat analys, som säger att det finns en mängd olika faktorer som bidrar till lönegapet mellan män och kvinnor som inte beror på diskriminering, patriarkat osv. I hennes värld är det endast pga patriarkatet. En dum kossa rent ut sagt, som dom flesta feminister. Det är busenkelt för Peterson att klä av sådana. Trött man blir.
Citera
2018-01-19, 01:50
Medlem
Drozds avatar
Intervjuaren Cathy Newman blir darrig på rösten av upprördhet när hennes feministiska världsbild blir ifrågasatt. Så mycket för hennes "mångfald", den är totalitär och tål inte att bli utmanad med fakta...
Senast redigerad av Drozd 2018-01-19 kl. 01:56.
Citera
2018-01-19, 01:55
Medlem
D4Cs avatar
Wow kollar på intervjun nu, fantastiskt hur Peterson förstår exakt hur hon försöker kategorisera honom genom att fråga direkta ja eller nej frågor, och undviker dem svaren.
Citera
2018-01-19, 02:00
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Det är något väldigt tillfredsställande med en kvinna som blir satt på plats. Han fullständigt avrättar henne.

Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Visst vill man stoppa en ball-gag i hennes dumma mun?

Jag har inte följt honom noga men älskar alla som kan ta upp kampen mot dumma idéer som genomsyrar samhället och människors tankar.

Citat:
Ursprungligen postat av deadvein
Grymt bra klipp, har sett det 5 gånger sen det lades ut. Har följt honom i över 2 år nu och sett i stort sätt alla föreläsningar/intervjuer men det här är nog det bästa jag sett från honom. Han klär verkligen av henne som du säger. Älskar hur hon försöker byta samtalsämne när han förklarar filosofin bakom kommunismen och hon säger "let's talk about the lobster". Han ba: ha, nice segway!

Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Intervjuaren Cathy Newman blir darrig på rösten av upprördhet när hennes feministiska världsbild blir ifrågasatt. Så mycket för hennes "mångfald", den är totalitär och tål inte att bli utmanad med fakta...

Ha! Nice Segway!

Haha! Så jävla klockrena svar han ger henne. Har hört honom flera gånger fastställa att han inte än kommit på ett sätt att formulera sig attraktivt och kortfattat angående samhällets ras, men det ser onekligen ut som att han fått till det till slut.

Låt oss från och med den här dagen vara THE LOBSTER! Huvudet högt och ryggen rak mina vänner. Störta Matriarkatet!!
Citera
2018-01-19, 02:01
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D4C
Wow kollar på intervjun nu, fantastiskt hur Peterson förstår exakt hur hon försöker kategorisera honom genom att fråga direkta ja eller nej frågor, och undviker dem svaren.

Exakt! Och det blir bara bättre och bättre. Runt 15:e minuten gör hon sig av med sin "goda mask" och visar sin rabiata och radikala sida. Runt 23:e minuten kommer du bevittna en schack matt du sent kommer att glömma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in