Citat:
Om jag talar om något som är hysteriskt, så är kännas ett adekvat yttryck.
Hysteri är en känsla.
Det första felaktiga grundantagandet du gör här, är att detta handlar om åsikter. Du får ha vilka åsikter du vill för mig, jag skulle tycka de var intressanta om du kunde ge några som helst belägg för dem.
Ett hysteriskt fokuserande på minoriteter är inte en åsikt. Det är en handling som inte bottnar i en åsikt, utan i en känsla, annars skulle man inte bete sig hysteriskt utan sansat.
Däremot kan man ha synpunkter på hur slarvigt jag använder ordet hysterisk, men det vore väl för uppenbart med tanke på att jag påpekar att ni fokuserar på ord istället för innehåll.
Jag försöker undvika att låta mitt tänkande styras av åsikter (bias, basic assumptions) eftersom det skapar konfirmeringsbias vilket är ett hinder för verklig förståelse.
Vidare så är det inte jag som "tycker" att något kan kännas på ett visst sätt, utan en beskrivning av vad som uttrycks i det här forumet. Framförallt hur det uttrycks. Det är inte konkret, det är vagt, det är luddigt, det finns ingen fakta som backar upp det. Ergo är kännas ett lämpligt ordval
Du projicerar för mycket.
Det där är inte konspiratoriskt, det är paranoia.
Det nämns i ett av citaten att källa saknas för ett av påstående. Det innebär inte att källa saknas, det innebär att den inte är redovisad.
Jag övervägde om jag skulle göra mig besväret att länka, men estimerade intelligensnivån som varande sådan att om jag uppger att källan är wiki, och specifikt sidan om serotonin, så hittar folk den själva om de vill granska min uppgivna källa.
Djävligt mycket blaj från dig, skall man tolka detta irrelevanta stridande som att du vill återfå dina serotinnivåer efter ditt fatala nederlag....
Däremot så letade jag upp snubben, och jag hittade den här.
http://www.skolvision.se/SVWebNkA/0%20NkBok%20illustrator%20jpg%20i%20sidordning/s42%20Zoologi.jpg
Det spelar ju ingen roll för den senaste depressionsforskningen är gjord på zebrafiskar, och vi har alla samma ursprung.
Hysteri är en känsla.
Det första felaktiga grundantagandet du gör här, är att detta handlar om åsikter. Du får ha vilka åsikter du vill för mig, jag skulle tycka de var intressanta om du kunde ge några som helst belägg för dem.
Ett hysteriskt fokuserande på minoriteter är inte en åsikt. Det är en handling som inte bottnar i en åsikt, utan i en känsla, annars skulle man inte bete sig hysteriskt utan sansat.
Däremot kan man ha synpunkter på hur slarvigt jag använder ordet hysterisk, men det vore väl för uppenbart med tanke på att jag påpekar att ni fokuserar på ord istället för innehåll.
Jag försöker undvika att låta mitt tänkande styras av åsikter (bias, basic assumptions) eftersom det skapar konfirmeringsbias vilket är ett hinder för verklig förståelse.
Vidare så är det inte jag som "tycker" att något kan kännas på ett visst sätt, utan en beskrivning av vad som uttrycks i det här forumet. Framförallt hur det uttrycks. Det är inte konkret, det är vagt, det är luddigt, det finns ingen fakta som backar upp det. Ergo är kännas ett lämpligt ordval
Du projicerar för mycket.
Det där är inte konspiratoriskt, det är paranoia.
Det nämns i ett av citaten att källa saknas för ett av påstående. Det innebär inte att källa saknas, det innebär att den inte är redovisad.
Jag övervägde om jag skulle göra mig besväret att länka, men estimerade intelligensnivån som varande sådan att om jag uppger att källan är wiki, och specifikt sidan om serotonin, så hittar folk den själva om de vill granska min uppgivna källa.
Djävligt mycket blaj från dig, skall man tolka detta irrelevanta stridande som att du vill återfå dina serotinnivåer efter ditt fatala nederlag....
Däremot så letade jag upp snubben, och jag hittade den här.
http://www.skolvision.se/SVWebNkA/0%20NkBok%20illustrator%20jpg%20i%20sidordning/s42%20Zoologi.jpg
Det spelar ju ingen roll för den senaste depressionsforskningen är gjord på zebrafiskar, och vi har alla samma ursprung.
Kännas är ett adekvat uttryck för det mesta du talar om till och med. Jag har inte sett dig bemöta ett enda resonemang utöver ditt ständiga "du är känslodriven, jag är rationell och smart" (givetvis utan att motivera vare sig det första eller de andra påståenden), jag tycker att om det faktiskt vore så så borde du ha en bättre argumentationsförmåga. Fast det är väl inte den typen av intelligens du besitter antar jag. Jag har gett dig gott om chanser men det har visat sig vara meningslöst, jag har inget problem med att stå ut med ad hominem men när det är det enda man har, om och om och om igen, då är det bara dumt att fortsätta. Efter en viss gräns får jag skylla mig själv.
Jag vet hur du kommer att svara, det är ju inte första gången någon eller ens första gången jag själv nämner detta för dig, det är som att diskutera med ett barn.