Citat:
Ursprungligen postat av
RoofleTrain
Berätta nu gärna hur det är ekonomiskt lönsamt att vara en pushover.
Det har jag aldrig påstått och det är det givetvis inte, vilket var själva poäng med att Jordan tog upp det i videon.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Det var bara ett exempel, en av många faktorer.
Andra är bland annat:
* Fysisk styrka
* Frånvaro från jobbet/sjukdom
Det är konstigt att inte löneskillnaderna är större än de är.
Ja det är en av flera faktorer som påverkar löneskillnaderna.
Citat:
Ursprungligen postat av
beyond
Kvinnor diskriminerar sig själva utan att förstå det? Eller blir de diskriminerade av män för att kvinnorna är så snälla och inte säger ifrån?
Jag kan tycka att personligheten du beskriver ska hållas långt borta från beslutande positioner men min åsikt betyder inte så mycket i det stora hela, jag är dock nyfiken på om män i beslutsposition tycker likadant som jag eller om det bara är ett kvinnligt hjärnspöke att ”alla män tänker likadant”? Jag anser att det senare stämmer, men ser gärna andra infallsvinklar som kan exponera luckorna i mitt tänk.
?? Nej kvinnor diskrimineras inte, det har jag aldrig påstått. Det är ju inte diskrimination ifall man lägger sig platt i löneförhandlingar och inte vågar ställa krav. Det är ens eget fel.
Jag tror inte du behöver oroa dig för att kvinnor av den typen ska hamna i beslutspositioner, själva personlighetsdraget gör ju att de inte klarar konkurrens och det som krävs för att hamna där. Iaf så länge det gäller näringslivet, det är nog en annan femma inom politiken där vilken idiot som helst kan få ett uppdrag.