Citat:
Det är inte mitt fel att du försöker associera dig med Jordan eller hur?
Så det blir ju kontentan vad du än försöker hitta på i efterhand.
Det här helt klart ditt fel att du radar upp en massa "So you are saying" för att trycka ned motståndaren istället för att argumentera
Citat:
Men han har inte den rollen när han debatterar så du har till och med klarat av att missförstå det med. Hur bara lyckas du?
Jag skulle kunna fråga detsamma. Om man skall ha klienter så måste man inge förtroende. När människor ser vad man är kapabel till så blir de rädda och drar sig undan.
Citat:
Kan tala om för dig att min fru krigar inte mot mig...
Och ser man på F!s väljarbas är det inte många andra som gör det heller.
Och vad du tycker om dessa tre personer är ju bara ditt egna subjektiva tyckande.
Vem bryr sig om det mer än du och som belägg för något är det värdelöst.
Nej din fru är säkert nedtryckt och vågar inte säga flaska. Det har du sett till.
Jag tror de flesta i Sverige är överens om att Löfven Johansson och Eliasson inte har kontroll över kriminaliteten i Sverige.
Citat:
Men då fick ju inte alla människor samma rättigheter då i och med amerikanska frihetskriget.
Och du som var så noga med orden...
Jag har varit noga med orden, jag har talat om nationen, jag har också ett par gånger citerat vad detta idéhistoriska begrepp innebär.
Det är faktiskt läge att damma av det här ordet igen, då vi har människor här som inte har ett intresse att dela vår nation utan bara är intresserade av nationens frukter. Skall dessa verkligen ges medborgarskap i riket? Är det i de andra medborgarnas intresse att ha freeloaders.
Citat:
Så det handlade m.a.o. enbart om ditt eget tyckande att det är så.
Så förvånande...
So you are saying....
Citat:
Ehh jo, jag kan mycket väl tala om vad jag och rylle63 diskuterade.
Vi pratade om objektiv moral given av Gud, nedtecknad i bibeln.
Att du sedan kommer in och börjar prata om något helt annat som inte har det minsta med vad vi pratade om är ju enbart ditt problem eller hur?
Och du blir behandlad därefter.
Eh om du vill ha en filosofisk diskussion så är det inte min sak att säga att detta är fel underforum.
Att jag som användare fortsätter på trådens ämne får du nog finna dig i.
Citat:
Ja jag tog för givet att du avsåg altruism då det är det enda som på något sätt kunde vara relevant för våran diskussion. Jag tog för givet att du hade fattat vad vi talade om men du hade inte ens lyckats med det... Jag insåg inte att du var riktigt så korkad, my bad...
Jag är ganska ointresserad av filosofiska diskussioner, vore jag intresserad av dem skulle jag söka mig till det underforumet.
Citat:
Som ovan, man tar för givet att om du hoppar in i en diskussion där vi diskuterar objektiv moral att du försöker koppla till den diskussionen. Det är nog bara i din begreppsvärld där inte detta verkar rimligt...
Om diskussionen hade legat i filosofi ja, och handlat om moralbegreppet så ja. Nu handlar den här diskussionen om vad som hände mellan den feministiska intervjuaren och Jordan Petersson.
Citat:
Så du hade inte med andra ord något konkret att komma med.
Vilken överraskning...
Ok jag förstår.
So you are saying
skammande.
Citat:
Det är konfirmeringsbias och utvisning från diskussionen när man inte tycker du har rätt.
Det är ju en rätt märklig ståndpunkt minst sagt.
Har jag inte länkat vad konfirmeringsbias är?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konfirmeringsbias
Vetenskap och fortbildning om den förra inte gick hem:
Citat:
Konfirmeringsbias hänvisar till en typ av selektivt tänkande varvid man tenderar att lägga märke till det som bekräftar de egna övertygelserna och att ignorera, inte leta efter, eller undervärdera relevansen hos det som säger emot dessa övertygelser.
http://www.vof.se/skepdic/konfirmeringsbias/
Jag vet att jag har skrivit att en akademisk diskussion baseras på argument och inte åsikt. Så koncentrera dig.
Citat:
Och om du nu talar om en akademisk tradition varför ägnar du dig bara åt eget subjektivt tyckande i så fall?
Det gör jag inte jag sammanställer analyserar den vetenskap jag tagit del av.
Citat:
Hela ditt resonemang blir ju till en oxymoron till detta då du bara tycker i ditt resonemang.
Så jag får ta för givet igen att du som vanligt inte hade något att komma med utan snackade skit i vanlig ordning.
Vore det inte bättre om du förutsättningslöst läste in dig på det som har relevans för diskussionen.
Citat:
Nej men det var vad vi gjorde och vill du delta i den debatten får du faktiskt vackert acceptera detta, vara tyst eller debattera med någon annan eller hur?
My way or the higway.
Nu hade jag inte tänkt att go there, men om man analyserar Cathys intervjumetod utifrån psykologiska termer så kan jag ju påpeka att detta är en narcissistisk ståndpunkt, och ett sätt att försöka kontrollera vad som sägs. Framförallt att tysta kritik. Överhuvudtaget är allt skammande en narcissistisk teknik, att hålla skam ifrån sig. Det är oärligt hos feministerna. De är också människor och gör också fel.
Citat:
Du rättade inte till något mer än att du blandade in saker som inte hade någonting över huvud taget med det vi pratade om.
Vad har "neuroscience" med den hävdade objektiva moralen som ges i bibeln att göra?
Ingenting...
Vilka vi?
Det verkar bli uppenbart att du tycker att jag störde den diskussion och det övertag du tyckte du hade.
Det här är ett diskussionsforum och neuroscience har med trådens ämne att göra, då det är en av de vetenskaper som Jordan lutar sig mot.
Citat:
Tja du fattade inte vad vi pratade om.
Du hävdade att jag inte visste vad jag talade om utan att ha kunnat visa detta.
Du hävdar jag inte är kvalificerad att diskutera objektiv moral för att jag inte håller med dig...
Du fixar inte ens att erkänna du missförstod vad det handlade om utan slår knut på din argumentation för att komma undan...
Återigen det är upp till publiken, du kan inte tala för dem.
Citat:
Du bara är förblir den forumclown du alltid har varit.
Alright.
Btw kognitiv dissonans