Citat:
Ursprungligen postat av
Hexen666
Genom att hon frågar: "varför ska din yttrandefrihet stå över en transpersons "rätt" att inte bli kränkt?" En sådan fråga ställd av en journalist är helt makalöst dumt.
Varför är det dumt?
Det är ju ganska exakt vad stora delar av samhället numera har på sin agenda...
hur långt ska yttrandefrihet få sträcka sig?
Ska det vara "lagligt" eller moraliskt "rätt" att häva ur sig vad som helst kring andra ex?
Är en ständigt pågående frågeställning...så hur kan det vara " makalöst dumt"?
I sverige har vi begränsningar i yttrandefriheten...du får inte häva ur dig vad som helst, utan att ex. riskera hets mot folkgrupp. Rätt eller fel får ju var och en bedöma...men "dum" fråga?
Knappast.
Citat:
Och när Peterson lyfter mäns problematik och diverse saker som män kan göra för att stärka sig själva så frågar Kathy: "but what's in it for women?" En enastående brist på sympati således.
Och att hon frågar "stör det dig inte att det nästan bara är män som lyssnar på dig, är inte det lite splittrande?" lol, vad är det för fråga? Det är snarare feminism som är splittrande.
Peterson är en samhällsdebattör/ opionsbildare/ samt "expert"/ lärare inom vissa områden...vad var han? psykologiprofessor?
Borde faktiskt störa honom om nu bara män lyssnar till vad han har att säga, det säger nämligen något om det han säger eller hur?
Citat:
Och genom hela intervjun så misstolkar hon vad Peterson säger och lägger ord i hans mun som han inte ens har sagt. Om det beror på ren dumhet från hennes sida eller att hon helt enkelt bara försökte sätta honom på plats vet jag inte. Riktigt roligt när Peterson förklarar kopplingen mellan människors och hummrars känsla för hierarkiska system och varpå Kathy säger
"So you're saying that we should organize our societies like lobsters?" 
Hon vägrar också förstå varför lönegapet existerar. Så nog fan visar hon prov på okunnighet alternativt ideologisk likriktning.
nej tycke jag inte hon gör. Hon verkar gå efter ett manus, där förmodligen vad andra sagt, tyckt,
eller vad hon nu läst in sig på vad han sagt tyckt är underlaget.
Att han sen ev. försvarar sig med att nej det har jag inte sagt....gör det ju inte sant eller falskt.
Hon säger si, han säger så.
Vad som är fakta där får var och en bilda sig en uppfattning kring.
Citat:
Man behöver inte tycka att Peterson ägde henne personligen, men det hon står för och gav uttryck för åkte på en K.O
Får stå för dig.
Jag tycker det var rätt neutralt.