Citat:
Vilken dynga, jag har lyssnat väldigt mycket på Peterson, antagligen mer än dig, och det finns ingenting i det han säger som är kvinnofientligt eller har en antydan till misogyni eller sexism. Han pekar bara på vissa egenskaper som män och kvinnor har, skillnader som finns mellan könen och drar breda penseldrag för att beskriva män och kvinnors olika motivation och problem dom ställs inför. Han är ju trots allt psykolog.
Den där Maxwell har ju fullständigt fel när han tror att orsaken att män gillar Peterson är för att män känner att deras "dominans är hotad". What?! Han kallar honom också för pseudointellektuell och att han vill ha tillbaka ett förtryckande patriarkat och han kör samma gamla visa om "vita kränkta män". Det kom inte mycket matnyttigt därifrån förutom tråkiga talkingpoints om patriarkat och maktordning skapade av män. Motståndet som Peterson och många män har mot t.ex feminism och genus grundar sig helt enkelt i att dessa pseudodicipliner har väldigt mycket fel och dessa felaktigheter lärs ut på universitet som sanning. Det är ett destruktivt narrativ som fått fäste inom akademi, media och politik och det är därför det får motstånd. Inte för att en massa män är misogyna och känner sig hotade.
Så nej, försök igen
Den där Maxwell har ju fullständigt fel när han tror att orsaken att män gillar Peterson är för att män känner att deras "dominans är hotad". What?! Han kallar honom också för pseudointellektuell och att han vill ha tillbaka ett förtryckande patriarkat och han kör samma gamla visa om "vita kränkta män". Det kom inte mycket matnyttigt därifrån förutom tråkiga talkingpoints om patriarkat och maktordning skapade av män. Motståndet som Peterson och många män har mot t.ex feminism och genus grundar sig helt enkelt i att dessa pseudodicipliner har väldigt mycket fel och dessa felaktigheter lärs ut på universitet som sanning. Det är ett destruktivt narrativ som fått fäste inom akademi, media och politik och det är därför det får motstånd. Inte för att en massa män är misogyna och känner sig hotade.
Så nej, försök igen
Du har säkerligen lyssnat mer på honom än vad jag har..jag har harvat 2 youtubefilmer med karln samt läst lite artiklar och ja jag fick avsmak rätt omgående av innehållet i det han säger, och av ungefär av samma skäl som denne Maxwell uttrycker.
Sen var frågan du ställde inte varför män av din åsiktstyp gillar Paterson, det är ju rätt uppenbart, ni har äntligen!!! fått någon som säger det ni tycker med tillräckligt akademisk pondus/ tjusig retorik, det händer ju knappt aldrig annars. De flesta intellektuella akademiker av allehanda slag är ju på "min" sida i detta.
Frågan du ställde var; säg var han har fel, baserat på vad...och jag tyckte denna artikel uttryckte just detta i inledningen.