2018-01-20, 17:09
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är busenkelt:

1. Först tar man bort judeforumet
2. Sen hävdar man att man kan prata om judar överallt
3. Sen säger man att man inte får prata om judar i trådar som inte handlar om judar
4. Sen säger man att judetrådar ska vara i konspirationsforumet.

Det är så att Flashback vill ha alla judetrådar i "konspirationer" så att man kan avfärda judiska maktanspråk som "antisemitiska konspirationsteorier". Detta är i sig en agenda. Judiskt inflytande genom ägande eller agendasättande eller politiskt inflytande ska inte synliggöras i trådar som handlar om politik eller ägandeförhållanden av media exempelvis.

Det ska avhandlas med foliehattarna bland Assange (som ligger i konspirationer av samma anledning som att judetrådar ska ligga där), ödlor och flat-earthers. Då är det lättare att osynliggöra och avfärda som foliehattande, trots att ekonomiskt och politiskt judeinflytande inte är några konspirationsteorier. Vissa vill kunna avfärda det förhållandet som om det vore konspirationer dock.

Makten nöjda. Flashback nöjda. Debattörerna missnöjda, och moderatorerna som publikt ska försvara regimlakejfasonerna som Flashback tillgodosett, inmålade i ett hörn. Det är därför debatten ser ut som den gör i dom här trådarna.

Hade Flashback varit ett litet forum hade "judefrågan" diskuterats i alla forum, men nu når vi skribenter i populära trådar en för stor mängd läsare - så kan vi redpilla för många Svenssons så förlorar makten makten. Och det går inte för sig. Judetrådar och "för makten farliga trådar" ska begravas i konspirationsforumet.

Givetvis.
Ska vi inte skapa ett forum där vi diskuterar hur rödhåriga människor i hemlighet försöker erövra jorden nu när vi ändå är igång?
Förresten, Har du foliekepsen framåtvänd eller bakåtvänd?
Citera
2018-01-20, 17:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjalmar123
Givetvis.
Ska vi inte skapa ett forum där vi diskuterar hur rödhåriga människor i hemlighet försöker erövra jorden nu när vi ändå är igång?
Förresten, Har du foliekepsen framåtvänd eller bakåtvänd?

Ditt svar i sig, och det faktum att du ser dig nödgad att svara är mycket talande.
Citera
2018-01-20, 17:13
Medlem
hjalmar123s avatar
Citat:
Ditt svar i sig, och det faktum att du ser dig nödgad att svara är mycket talande.
Jösses, där fick jag så jag teg!
Citera
2018-01-20, 17:15
Medlem
najass avatar
Citat:
Det är busenkelt:

3. Sen säger man att man inte får prata om judar i trådar som inte handlar om judar

Det är så att Flashback vill ha alla judetrådar i "konspirationer" så att man kan avfärda judiska maktanspråk som "antisemitiska konspirationsteorier". Detta är i sig en agenda. Judiskt inflytande genom ägande eller agendasättande eller politiskt inflytande ska inte synliggöras i trådar som handlar om politik eller ägandeförhållanden av media exempelvis.

Det ska avhandlas med foliehattarna bland Assange (som ligger i konspirationer av samma anledning som att judetrådar ska ligga där), ödlor och flat-earthers. Då är det lättare att osynliggöra och avfärda som foliehattande, trots att ekonomiskt och politiskt judeinflytande inte är några konspirationsteorier. Vissa vill kunna avfärda det förhållandet som om det vore konspirationer dock.

Makten nöjda. Flashback nöjda. Debattörerna missnöjda, och moderatorerna som publikt ska försvara regimlakejfasonerna som Flashback tillgodosett, inmålade i ett hörn. Det är därför debatten ser ut som den gör i dom här trådarna.

Hade Flashback varit ett litet forum hade "judefrågan" diskuterats i alla forum, men nu når vi skribenter i populära trådar en för stor mängd läsare - så kan vi redpilla för många Svenssons så förlorar makten makten. Och det går inte för sig. Judetrådar och "för makten farliga trådar" ska begravas i konspirationsforumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
...
Tochè!
Där satt den, bästa inlägget jag läst i år.
Så enkelt drev dom det. +1 och två tummar upp 👍🏼👍🏼

Vad har ni för verklighetsuppfattning egentligen? Inser ni inte att ni framstår som halvidioter när ni kommer med påståenden som tar ett par minuter att motbevisa. En suppersnabb sökning gav ju hundratals trådar om judar som inte ligger i konspirationsofrumet, här är ett litet, litet urval.

(FB) Judiskt inflytande som bidragande orsak till massinvandringen (sammanfogade ämnen)
(FB) Judiskt inflytande i andra västländer än Sverige och USA
(FB) Judar fejkar "antisemitiska hatbrott" för att få uppmärksamhet och medlidande
(FB) Få landet nationalistiskt och få ut juden
(FB) Den svenska feminismen - En plan skapad av Juden
(FB) Varför lär judar ut (i skolan) att icke-judar är onda?
(FB) Judiskt inflytande över asiatisk kommunism?
(FB) Grov diskriminering utav kristna och andra icke judar i Israel.
(FB) Judarnas hyckleri
(FB) Judarnas mörkare historia
(FB) Judar som vill förinta yttrandefriheten
(FB) Ashkenazi judar kom från Europa, inte Israel eller Mellanöstern!
(FB) 6 av 7 oligarker som kontrollerade 50% av Rysslands ekonomi var judar
(FB) Har judar ensamrätt på att gestalta nazister?
(FB) Varför finns det inga Judiska negrer? Är Judar dom ultimata rasisterna?
(FB) Judar hur stor makt har dom?
(FB) Judar vill leda det mångkulturella samhället
(FB) Judar gripna för hatbrott mot palestinier
(FB) Hur länge har judarna haft makten över vita?
(FB) Judarna och massmedia.
(FB) Luther avskydde judarna.
(FB) Judarnas mediakrig mot Donald Trump
(FB) Sverigedemokraterna och deras gulle gulle med judar/Israel
(FB) Judar inom SD
(FB) Varför ger ”yttrandefriheten” rätt att skämta om muslimer, men inte om judar?
(FB) Ironin och sambandet mellan nationalism, nazism och judar
(FB) Judar och fascism
(FB) Varför är judar så usla på idrott?
(FB) Judar blir sexuellt upphetsade av "Förintelsen"
(FB) Judar och ärlighet!?
Citera
2018-01-20, 17:23
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vad har ni för verklighetsuppfattning egentligen? Inser ni inte att ni framstår som halvidioter när ni kommer med påståenden som tar ett par minuter att motbevisa.

Ah! Du igen och dina listor.

Du har genom en söklista inte motbevisat ett skit av det jag framförde i mitt inlägg, annat än att det finns judetrådar som historiskt har postats i andra forum än konspirationer.

"Grattis".

Jag har ju inte uppåt väggarna fel i mitt resonemang eftersom du inte kallar mig "Foliehatt" eller "Idiot" utan hejdar vid "halvidiot". Jag är gärna en halvidiot i din värld. Vad du och andra anser om min mentala kapacitet rör mig inte i ryggen.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-20 kl. 17:25.
Citera
2018-01-20, 17:26
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Du menar det forumet som gjorde att vi blev beskyllda för att driva en judisk agenda för att vi samlade alla ämnen om det i ett forum? Det forumet?
Citat:
Visst kan man det, om judar är topic. Precis som med kommunister, rörläggare eller scientologer.
Citat:
Visst kan man inte det, om judar inte är topic. Precis som med kommunister, rörläggare eller scientologer.
Citat:
Om det är en konspiration man diskuterar ja. Precis som med kommunistiska, rörläggarrelaterade eller scientologiska konspirationer.

Börjar du se ett mönster..? Det är busenkelt.
Citera
2018-01-20, 17:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Börjar du se ett mönster..? Det är busenkelt.

Ja. Jag har redogjort för att det är just busenkelt. Och att ni har målat in er i ett hörn.
Citera
2018-01-20, 17:30
Medlem
najass avatar
Citat:
Du har genom en söklista inte motbevisat ett skit, annat än att det finns judetrådar som historiskt har postats i andra forum än konspirationer.

"Grattis".

Jag har ju inte uppåt väggarna fel i mitt resonemang eftersom du inte kallar mig "Foliehatt" eller "Idiot" utan hejdar vid "halvidiot". Jag är gärna en halvidiot i din värld.

Haha, då kan jag klippa in mitt svar som jag redan skrivit eftersom alla fanatiker är så förutsägbara;

Dom trådarna är inte representativa och det var inte sådana jag menade ( )
Dom trådarna har skrivits för länge sedan och är inaktiva (vilket inte stämmer vilket alla själv kan se)
Dom trådarna är postade i obskyra forum (vilket inte stämmer vilket alla kan se)
Mina tvärsäkra påstående kan inte motbevisas eftersom motbevisen per definition är felaktiga.

Jaja, även om det givetvis inte går att förändra en troende fanatiker så kan ju åtminstone övriga sjävl skapas sig en uppfattning.
Citera
2018-01-20, 17:33
Medlem
najass avatar
Citat:
Ah! Du igen och dina listor...

Ja, visst är det jobbigt när verkligheten blir påträngande.

Det blir ju så mycket enklare om man vara så där härligt harmsen och missförstådd och skylla allt på att man blir motarbetad av en grupp med omfattande agenda. Åt skogen medfakta, dom är bara i vägen.
Citera
2018-01-20, 17:34
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jaja, även om det givetvis inte går att förändra en troende fanatiker så kan ju åtminstone övriga sjävl skapas sig en uppfattning.

Problemet är att jude- och sionismgrejer styrs bort från trådar som folk faktiskt läser. Att ha en tråd som läses av precis ingen fyller ingen funktion, ellerhur?

Vidare blir det "tokningsföreträdesskit" från adminhåll för att inte alla är överens om vad som är konspirationer eller inte, det beror på om man tycker att "Putin-did-it" är en sanning eller om man tycker att det är en konspiration. Eller om nån sionismgrej är kosher eller inte.

Ni har satt er i en hopplös situation.
Citera
2018-01-20, 17:34
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ja. Jag har redogjort för att det är just busenkelt. Och att ni har målat in er i ett hörn.
Vi har inte gjort någonting mer än att behandla diskussioner om judar på precis samma sätt som diskussioner om allt annat. Det är inte svårare än så.

Om man har ett behov av att vilja diskutera judar i relation till allt annat i alla trådar i alla forum så rekommenderar jag att man startar ett sådant forum själva istället för att sitta här dag ut och dag in och gnälla på hur dumma vi är som inte särbehandlar er så ni missförstådda sanningssägande snöflingor slipper bli ledsna i ögat.
Citera
2018-01-20, 17:37
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vi har inte gjort någonting mer än att behandla diskussioner om judar på precis samma sätt som diskussioner om allt annat. Det är inte svårare än så.

Det är intressant att nu ad-hominem-attackerna, från moderatorkollegiet, no less. Ni borde veta bättre. "Halvidiot", "Foliehatt" och "ledsen i ögat Snowflake". Visst blir det jobbigt när ni har trasslat in er? Det enda som jag efterlyser isåfall, om du vill bevisa att allting hanteras på samma sätt är en mycket större stringens i modereringen. Från samtliga moderatorer. För när saker modereras bort så måste det ske stringent och förståeligt. Moderering kan ej bero på dagsformen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in