Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-06, 20:39
  #913
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edmonton
Judar som Neksnor och Ruskigbuss förstör inte bara Sverige men också Flashback.

Alla fakta om judarnas dominas tystas ner eller kastas i papperskorgen.

Senast har jag blivit varnad bara för att min tråd om judarnas dominans i Hollywood hamnade i film och fimproduktion i stället for film almänt. Ett jättelitet mistak som för till varning och tråden i papperskorgen. Detta visar ännu en gång hur dominerande och arroganta judarna har blivit.


(FB) Är det en slump att 90% av alla filmer har judar i huvudrollerna?
Som jag skrev i inlägget när tråden papperskorgades: "Kopplingen mellan val av skådespelare och filmproduktion är inte uppenbar."
Sedan var trådstarten ganska usel, det finns ingen frågeställning bara en lite ovanlig definition av rasism. Förvisso innehåller rubriken en fråga, men den kan knappast beskyllas för att uppmuntra till diskussion.
Citera
2018-08-10, 12:48
  #914
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Som jag skrev i inlägget när tråden papperskorgades: "Kopplingen mellan val av skådespelare och filmproduktion är inte uppenbar."
Sedan var trådstarten ganska usel, det finns ingen frågeställning bara en lite ovanlig definition av rasism. Förvisso innehåller rubriken en fråga, men den kan knappast beskyllas för att uppmuntra till diskussion.

Jag vet ingenting om sajtens judar eller sådana anklagelser om man säger så! Men rent allmänt tror jag att FB är alldeles för positiva till den information som passar in i den israeliska världsbilden.
Citera
2018-09-02, 16:57
  #915
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Det har nog två huvudsakliga orsaker:

1. Flashback driver inte någon sådan agenda.

2. Det är givetvis fullt tillåtet att driva politiska agendor i Sverige, även om inte vi gör det.


admin4, vettig och läser pm.

Så många moderatorer som öppet censurerar om det rör Israel/Judar att de är omöjligt att missa.
Dessa Agenda-mods finns i alla större forumsdelar numera, och moddar inte för underlätta en fri och debatt utan ta bort diskussioner som man är anser är ”känsliga”

admins låter det ske / har kapitulerat.
Så jo, Flashback driver en grov sionistisk agenda, admins låter dem göra det utan att ens försöka lyfta ett finger. Tvärtom.

På regelsidan står detta kvar:
Citat:
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.
Det är ju en fin tanke men med så många modererar med tydliga gränser för vad för upplysningar och tankar, diskussioner och uttrycksmedel så borde ni byta ut det till Holocaust-Propaganda eller nått.

Ser knappt aldrig någon moderator som förespråkar de där ens, tvärtom.
Citera
2018-09-03, 11:43
  #916
Medlem
Arbetarbroders avatar
Detta inlägg från Blalotus: (FB) Mörkläggningen om McCain familjehistoria (om USS Liberty) censurerades

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Så inlägget var i sig inte ot, utan hade riskerat att leda till ot?
Blir det inte väldigt märkligt om det ska börja raderas allt som potentiellt kan leda till otdiskussioner?

Faktum är ju att alla inlägg och trådstarter på hela forumet, sen det bildades, potentiellt kan leda till ot.
Tillsammans med 6 miljoner andra former av ”regelbrott” där en Agenda Mod använder Flashbacks regler för mörklägga/censurering när de handlar om judar.
Ännu en gång så helt öppet berättar man om alla sina fulknep man använder, man censurerar även förebyggande syfte!

I detta specika fallet för de handlade om amerikanska politiken John McCain och upptäckten av hans mörka familjehistoria, där det riskerar en ”allvarlig” skada om detta får stå kvar utan klåpiga fingrar som mörklägger en mörkläggning!

Men det drivs ingen Sionistisk Agenda här eller hur? Det är bara foliehatts fåneri tönteri.
Citera
2018-09-03, 13:39
  #917
Medlem
-9821-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Detta inlägg från Blalotus: (FB) Mörkläggningen om McCain familjehistoria (om USS Liberty) censurerades


Tillsammans med 6 miljoner andra former av ”regelbrott” där en Agenda Mod använder Flashbacks regler för mörklägga/censurering när de handlar om judar.
Ännu en gång så helt öppet berättar man om alla sina fulknep man använder, man censurerar även förebyggande syfte!

I detta specika fallet för de handlade om amerikanska politiken John McCain och upptäckten av hans mörka familjehistoria, där det riskerar en ”allvarlig” skada om detta får stå kvar utan klåpiga fingrar som mörklägger en mörkläggning!

Men det drivs ingen Sionistisk Agenda här eller hur? Det är bara foliehatts fåneri tönteri.
Men kan tycka att påståendet om att Iran varit på FB är något man inte ska ta med nypa salt. Är det så att den iranska domstolen anser Flashback vara en sionistsajt så har man säkert gjort utredningar. Jag tror faktiskt att det förekommer judar som modererar på sajten.
Citera
2018-09-03, 19:56
  #918
Medlem
Arbetarbroders avatar
Detta är på flera ställen ställen där Israel riskerar att nämnas i kritiskt sammanhang.
Inte så speciellt om denna tråden utan vad jag skriver i slutet

I tråden (FB) Regeringen passar på att skicka 2 miljarder kronor till Gaza innan valet

Finns moderatorsmeddelande:
#Unity
Citat:
Observera att tråden ligger i Politik Inrikes. Tråden ligger INTE i Politik Utrikes, Historia, Religion eller Konspirationer. Det är den inrikespolitiska frågeställningen som ska diskuteras här. Fortsatt off-topic kommer att rendera varning.
/Mod

Vilket innebär att argument till fördelar* med detta inte censureras, utan en Varning kommer ges!

*fördelar är de för Gaza. varför situationen ser ut som den gör (Historia), som då innefattar att Israel kritiseras censureras genom att det faller inom Historia, Urikespol, Historia, Religion och Konspirationer.

En helt ärlig o uppriktig fråga:
Har Flashback accepterat IHRA nya definition av Antisemtimsm 2.0 ?
Jag vet att de lobbat för de även online, och de hade ju förklarat en hel del.
Om de är så vore de bättre om ni säger det.
__________________
Senast redigerad av Arbetarbroder 2018-09-03 kl. 20:00. Anledning: fucking autokorrekt
Citera
2018-09-03, 20:05
  #919
Medlem
Jupp, gjorde en tråd att SD är Israel vurmare och den fick inte leva länge.
Motiverat med att Flashback har nog med trådar om SD.

Uppenbarligen så har zionister kidnappat denna skitsida för längesen.
Att säga att SD är kontrollerad opposition gör dom väldigt nervösa.
Citera
2018-09-03, 20:24
  #920
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Jupp, gjorde en tråd att SD är Israel vurmare och den fick inte leva länge.
Motiverat med att Flashback har nog med trådar om SD.

Uppenbarligen så har zionister kidnappat denna skitsida för längesen.
Att säga att SD är kontrollerad opposition gör dom väldigt nervösa.

I ärlighetens namn kan nog de flesta av oss på den här sidan hålla med om att tjafset om SD och Israel börjar bli lita väl tjatigt?
Citera
2018-09-03, 21:13
  #921
Moderator
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bitchniggaz
Jupp, gjorde en tråd att SD är Israel vurmare och den fick inte leva länge.
Motiverat med att Flashback har nog med trådar om SD.

Uppenbarligen så har zionister kidnappat denna skitsida för längesen.
Att säga att SD är kontrollerad opposition gör dom väldigt nervösa.

Japp, precis så är det. Vi tycker det är skitläskigt om någon skulle vilja diskutera SD och Israel. Sådana trådar tillåter vi inte.

Det är den ena möjligheten.

Den andra är ju att det redan finns en sjuhelvetes massa trådar om SD och Israel (just som moderatorn skrev till dig).

Hur ska vi nu gå till väga för att se vilken av dessa möjliga förklaringar är mest sannolik? Hmmm, undrar om man får någon hjälp av att söka här på forumet?

(FB) SD:s åsikt om Israel–Palestina-konflikten?
(FB) Hur många av er SD'are stödjer israel och zionister?
(FB) Israel och SD:s nolltolerans
(FB) Varför är SD rasister för att dom stödjer Israel och sionism?
(FB) Skrämmande likhet mellan SD och Israel
(FB) SD: Tvåstatslösning är lösningen i Israel
(FB) Sverige står i brand - SD åker till Israel
(FB) SD på studieresa i Israel
(FB) SD:are som inte stödjer Israel?
(FB) SD och Israel
(FB) SD och Israel, dilemmat?
(FB) Vilket Svenskt parti är mest och minst Israel/Jude vänligt?
(FB) VARFÖR är SD pro-Israel?
(FB) Sds hållning till Israel och Västbanken (sammanfogat)

Tja, för mig som skiter blankt i frågan om SD och Israel måste jag nog säga att jag trots allt lutar åt att det är förklaring två som verkar mest sannolik. Det tycks som att det finns en massa trådar om just detta.
Citera
2018-09-04, 14:04
  #922
Medlem
Thurizas-09s avatar
Lite kluven i frågan.

Helt uppenbart finns moderatorer som använder sig av metoden att sprutmåla användare med varningar för att sedermera få dem avstängda för ohörsamhet. Då det är falskt att alla moderatorer deltar i samtliga omröstningar bör frågan ställas vad minimum antalet är för att säkerställa en omröstnings giltighet. Finns en sådan?

Flashback i sig har i stort sett handhavat frågan tillfredställande ifrån administatörernas sida. De är ju öppna med att de på intet sätt köper antisionisternas argument, men samtidigt förklarar trovärdigt bevekelsegrunderna för att ge judekritiker en plattform för att basunera ut åsikter som merparten av användarna finner stötande.

Problemet kan ligga i att administratörerna blundar för regelrätta övertramp ifrån prosionistiska moderatorer, eller så ser de till forumets helhet.

Jag är benägen att tro på det sistnämnda. Administratörerna försöker tillgodose alla, vilket är en svår gränsdragning på ett så stort forum.

Men helt klart har de tillsatt moderatorer som snabbt varnar och raderar inlägg som problematiserar sionismen.
Citera
2018-09-04, 23:53
  #923
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
I ärlighetens namn kan nog de flesta av oss på den här sidan hålla med om att tjafset om SD och Israel börjar bli lita väl tjatigt?
Men det är förvisso ett av alla argument som används för censurerar kritik mot Israel men ändå, om de är utjatat eller ej de är ingen anledning för censur. (Borde inte vara, ska jag kanske säga)

Jag tror fortfarande det finns risk att man skrivit under IHRA definition, de har erbjudit rejält med Shekels på andra sidor, och istället för tala om det så fifflar man såhär isrället, de är överallt nu.

Detta inlägg skulle ju kunna censureras med hänvisning till regelbrott 0.02 och att Censur och Yttrandefrihet är en forumsdel som finns på Flashback vilket gör att man censurerar med hänvisning till denna regel. Eller för all del, klassikern när de gäller judar: Konspirationsteorier.
Citera
2018-09-05, 23:25
  #924
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Men det är förvisso ett av alla argument som används för censurerar kritik mot Israel men ändå, om de är utjatat eller ej de är ingen anledning för censur. (Borde inte vara, ska jag kanske säga)

Jag tror fortfarande det finns risk att man skrivit under IHRA definition, de har erbjudit rejält med Shekels på andra sidor, och istället för tala om det så fifflar man såhär isrället, de är överallt nu.

Detta inlägg skulle ju kunna censureras med hänvisning till regelbrott 0.02 och att Censur och Yttrandefrihet är en forumsdel som finns på Flashback vilket gör att man censurerar med hänvisning till denna regel. Eller för all del, klassikern när de gäller judar: Konspirationsteorier.
Du tror oxå judarna knullat sajten eller hur?
Tror du det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback