2000-08-08, 23:08
Medlem
Jag vill först påpeka att jag inte är en nazist, utan jag försöker helt enkelt att vara objektiv.

Det är ingen hemlighet att judarna har mycket inflytande i västvärldens massmedia. Så vad jag undrar är om det inte är något naivt att tro att detta faktum inte påverkar vad som skrivs i tidningarna?

/Robban
Citera
2000-08-08, 23:24
Medlem
Judarna och massmedia.

"något naivt" ?????????????

MYCKET naivt!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2000-08-09, 00:38
Medlem
Judarna och massmedia.

Ägandeskapet ger dem makten att styra mediernas utbud.
Citera
2000-08-09, 02:22
Medlem
Judarna och massmedia.

Absolut, men gäller inte det alla ägare av medier?
Citera
2000-08-09, 18:17
Medlem
Judarna och massmedia.

Mne:

Jo, och närapå alla ägare är judar.
Citera
2000-08-09, 18:30
äldre konto (old)
Ej medlem
Judarna och massmedia.

Visst är många judar, men definiera "närapå" och hänvisa gärna till en källa. Vad jag menar är, handlar det inte om kapitalister i allmänhet, snarare än en judisk konspiration? Alla industriägare har möjlighet att styra produktionen i den riktning de önskar. Väldigt få utnyttjar denna möjligheten åt något för flertalet positivt - det gäller judar som ickejudar.

Jag tycker att det är mer oroväckande att cirka 90% av alla medier ägs av 9 stora konglomerat (som t.ex. Disney), än det faktum att en stor del av dessa ägs av judar.

Disneys grundare Walt, var förresten uttalad antisemit.
Citera
2000-08-09, 18:32
Medlem
Judarna och massmedia.

(ibland går mne ut på stadens gator under namner papacrazy...som en vanlig man)
Citera
2000-08-09, 18:32
Medlem
Judarna och massmedia.

(ibland går mne ut på stadens gator under namner papacrazy...som en vanlig man)
Citera
2000-08-09, 21:20
Medlem
Judarna och massmedia.

Hänvisa till källa?
Jo, om vi ska koncentrera oss på Sverige så bör du ta en titt på vilka tidningar som ingår i Bonnierkoncernen.
Denna omfattar näst intill all rikstäckande massmedia i Sverige. Jag är ingen expert på området, men om någon annan nationell läser detta så ge gärna "mne" adressen till någon sida som beskriver judarnas massmediala makt.
Citera
2000-08-10, 02:57
Medlem
Judarna och massmedia.

RAC, det är inte så jag menar...att du måste bevisa ngt med siffror. Vad jag menade är att det är ändå inte 99% av medierna som ägs av judar. Det finns en hel del icke-judar involverade också och jag undrar hur ni ställer er till det, är de lakejer till judarna...? Jag undrar var skillnaden ligger mellan en judisk och en icke-judisk mediemongul och vilket förhållande som föreligger dem emellan.
Jag tycker _också_ att Bonniers är svineri, men härleder inte det till det faktum att släkten Bonnier är judar.
Citera
2000-08-10, 05:24
Medlem
Judarna och massmedia.

Expressens chefredaktör gjorde en kampanj för några år sedan angående invandringen som Expressens judiske ägare inte gillade. Resultatet blev att han fick sparken. Sedan dess vet varje chefredaktör att man måste agera så att deras judiske ägare blir nöjd annars får dom gå. Och alla medarbetare vet det också. Skriver dom någon artikel som judarna inte gillar får dom automatiskt sparken. Skriver dom någon judefientlig artikel blir dom även stämplade som nazister och får gå ännu fortare.
Citera
2000-08-10, 11:56
Medlem
Judarna och massmedia.

[ <<Expressens chefredaktör gjorde en kampanj för några år sedan angående invandringen som Expressens judiske ägare inte gillade. Resultatet blev att han fick sparken. Sedan dess vet varje chefredaktör att man måste agera så att deras judiske ägare blir nöjd>>

Enligt samma logik som att alla invandrare ska ut om en svartskalle begår brott förstår jag... ]

Det var en parentes det där. Oden, jag vet inte ifall det där var ett svar på mitt inlägg eller bara ett allmänt konstaterande. Vad jag ville ha svar på var vad det är för skillnad på judiska och icke-judiska ägare. Men det verkar ingen vara kapabel att ge mig.

En gång sa jag ifrån på jobbet. Då gav min kristna chef mig sparken. Sedan dess vet jag att om man arbetar för kristna måste man hålla käften på jobbet.

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in