2018-01-15, 18:01
Medlem
Jag kom att tänka på denna frågeställning idag, när jag satt och läste på Wikipedia om att Charles Dickens fick be om ursäkt för sin "antisemitism" och ändra om lite i sin novel, Oliver Twist, där juden Fagin framställdes som ondskefull och lömsk, vilket fick judarna på den tiden att gå i taket. Detta inträffade 1863 redan i Europa.
Citat:
In later editions of the book, printed during his lifetime, Dickens excised over 180 instances of 'Jew' from the text.[9] This occurred after Dickens sold his London home in 1860 to a Jewish banker, James Davis, who objected to the emphasis on Fagin's Jewishness in the novel. When he sold the house, Dickens allegedly told a friend: "The purchaser of Tavistock House will be a Jew Money-Lender" before later saying: "I must say that in all things the purchaser has behaved thoroughly well, and that I cannot call to mind any occasion when I have had moneydealings with anyone that has been so satisfactory, considerate and trusting."[5]

Dickens became friendly with Eliza (Davis' wife), who told him in a letter in 1863 that Jews regarded his portrayal of Fagin a "great wrong" to their people. Dickens then started to revise Oliver Twist, removing all mention of "the Jew" from the last 15 chapters; and later wrote in reply: "There is nothing but good will left between me and a People for whom I have a real regard and to whom I would not willfully have given an offence". In one of his final public readings in 1869, a year before his death, Dickens cleansed Fagin of all stereotypical caricature. A contemporary report observed: "There is no nasal intonation; a bent back but no shoulder-shrug: the conventional attributes are omitted."

Redan 1863 var folk som Dickens i Europa rädda för att bli kallade antisemiter tydligen, för något de skrivit utifrån sina egna tankar.

Detta fick mig att tänka på, hur lång tid tillbaka i historien har judarna haft makt över oss vita i Europa och Nordamerika?
Senast redigerad av goyimcuck 2018-01-15 kl. 18:04.
Citera
2018-01-15, 18:13
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vänta nu är inte Judarna vita dom också.

Intressant ämne. Man vet att Franska revolutionen var en tidig och viktig faktor i hur Judarna tog kontroll över stora delar av geopolitiken i Europa. Det var, mig veterligen första gången Rotschilds sponsrade båda sidor och sedan dess har nation efter nation kommit under deras kontroll.

I och med detta så mördades Gustav III av en frimurare (Anckarbtanth st?) och hans son Gustav IV Adolf landsfördrevs och ersattes av Bernadotte släkten (Judiskt påbrå). Både Gustav III och hans son var motståndare till Judenheten som spred sig från Frankrike.
Citera
2018-01-15, 18:55
Medlem
truthwillouts avatar
Här kan ni se en bråkdel av alla tillfällen som länder/regioner i Europa har bannlyst judar. Om man kan tänka längre än vad näsan räcker så förstår man ju att judarna inte var bra för majoriteten av befolkningen, pga dittan och dattan

https://image.slidesharecdn.com/jewishgenetics-141220193307-conversion-gate02/95/jewish-genetics-44-638.jpg?cb=1419104228
Citera
2018-01-15, 19:01
Medlem
Glajjans avatar
Judarna har inte makt över oss Européer, trots att de saboterar och påverkar oss till en ganska hög utsträckning. På det stora hela är det absolut vi själva som står i vägen för vår potential och framtid.
Vi måste bli bättre på att ta ansvar.

Sionisterna och kommunisterna har haft ungefär samma roll och inflytande i Europa sedan 1800-talet. Det har varit i stort sett oförändrat. Kanske ökade deras påverkan på Europa efter kriget och med 68-generationen.
Senast redigerad av Glajjan 2018-01-15 kl. 19:05.
Citera
2018-01-15, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truthwillout
Här kan ni se en bråkdel av alla tillfällen som länder/regioner i Europa har bannlyst judar. Om man kan tänka längre än vad näsan räcker så förstår man ju att judarna inte var bra för majoriteten av befolkningen, pga dittan och dattan
Enligt den ene styr judarna Europa, enligt den andre är de så maktlösa att de inte ens kan förhindra att de fördrivs gång efter gång. Ändå påstås båda utsagorna bevisa hur lömska judarna är
Citera
2018-01-15, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glajjan
Judarna har inte makt över oss Européer, trots att de saboterar och påverkar oss till en ganska hög utsträckning. På det stora hela är det absolut vi själva som står i vägen för vår potential och framtid.
Vi måste bli bättre på att ta ansvar.

Sionisterna och kommunisterna har haft ungefär samma roll och inflytande i Europa sedan 1800-talet. Det har varit i stort sett oförändrat. Kanske ökade deras påverkan på Europa efter kriget och med 68-generationen.

Sionism har en indirekt makt över Européer. De flesta svenskar t. ex kan nog inte se en sionist som besitter en rutten och destruktiv agenda som döljer sig bakom ett europeiskt yttre och efternamn.

Men visst, hade ett hop Sefardiska eller Ashkenazi sionistiska judar klädda i kläder från sin egna kultur, hoppandes och gungandes, talandes i tungor med kraftig semitisk touch i som säger "nu ska ni européer göra det och det, annars!" Då hade väl sionismen inte haft samma inflytande hos den sovande, trolösa europén.
Citera
2018-01-15, 20:40
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goyimcuck
Detta fick mig att tänka på, hur lång tid tillbaka i historien har judarna haft makt över oss vita i Europa och Nordamerika?
I korthet:
It was really only in the 19th century that Jewish financiers achieved remarkable wealth, largely resulting from the activities of some European courts in consequence of the upheavals brought about by the French Revolution and the Napoleonic Wars.
(Klick.)
Det var alltså efter den egalitära revolutionen i Frankrike som judar kom att inkluderas i Europas ledande samhälle och därmed hade möjlighet att undgå tidigare diskriminering. Fullvärdigt medborgarskap uppnåddes i Tyskland 1848 och i Storbritannien 1858. Under 1800-talet började dessutom invandringen av ashkenazer till USA ta fart, där judar hade medborgerliga rättigheter sedan tidigare, och det blev möjligt att bygga upp internationella kontakter i världens ledande ekonomier.

Judiskt inflytande nådde sin kulmen under början av 1920-talet och den judiska befolkningen uppgick till 9 miljoner före andra världskriget. I dag är siffran 2,4 miljoner, vilket vittnar om effekterna av såväl förintelsen som israelisk aliyah.

Citat:
Ursprungligen postat av FreeBirdSeed
Vänta nu är inte Judarna vita dom också.
Det beror på vad som avses med "vit". Om vi ersätter den förlegade termen ras med populationskluster blir bilden något kontraintuitiv. I dagsläget används nämligen västeurasisk etnicitet i stället för "vit", vilket inkluderar såväl araber, syrianer och kurder som judar. Det gör att bl.a. Saudiarabien (95 % "vit" befolkning), Iran (93 %) och Turkiet (92 %) placeras i samma etniska kategori som nordgermaner och kelter.

En viktigare skiljelinje är dock hur judar ser sig själva, vilket är exkluderande från den bredare folkstammen. Och det finns stöd för denna skiljelinje åtminstone för ashkenazer. De är nämligen bärare av en specifik mutation som kan spåras till en grupp bestående av 330 individer som levde i Östeuropa för 600-800 år sedan (klick).
Citera
2018-01-15, 22:21
Moderator
Jeckes avatar
Ifall judar är vita, svarta eller något annat är inte ett ämne för tråden.
Ämnet är judars makt över vita genom historien.

/mod
Citera
2018-01-16, 01:07
Medlem
Apologists avatar
Hur kan judarna inte ha makt o inflytande om de vinner nobelpriset hela tiden?

"Nobel Prizes have been awarded to 892 individuals, of whom 201 or 22.5% were Jews, although the total Jewish population comprises less than 0.2% of the world's population. This means the percentage of Jewish Nobel laureates is at least 112.5 times or 11,250% above average."

Gud välsignar ju judarna i bibeln och detta bevisar ju bara att det är sant. Sedan kan ju någon försöka att argumentera att judarna inte förtjänar de nobelpris de fått men det blir ju nästa en löjlig argumentation. Nej, judarna är över genomsnittet av mänskligheten i genialitet.....så därav inflytande.
Senast redigerad av Apologist 2018-01-16 kl. 01:08. Anledning: stavfel
Citera
2018-01-16, 01:11
Medlem
skunkjobbs avatar
Vad är det här för djävla dumheter? Med den efterblivna pissargumentationen så har alla som man tar någon som helst hänsyn till makt över en. Om jag ber om ursäkt för att jag på fyllan kallade grannens barn för skitunge så innebär det med din "logik" att skitungen har makt över mig.

Det här var ta mig fan det dummaste jag läst idag och med idag menar jag den senaste vakna perioden, mest måndagen.
Citera
2018-01-16, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad är det här för djävla dumheter? Med den efterblivna pissargumentationen så har alla som man tar någon som helst hänsyn till makt över en. Om jag ber om ursäkt för att jag på fyllan kallade grannens barn för skitunge så innebär det med din "logik" att skitungen har makt över mig.

Det här var ta mig fan det dummaste jag läst idag och med idag menar jag den senaste vakna perioden, mest måndagen.
Exakt. Judarna har alltid blivit sura när de känt sig förolämpade, precis som alla folkgrupper blir.
Citera
2018-01-16, 15:57
Moderator
Jeckes avatar
Tråden ligger i (FB) Historia och det är utifrån ett historiskt perspektiv som trådskaparen riktat frågan. Att diskutera nutida judars makt görs bäst i ett forum som inte handlar om historia.

/moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in