Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Nu förstår jag, med all respekt, inte alls vad du menar.
Jag beskriver terrorismens fader och de som leder ockupationen av Palestina. (Begin/Likud)
Det hör INTE hemma i Konspirationsteorier & Alternativa Teorier varför skulle det göra det?
Det är möjligt att du gjorde, men du startade ditt inlägg så här:
"Vad ÄR då en givetvis Judisk (sionistisk) Agenda?"
Citat:
Med all respekt KiaW och jag menar det verkligen, men låter som du mest hittat ett nytt triggerword (ZOG) som du tycker passar bland konspirationsteorier. (och jag tycker de är lite gulligt men säger jag det så tolkas de väl tvärtom så jag låter bli)
Det är sionism.
Det är vad du lägger in i sionism, jag gör det inte.
För mig existerar sionism utan någon hemlig världsomfattande agenda som styr media, ekonomi, osv.
Du (och väldigt många andra!) har en uppfattning som sträcker sig längre än så och alla ni har kanske rätt, kanske inte - det ska få lov att diskuteras men i rätt tråd och forumsdel!
Citat:
ZOG är förvisso en ganska bra förkottning, men den för med sig mer förutfattade meningar än ens vad ordet "Jude" gör. (Tror de är nazister som skapade det från början, förkottningen ZOG alltså)
Fetmarkerade ordet krig, ska inlägg om sionistiska krigsbrott i tex. Syrien inte kunna tas i den tråden utan i "Konspirationer" - eller överhuvudtaget nått av mina inlägg där, då inte ett ord från sionistisk media angående Syrien är sant (enligt min mening, man får naturligtvis ha en annan uppfattning)
Som sagt, jag tycker ZOG sammanfattar det hela rätt bra, dvs att sionister har sitt finger med överallt i världen med gemensam agenda att styra världen så att sionismen gynnas.
Citat:
Det du säger är, i mina ögon, att om man inte köper den sionistiska världsbild som drivs kanske framförallt av massmedia så ska man ta det i "Konspirationsteorier" och de hoppas jag innerligt inte är en riktning som Flashback Forum väljer att ta.
Om man vill diskutera att sionister konspirerar, varför de konspirerar, vad målet är och hur man påverkar folk att gå i deras ledband ovetandes att man stödjer deras agenda, så är det ju i Konspirationer och alternativa teorier det hör hemma i en tråd vars topic täcker just det.
Om man vill diskutera hur media hanterar och rapporterar diverse händelser utifrån en sionistisk agenda, är det i Medier och journalistik det hör hemma i en tråd vars topic täcker just det.
Om man vill diskutera invandringspolitik utifrån att det styrs utifrån en sionistisk agenda hör det hemma i I&I i en tråd som täcker just det.
Jag har sett att du upprepar om och om igen att det är brott mot 0.02, men du har helt enkelt fel - särskilt om du skapar en tråd där det framgår i rubriken att ämnet diskuteras utifrån sionistisk agenda...så vida det inte redan existerar en tråd som avhandlar ämnet utifrån den vinkeln.
Citat:
Den här sidan, Flashback Forum är mer än bara "en sida på internet".
I ett land som Sverige, där alla ska tycka lika annars ska man hata varandra, åsiktskorridor och all skit så har Flashback varit en plats för alla olika åsikter, erfarenheter, synvinklar etc. för mötas i en fri och öppen debatt.
Det är fortfarande samma regler som gäller, du får fortfarande diskutera det du vill - bara inte vad du vill var du vill - så har det varit sedan Flashback fick regler och moderatorer.
Enda skillnaden är att diskussioner möjligtvis hålls stramare inom topic.
Citat:
Ändra inte på det, och ge inte judar särskilt skydd. (Det gynnar inte ens vanliga judar, de gynnar toppen på den sionistiska maktstruktur och för vanliga judar finns ingen vinst i det övh)
På vilket sätt menar du att judar får särskilt skydd om du och andra
får lov att diskutera dem i trådar det är inom topic?
Citat:
Det har jag redan svarat på (det har jag inte inga problem med)
Uppenbarligen har du problem med det då hela diskussionen du för är att du inte gillar att bli hänvisad till annan tråd när moderatorn anser att det går utanför ämnet.
Citat:
Däremot om allt som kan tolkas negativt om sionister ska censureras från alla andra trådar och endast ta bland konspirationsteorier så är det en särbehandling som går rakt in i den Sionistiska Agendan och som jag inte vill Flashback ska hamna i, tvärtom med stor.. sorg ärligt talat hur man redan är halvägs där.
Om du diskuterar sionism utifrån att sionister ingår i ZOG blir det en konspirationsteori, kritik eller ej.
Att påstå att modereringen skulle utgå från att något är negativt om sionister är att med vilje misstolka när du fått förklaring efter förklaring på varför du blir hänvisad till annan tråd - du diskuterar ett ämne som är alldeles för stort som sidodiskussion och inte ingår i den tråd du postat i.
Någonstans måste du ändå förstå att trådar och ämnen har blivit snävare och att det inte längre finns lika stort utrymme att hålla sidodiskussioner som kan stå på egna ben.
Jag hade förstått dig bättre om inlägg bara hade raderats systematiskt utan hänvisning eller förklaring, men att du blir så upprörd över att bli hänvisad till annan tråd med förslag på forumsdel är för mig obegripligt då det modererades exakt så även på din tid som moderator.
Om det är så att du egentligen är irriterad på Oddball är det en annan sak, det är svårt att undgå att ni två inte riktigt är bästa vänner.
Det hade varit bättre om du i så fall höll dig till att kritisera Oddballs omdöme i stället för att blanda in allt detta om "allt som är negativt om judar/sionism censureras" eller att "judar skyddas" osv.