Citat:
Ursprungligen postat av
ujhs
Det är väl alldeles utmärkt att broder Tit...är här och skämmer ut sig själv och sekten han företräder.😎
Jag måste tillstå att han gör det på ett synnerligen förtjänstfullt sätt.😁
Personen ifråga verkar inte bry sig. Man kan läsa gamla inlägg, och se att ttsp inte vill ändra taktik eller anpassa sig efter vad andra tycker (
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen).
Tycker även att det är bra om folk blir bortskrämda, då det blir en tydligare avskiljning mellan får och getter. Men även Jesus skrämde bort folk. Så ttsp tolkar det snarare positivt (
(FB) Frågor om Jehovas Vittnen).
Så vad folk tycker spelar liksom ingen roll.
För min egen del handlar det inte bara om något enstaka vittnen. Det verkar vara relativt vanligt att vittnen när de väl diskuterar på nätet lyckas ge ett negativt intryck, eller skrämma bort folk. Alla är inte sådana dock. Det går inte bättre att prata med vittnen i verkliga livet, då de gärna hänvisar till hemsidan istället. Även om man inte får svar på allt där.
Det är inte det enda som påverkar mig. Jag har inte samma syn i vissa läror/trosfrågor. Vissa saker är inte särskilt viktiga för mig. Det spelar ingen roll om Jesus dog på ett kors eller en påle tex, för det fick ändå samma resultat i slutändan. Andra saker är svårare att bortse från. Det kanske skulle kunna ändras om jag kunde ha en bra dialog med något vittne, och förstå deras tro bättre. Osäker, men jag skulle vara villig att ge det ett försök. Istället är det ofta frustrerande att prata med vittnen, undvikande svar etc.