2017-01-09, 05:57
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral Ganja
Förstår inte hackandet fram och tillbaka...
Är det inte ganska tydligt skrivet redan?
Behöver man dra skriftställen?
Behöver man vädja till folk som inte vill fatta?
Ska man det, eller vill man det?
Alla får tro som de vill! Det har jag respekt för!

Alla här fattar nog men få vill erkänna. Ingen försöker nog egentligen övertyga de som fallit av den sanna ursprungliga kristna läran och kommit på villovägar, men det kan finnas många JVn som läser här i smyg och på de hundratals andra exJV forum världen över som kan få anledningar att på egen hand undersöka själva och se den tydliga lögnen som är dold med en mycket skör rökridå.

Gränsen går när det sitter folk här och uppsåtligen ljuger för att desperat försvara denna samhällsfarliga sekt. Om vi bara håller tyst och sköter oss själva, vem ska rädda de utsatta JV barnen som inte har nån möjlighet att försvara sig?
Citera
2017-01-09, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Alla här fattar nog men få vill erkänna. Ingen försöker nog egentligen övertyga de som fallit av den sanna ursprungliga kristna läran och kommit på villovägar, men det kan finnas många JVn som läser här i smyg och på de hundratals andra exJV forum världen över som kan få anledningar att på egen hand undersöka själva och se den tydliga lögnen som är dold med en mycket skör rökridå.

Gränsen går när det sitter folk här och uppsåtligen ljuger för att desperat försvara denna samhällsfarliga sekt. Om vi bara håller tyst och sköter oss själva, vem ska rädda de utsatta JV barnen som inte har nån möjlighet att försvara sig?

De vittnen som läser här, tillhör säkert de som börjat tvivla.
Du har lagt ut många bra länkar, som visar hur det egentligen går till inom jehovas vittnen. Hur det mörkas med pedofiler och en hel del annat.
Ger inläggen styrka till någon att ta kontakt med en utesluten släkting, så är mycket vunnet.
Citera
2017-01-09, 16:11
Medlem
Vasectomaters avatar
Intressant iaktagelse i 2017 Årsbok; På sidan 24 diskuterar (läs; skryter) dom om JW Broadcasting och citerar en syster från Ghana; “I feel as if Jehovah were talking to me right in my room when I listen to members of the Governing Body and their helpers,” says Agatha, a circuit overseer’s wife in Ghana."

Som alltid lyfter dom fram G.O.D som får all glory numera. Men om vi läser i Apostlagärningarna 12:22,23 står det varnande; "Det församlade folket i sin tur började ropa; "En guds röst och inte en människas!" I samma ögonblick slog Jehovas ängel honom därför att han inte gav Gud äran och han blev uppäten av maskar och utandades."

JVn, dags att förbereda er på att era filmstjärneledare kommer bli nedslagna av Guds änglar och bli maskföda, inte Jesus bröder i himlen. Vik hädan annars går ni mot samma öde.
Citera
2017-01-09, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Var är ödmjukheten hos dig som vittnena alltid säger att ni har. Finns det någon här som är intresserad av sanningen och läser dina inlägg, så skräms de åå flykten.
Ni ska inte hålla på och diskutera med människor som inte tror på sanningen, du borde undvika oss.

Har du fallit så för satans frestelse, så du sitter på dina höga häster och inte fattar hur mycket du skadar sanningen?

Utgår du från bibeln Guds ord?
Citera
2017-01-09, 19:28
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx

Det låter som om undrande har en tro som överensstämmer med vittnenas (?) men att hon/han anser att såna som ttsp får JVn att verka grymma, oresonerliga och idiotiska.

Typ så.
Citera
2017-01-09, 20:54
Medlem
Citat:
Det låter som om undrande har en tro som överensstämmer med vittnenas (?) men att hon/han anser att såna som ttsp får JVn att verka grymma, oresonerliga och idiotiska.

Typ så.

Nej nej. Han/hon har fattat mycket mer än så.
Citera
2017-01-09, 21:28
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Nej nej. Han/hon har fattat mycket mer än så.

Ja, jag tänkte väl. Vad skönt!
Citera
2017-01-09, 21:54
Medlem
Citat:
Det var alltså alla styrande K gubbarna OCH deras assistenter, men gummifejset är ju lite så där extra attraktiv så Ghana-kretsisfrugan blir nog ännu mer till sig i mammerluckerna när han kommer upp i rutan.

Eftersom dom inte är inspirerade och kan därmed omöjligt bli guidade av änglar eller Helig Ande så kan deras munstycken endast användas till att suga av varandra där uppe i tornet. Just sayin'...

Hmm...ähum.....de har säkerligen villiga damer.....antar jag.

JAg har för mig att Jackson sällskapade med en mörk skönhet.....som kunde vara hans dotter i ålder.
Citera
2017-01-09, 22:18
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Hmm...ähum.....de har säkerligen villiga damer.....antar jag.

JAg har för mig att Jackson sällskapade med en mörk skönhet.....som kunde vara hans dotter i ålder.

Han gifte sig med nån 30 år yngre bastant, mörk donna, hans nyligen avlidna hustru hade knappt hunnit kallna innan dessa två blev Mr & Mrs Jackson. Man kan undra varför eftersom Harma kommer vilken minut som helst. Vore det inte bättre att koncentrera sig på dörrknackning istället för att låta köttet få utlopp för sina lustar? (Inte för att jag tror att dessa sju overlords har knackat dörr på årtionden.)

Sen ska ju Jackson flyga upp till himlen säkerligen väldigt snart, typ nästa vecka, så varför vill han lämna två hustrur här på jorden? Tänk om dom börjar gräla pga svartsjuka och på så vis famlar och blir avrättade under tusenårsriket!! Då har ju Jackson faktiskt blodsskuld! Eller så kanske dom börjar sin egna reality TV show, typ "Sister Wives", vem vet.

Jesus, dvs Jacksons broder och medregent, hade ju ingen fruga här på jorden. Varför ska då Jackson få sätta på två styckna under sin korta tid här? Och ha fin designerkostym. Och dyr guld Apple watch. Och fint och helt betalt boende och måltider och betjänter? Jesus hade ju inte ens en kudde att lägga huvudet på.

Typiskt av dessa vidriga TV predikanter...usch! Jag säger som en artikel i VT skrev; de är bara ute efter att tjäna pengar på oskyldigt folks bekostnad.
Senast redigerad av Vasectomater 2017-01-09 kl. 22:23.
Citera
2017-01-09, 23:22
Medlem
Jag har lite frågor, som kanske redan besvarats i tråden men inte orkat läsa genom allt.

1. Om en JV-familjs barn behöver en blodtransfusion, så ska det nekas av föräldrarna om jag förstått det rätt ? En JV som jag pratade med sa att det beslutet kan man först ta ställning till när det verkligen händer, vilket jag tolkade som att det inte var givet neka transfusionen.

2. Enligt en filmad föreläsning (kan länka om det efterfrågas) så säger föreläsaren att ingen egentligen vet guds namn och att ordet "Jehova" inte är rätt namn på Gud, hur ställer sig JV till det påståendet?

3. Tänker eller får ens JV tänka självkritiskt till sin tro? Hur är tankarna kring evolutionsteorin och medicinska framsteg, om vi nu enligt JV lever nära domedagen, är då inte medicinska framsteg som botar dödligt sjuka meningslöst enligt JV?

4. Jag har svårt för den oviljan att delta politiskt (rösta, åta sig sådana positioner). Jag menar någon måste ju göra det, och att frisäga sig allt ansvar på så sätt tycker jag är fegt. Det bästa för allas bästa vore ju då om JV istället engagerade sig politiskt, men svaret kommer bli att politik fördärvar ens sinne.

5. Vad är oddsen att en amerikan så långt efter texterna i bibeln skrevs, skulle "knäcka koden" med guds vilja? Guds plan verkar väldigt omständig om han låtit mänskligheten famla i mörker såpass länge, och sen räcker det med att en organisation tolkar om texterna och så är allt löst?

6. Hur ser JV på domstolsväsendet? Respekteras domstolarnas auktoritet? Det finns rykten om att JV tystar ner händelser inom församlingarna som i vanliga samhället hade blivit polisanmälda , och istället utreds av äldsten?

Hoppas någon JV orkar svara mig
Citera
2017-01-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx

Det också och speciellt hur jehovas vittnen alltid sa, att man inte ska hålla på och diskutera med folk som vsr emot jehova. Väldigt viktigt att visa sig ödmjuk och inte dryg och otrevlig.
Citera
2017-01-09, 23:46
Medlem
Citat:

Typ så.

Jag studerade med vittnena för många år sedan. Jag är inget vittne. Jag tyckte mycket stämde förr, men hade väldigt svårt med vissa saker.
Just det där med att vara ödmjuk och timid och att mannen skulle bestämma allt och jag som kvinna skulle tiga och lyda, där sket det sig 😊

Hade även kontakt med några av dem efter också, de hälsade på när de gick i tjänsten.
Jag har även varit i rikets sal och gått på några bibelstudium som skett i någons hem.

Jag har hört föredrag om hur vittnena ska bete sig "nu i ändens tid" (ungefär 25 år sedan). Hur viktigt det var att vittnena inte skulle frestas att ge sig in i onödiga diskussioner och vara trevliga och ödmjuka.

Ttsp är definitivt inget föredöme för dem, han är väldigt dryg, kräver svar, men svarar inte utan kommer bara med något citat.

Skulle vara intressant att veta om han är på väg ut eller på väg in i sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in