2023-11-25, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Så du kommer inte att svara på min fråga?

Vad har Jehovas vittnen för nytta av att vara medlemmar i NGO?

Talar du om enskilda vittnen eller organisationens nytta?
Citera
2023-11-25, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Nej, jag tror inte att det skakade om honom alls. Jag tror att han som vanligt inte ens läste de bevis han hänvisades till, precis som med pedofilerna i Australien och alla exempel på tidigare påståenden om 1881, 1914, 1918, 1925 och 1975.

Om han väljer att inte se till de faktiska sanningarna som jag presenterat för honom. Så är han ett levande bevis på att Jehovas vittnen inte är fritänkare eller kritiskt tänkare. Det är i såfall så han förmedlar sig till andra människor som inte är vittnen. Vad ska utomstående tänka och tro när de inte ens får granska sin egen sanning eller sin egen organisation. Då låter det ju bara lurt.
Citera
2023-11-25, 19:07
Medlem
Citat:
Citat:
Ok, så vad menar du var Jv:s avsikt att bli medlem i NGO?

Var det för att ha dominans över hela världen eller andra orsaker?

Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Tyvärr är det mycket vi aldrig kommer att få veta om denna värld. Men tillräckligt för att ta avgörande beslut ja.

Ah, ok, som väntat, inga svar, bara en massa anklagelser, känner du Trump?
Citera
2023-11-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ah, ok, som väntat, inga svar, bara en massa anklagelser, känner du Trump?

Du vet väl vad det är du håller på med nu va? Vad det kallas för.
Citera
2023-11-25, 19:11
Medlem
Citat:
Du vet väl vad det är du håller på med nu va? Vad det kallas för.

Det kallas väl för att ta upp saker och ting i ljuset. Är du en anhängare av Trump?
Citera
2023-11-25, 19:15
Medlem
Citat:
Det kallas väl för att ta upp saker och ting i ljuset. Är du en anhängare av Trump?

Jag är anhängare av Joh 17:3.

Får jag fråga dig en sak. Var nu ärlig snälla. Om jag visste att imorgon riskerar du att dö och jag kan förhindra det. Skulle du då uppskatta att jag förhindrade dig från att dö? Eller skulle du vilja att jag sket fullständigt i dig?
Citera
2023-11-25, 19:16
Medlem
Citat:
Ja, jag tror inte jag VET att organisationen du tillhör fortfarande är NGO medlemmar och att de nyttjar sin NGO status för att få som de vill i olika frågor inklusive lobbyverksamhet. Ja, jag tror på vad bibeln säger om FN som vilddjuret. FN är satans hemstad. Och det som skrämmer mig är att du inte verkar vilja förstå vidden av det du faktiskt fått presenterat för dig. Ändå är detta endast lite av vad jag mer har att presentera för dig. Jag kan presentera hur organisationen är ansluten till den där pyramiden med ögat på toppen på 1 dollars sedeln. Kolla upp 1 dollars sedeln på google så ser du den kärleksfulla pyramiden med ögat upptill. Satans symbol enligt mig.
Du har nog missuppfattat vad en NGO är. En icke-statlig organisation.

En icke-statlig organisation kan få konsultativ NGO-status av Förenta nationerna och därmed bli remissorgan åt FN med rätt att sända delegater till internationella FN-konferenser.[1] Se FN:s NGO-databas.[2]

Är Jv konsulter åt FN? Har organisationen en sådan status? Svaret är förmodligen nej.
Citera
2023-11-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Du har nog missuppfattat vad en NGO är. En icke-statlig organisation.

En icke-statlig organisation kan få konsultativ NGO-status av Förenta nationerna och därmed bli remissorgan åt FN med rätt att sända delegater till internationella FN-konferenser.[1] Se FN:s NGO-databas.[2]

Är Jv konsulter åt FN? Har organisationen en sådan status? Svaret är förmodligen nej.

De är även registrerade som en charity och är skattebefriade bla som NGO:are men också som en charity. Läs på börja använd european association of jehovah's witnesses och sök på det i Google så ska du se hur de förekommer flitigt i olika politiska organ. Bilda dig en egen uppfattning om vad de pysslar med så kanske du snart börjar förstå att denna organisation ägnar sig åt politiska aktiviteter bakom ryggen på sina medlemmar.

https://learning.candid.org/resource...tion-and-role/

https://www.state.gov/non-government...united-states/
Citera
2023-11-25, 19:23
Medlem
Citat:

Varför undviker du att svara på min fråga?
Citera
2023-11-25, 19:24
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Om han väljer att inte se till de faktiska sanningarna som jag presenterat för honom. Så är han ett levande bevis på att Jehovas vittnen inte är fritänkare eller kritiskt tänkare. Det är i såfall så han förmedlar sig till andra människor som inte är vittnen. Vad ska utomstående tänka och tro när de inte ens får granska sin egen sanning eller sin egen organisation. Då låter det ju bara lurt.

Den som börjar granska den egna organisationen och komma med kritik är snart utesluten, oavsett hur befogad kritiken är (t.ex. Rolf Furuli).

On June 18, 2020, in Larvik, Norway, a congregation meeting of Jehovah’s Witnesses conducted over Zoom included a unique announcement. It was declared that "Rolf Furuli is no longer one of Jehovah’s Witnesses." While disfellowshipping and the associated shunning is a regular occurrence in this religion, this was a disfellowshipping with a difference. A retired professor in Semitic languages at the University of Oslo, Furuli was one of the most well-known elders in Norway and a noted apologist for the religion. But when he published a book critical of his religion's leadership in May of this year, his expulsion was only a matter of time.
Citera
2023-11-25, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Den som börjar granska den egna organisationen och komma med kritik är snart utesluten, oavsett hur befogad kritiken är (t.ex. Rolf Furuli).

On June 18, 2020, in Larvik, Norway, a congregation meeting of Jehovah’s Witnesses conducted over Zoom included a unique announcement. It was declared that "Rolf Furuli is no longer one of Jehovah’s Witnesses." While disfellowshipping and the associated shunning is a regular occurrence in this religion, this was a disfellowshipping with a difference. A retired professor in Semitic languages at the University of Oslo, Furuli was one of the most well-known elders in Norway and a noted apologist for the religion. But when he published a book critical of his religion's leadership in May of this year, his expulsion was only a matter of time.

Hur kan man inte ens vara minsta ärlig mot sig själv att man faktiskt sitter i en exakt sådan situation när jag presenterar hård fakta. Det är så tråkigt att se hur livrädda de blir för faktiska sanningar. Hela deras värld kan rasa samman fullt förståeligt. Ska be för de.
Citera
2023-11-25, 19:35
Medlem
Citat:
Jag är anhängare av Joh 17:3.

Vem är den evige sanne Guden, och vem är den som Gud har sänt?

"Och detta är det eviga livet: att de känner dig, den ende sanne Guden, och honom som du har sänt, Jesus Kristus." (Joh 17:3 Bibel2000)

Citat:
Får jag fråga dig en sak. Var nu ärlig snälla.

Jag är alltid ärlig, varför antar du att människor inte är ärliga?

Citat:
Om jag visste att imorgon riskerar du att dö och jag kan förhindra det. Skulle du då uppskatta att jag förhindrade dig från att dö? Eller skulle du vilja att jag sket fullständigt i dig?

Självklart ska man rädda någon som riskerar att dö. Påstår du att jag riskerar att dö?

Kan jag göra detsamma för dig, kan jag predika för dig så att du inte riskerar att dö? Eller är det bara en väg, att enbart du kan rädda någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in