Citat:
Ursprungligen postat av
Killer-queen
Det känns logiskt, men ser man till *de
studier som gjorts så förhåller det sig inte så.
*Denna studie som gjorts.
Frontböj har också visat ge större aktivering av vastus medialis vid lägre vikter relativt till vanliga knäböj, samt minskar risken för ryggskador.
Citat:
The aim of this study was to compare the musculature activity and kinematics of knee and hip joints during front and back
squat with maximal loading. Two-dimensional kinematical data were collected and electromyographic activities of vastus
lateralis, vastus medialis, rectus femoris, semitendinosus, biceps femoris, gluteus maximus and erector spinae were
measured while participants (n = 12, 21.2 ± 1.9 years old) were completing front and back squat exercises with maximum
loading.
Conclusion
(...)We also managed to show that the front squat created higher EMG activity in vastus medialis despite
the lighter loads compared to back squat that agrees with the idea of “being a more isolated movement for knee extensors.” It is a known fact that the back squat is used much more commonly compared to its front variation. Results may suggest that the front squat may be a better choice for focusing on knee extensor improvement and/or for preventing lumbar injuries under maximum loading conditions.
Edit: Jag har aldrig varit motståndare till vanliga knäböj. Det är en jättebra övning för underkroppen och har sin plats i många träningsscheman, men i mitt fall vill jag fokusera på framsida lår och inte glutes.