2017-01-10, 19:40
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FightThePower
Okej, vad tycker du om mitt schema?

1. Bröst, Axlar, Triceps
2. Ben, Rygg, Biceps
3. Vila
4. Bröst, Axlar, Triceps
5. Ben, Rygg, Biceps
6. Vila
7. Vila
Ser helt okej ut.
Citera
2017-01-10, 22:58
Medlem
ambivallenss avatar
Vilket procent BF är rimligt att gå ner i utan AAS? Jag tänker mig innan större nedgången i vikt består av muskler. 8% ungefär?
Citera
2017-01-11, 01:36
Medlem
Är en spinkig ung kille som vill börja gymma. Bara bygga på kroppen och alla muskler, har inget behov av att fixa skitstora armar eller något, utan vill bara bygga på kroppen.

Några tips för en nybörjare som jag? Finns det någon bra ''startmanual''? Eller borde jag fixa en PT som lägger upp ett schema för mig det första jag gör?

Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är individuellt hur aptiten påverkas utav träning, vissa får ökad aptit och andra tvärtom. Är inget måste att äta direkt efter avslutat träningspass.

Har hört att man ska äta inom 1h efter man gymmat för annars bryter man ner sig. Är det en myt? Har också hört att det räcker att få i sig tillräckligt med mat under en hel 24 timmars period.
Senast redigerad av begsjp 2017-01-11 kl. 01:39.
Citera
2017-01-11, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Ja, okej. Hört att det är bra/bättre att ta längre promenader på 7-8 km (som jag kommer upp i som mest just nu, håller nästan slaviskt koll på min stegräknarapp) 3-4 gånger i veckan och sen vila bortsett vardagssyslor osv resten av dagarna för att förbränna bättre, men kan ha fel?

Var i en liknande situation för kanske 5-6 år sedan då jag gick ner från ca 115 till 90 (1,91 lång) genom att göra ungefär så samt tänka mer på kosten, men var mycket friskare mentalt då.

Om du bara promenerar behöver du inga vilodagar.
7-8 km/dag är inget problem att knalla för en frisk person, förutom tiden det tar såklart. Men har du tiden så kan du promenera varje dag.
Citera
2017-01-11, 10:31
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av begsjp
Har hört att man ska äta inom 1h efter man gymmat för annars bryter man ner sig. Är det en myt? Har också hört att det räcker att få i sig tillräckligt med mat under en hel 24 timmars period.

Uppbyggnad/nedbrytning är något som sker konstant i kroppen, styrketräning stimulerar både nedbrytning och uppbyggnad, men utan protein är inte uppbyggnaden tillräckligt stor för att ge positiv proteinbalans. Är inte helt klart hur viktigt det är att tajma proteinet, förutsatt att man får i sig tillräckligt under dygnet. Oavsett så är det ingen katastrof att äta 2-3 timmar efter avslutat pass.
Citera
2017-01-11, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Uppbyggnad/nedbrytning är något som sker konstant i kroppen, styrketräning stimulerar både nedbrytning och uppbyggnad, men utan protein är inte uppbyggnaden tillräckligt stor för att ge positiv proteinbalans. Är inte helt klart hur viktigt det är att tajma proteinet, förutsatt att man får i sig tillräckligt under dygnet. Oavsett så är det ingen katastrof att äta 2-3 timmar efter avslutat pass.

Okej tack så mycket, då behöver jag inte stressa över det!
Citera
2017-01-11, 18:49
Medlem
weiskorvs avatar
Citat:
Är en spinkig ung kille som vill börja gymma. Bara bygga på kroppen och alla muskler, har inget behov av att fixa skitstora armar eller något, utan vill bara bygga på kroppen.

Några tips för en nybörjare som jag? Finns det någon bra ''startmanual''? Eller borde jag fixa en PT som lägger upp ett schema för mig det första jag gör?

Citerar mig själv från en annan tråd:
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Skulle jag kunna börja om hade jag gjort såhär:
Träna så här: https://stronglifts.com/5x5/
Sök på youtube om du är osäker på hur du gör övningarna. "Alan Thrall" och "Buff Dudes" tycker jag har bra guider/tips.
Läs det här: (FB) Allt du behöver veta om näringslära

Inte så svårt egentligen. Träna hårt, sköta kosten, vila lagom.

Men det viktigaste är att du hittar något du trivs med och kan vara konsekvent med. Spelar liksom ingen roll om du har ett jättebra kost/träningsschema men bara håller det i 3 veckor.

Lycka till!

Annars har killer-queen en tråd som heter något i stil med "Nybörjarträning 101". Det kanske kan passa dig.

Lycka till
Citera
2017-01-11, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weiskorv
Citerar mig själv från en annan tråd:

Annars har killer-queen en tråd som heter något i stil med "Nybörjarträning 101". Det kanske kan passa dig.

Lycka till

Tack!
Citera
2017-01-12, 21:18
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Jag tycker Brad Schoenfeld brukar sammanfatta det ganska bra med att det anabola fönstret snarare borde benämnas den anabola ladugårdsdörren.
Citera
2017-01-12, 22:07
Medlem
Hej jag har rätt nyligen börjat köra marklyft och kommit igång rätt bra och så, även fått bra instruktioner av erfarna lättare så tekniken funkar.
Men jag får sån träningsvärk i magen har kört med och utan bälte och tycker det känns mindre med.
Det jag undrar om det är vanligt eller om jag helt enkelt är klen i magen i förhållande till övriga kroppen?
Jag har inte kört jätte mycket mage senaste månaden men nu när jag kört marklyft känns det som jag inte behöver det då det känns att det tar där med.
Citera
2017-01-12, 22:29
Medlem
lancxzev2s avatar
påbörjar "bulk" som det så fint kallas, nej men ska bulka om 1 månad cirka vill få betydligt mycket större underarmar (onani räknas ej som en övning) vilka övningar är bra för muskeltillväxt för just underarmar? samt sets och reps kan uppskattas!
Citera
2017-01-12, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
påbörjar "bulk" som det så fint kallas, nej men ska bulka om 1 månad cirka vill få betydligt mycket större underarmar (onani räknas ej som en övning) vilka övningar är bra för muskeltillväxt för just underarmar? samt sets och reps kan uppskattas!

Omvända stångcurls kör jag och men jag tränar för styrka men min kompis som tränar för att växa kör bland annat det och lite av dom man håller stången bakom ryggen och böjer handlederna.
Men omvända stångcurls tycker jag är lite kul med och uppfattar som bra.
Ps jag har rätt stora underarmar men det kommer från jobbet med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in