2016-06-10, 16:58
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Känner igen mig själv. Dock var jag 24år då och jag tänkte samma tankar. Men bättre att vara ärlig och nå sina mål tänkte jag än att få något sämre schema och ångra sig efteråt.
Men han kommer gilla att höra att du vill få stora armar. Han känner sig nog hedrad att du vill ha hjälp av honom. Den frågan får han ofta av folk under sina pass så skäms inte!

Vilka övningar är bäst lämpade för maximal muskeltillväxt?
Citera
2016-06-10, 17:18
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015

Basövningar, mat och vila. Bara att köra på i ett antal år.
Citera
2016-06-11, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015

Bra övningar kan vara
- att stå upp och köra med hantlar eller stång.
- Sitta och luta armen mot benet eller en kudde och köra en arm i taget.

Att köra långsamt och ha övre delen av armen hängande helt rak när du kör. Då får du mest ut av övningen. Men kolla de mest seriösa på youtube så får du bra utförande.
Citera
2016-06-11, 10:46
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luparion
Övningen körs främst för att få genomblödning som du säger, detta för att motverka den inflammationen jag har i supraspinatussenan. Kör väldigt lätt med många reps och har gått bra hittills.
Har lite andra övningar också som fokuserar mer på min hållning och ryggmuskulaturen.

När jag ändå skriver, tror du det är lugnt att köra den hör övningen varje dag? Eller ska man endast köra den på vilodagar då man inte tränar rygg på gymmet? Eller ska jag avstå den helt utom på ryggdagar?
https://youtu.be/l2VQ_WZ8Bto?t=3m34s

Kör mycket omvända flyes på gymmet med lätt belastning men hade varit skönt om jag även kunnat gjort det hemma med gummiband dom dagar jag inte tränar rygg på gymmet.
Du kan köra den övningen varje dag också om du vill det. Se det som ett sätt att "väcka" hållningsmuskulaturen och se sedan till att arbeta med dem i vardagen. När det kommer till att förbättra sin hållning kommer den stora förbättringen komma av att du ser till att du har bra hållning i vardagen. Styrketräning och lättare gummibandsträning kan du se som ett komplement.
Citera
2016-06-18, 20:12
Medlem
Kanske inte en nybörjarfråga, men är det någon annan som tycker att frontböj kn*llar sönder era nyckelben? Jag har väldigt utstående nyckelben som peakar närmast halsen vilket leder till att majoriteten av vikten från stången vilar direkt på nyckelbenen och mindre på mina delts. Har försökt att sätta stången någon centimenter framför nyckelbenen men det känns ostabilt.

Bakgrunden till detta är att jag är hamstring och glute-dominant efter många år av vanliga knäböj vilket har lett till att mina quads har blivit lidande.

Jag vet att hacksquat-maskinen är en bra ersättare av frontböj, men tyvärr har jag inte tillgång till den (funderar STARKT på att byta till ett gym som har)
Citera
2016-06-18, 20:50
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Kanske inte en nybörjarfråga, men är det någon annan som tycker att frontböj kn*llar sönder era nyckelben? Jag har väldigt utstående nyckelben som peakar närmast halsen vilket leder till att majoriteten av vikten från stången vilar direkt på nyckelbenen och mindre på mina delts. Har försökt att sätta stången någon centimenter framför nyckelbenen men det känns ostabilt.

Bakgrunden till detta är att jag är hamstring och glute-dominant efter många år av vanliga knäböj vilket har lett till att mina quads har blivit lidande.

Jag vet att hacksquat-maskinen är en bra ersättare av frontböj, men tyvärr har jag inte tillgång till den (funderar STARKT på att byta till ett gym som har)
Knip ihop brösten, ungefär som du skulle flasha din fantastiska urringning. Då får du mer kött att vila stången på.
Citera
2016-06-20, 14:29
Medlem
Prövar posta här istället för att göra ny tråd. Är tjej, 21 år, 173cm 70kg. Styrketränat mer "seriöst" ca 5 månader istället för allmän träning eller vad man ska kalla det. Körde ett benpass idag som jag utformat själv och bestod av:

Knäböj 5 set. 9x50, 9x55, 9x55 9x60 och 5x65.
Hip thrusts 4 set. 10x70, 10x100, 10x100 och 10x100.
Benpress 3 set. 8x82, 8x89 och 8x89.
Leg curls 3 set. 8x75, 8x75 och 8x75.

Vad tycker ni erfarna styrketränare om detta? Kan tilläggas att min energi var helt slut efteråt och kände mig nästan yr i bollen. Vet att jag är svag i knäböj men det är en övning jag tycker är svår att utföra. Kan tilläggas att jag innan var ganska otränad. Har sett bra resultat hittills men jag vill ha bättre! Tack på förhand.
Citera
2016-06-20, 16:49
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mommasbullar
Prövar posta här istället för att göra ny tråd. Är tjej, 21 år, 173cm 70kg. Styrketränat mer "seriöst" ca 5 månader istället för allmän träning eller vad man ska kalla det. Körde ett benpass idag som jag utformat själv och bestod av:

Knäböj 5 set. 9x50, 9x55, 9x55 9x60 och 5x65.
Hip thrusts 4 set. 10x70, 10x100, 10x100 och 10x100.
Benpress 3 set. 8x82, 8x89 och 8x89.
Leg curls 3 set. 8x75, 8x75 och 8x75.

Vad tycker ni erfarna styrketränare om detta? Kan tilläggas att min energi var helt slut efteråt och kände mig nästan yr i bollen. Vet att jag är svag i knäböj men det är en övning jag tycker är svår att utföra. Kan tilläggas att jag innan var ganska otränad. Har sett bra resultat hittills men jag vill ha bättre! Tack på förhand.

Jag hade inte kört så många set innan tyngsta vikten i knäböj, du måste ju vara rätt trött vid det laget.
Citera
2016-06-20, 19:48
Medlem
Är det värt att lära sig "clean and Jerk"? Mitt enda mål är muskelbygge och sådan aehstetics kropp som möjligt. Skulle detta komplement hjälpa om man ser till tiden att lära sig rätt utförning av övningen samt skaderisken?
Citera
2016-06-20, 19:54
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Är det värt att lära sig "clean and Jerk"? Mitt enda mål är muskelbygge och sådan aehstetics kropp som möjligt. Skulle detta komplement hjälpa om man ser till tiden att lära sig rätt utförning av övningen samt skaderisken?
Nja, förmodligen inte. Det är en bra övning, men väldigt teknisk . Vill du bara bygga muskler och styrka kan man göra mindre tekniskt krävande övningar istället.
Citera
2016-06-20, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Nja, förmodligen inte. Det är en bra övning, men väldigt teknisk . Vill du bara bygga muskler och styrka kan man göra mindre tekniskt krävande övningar istället.

Var lite som jag trodde. Tack för svar!
Citera
2016-06-21, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias

Man blir inte hamstring och glute-dominant efter många år av vanliga knäböj. Snarare tvärtom. Så du kan ju alltid köra vidare om frontböjen fortsätter att vara obekväm för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in