Frontböj tar kanske på quadsen mer, det tycker jag själv att det känns som.
Men vanliga böj gör dig inte hamstringdominant, tar ju fortfarande mer på framsida lår än baksida. Det säger väl sig själv.
Hur får man fram den snygga ådran som löper längs biceps och även de vid framsida delta?
De tittar fram när jag har hård pump men försvinner sedan Är det väldigt lågt kroppsfett som gäller eller?
Hur får man fram den snygga ådran som löper längs biceps och även de vid framsida delta?
De tittar fram när jag har hård pump men försvinner sedan Är det väldigt lågt kroppsfett som gäller eller?
Appropå bålstyrka.
Har dessvärre inte hunnit testa alla övningar ni rekommenderade än, men ska ta tag i det nu i veckan som kommer!
Däremot så testade jag att köra plankan "tills jag stupade". Klarade 2 min 58 s, alltså nästan 3 min. Tänkte att detta skulle vara någon slags "måttstock" på hur "illa ställt" det är nu innan jag börjar träna bålstyrka på allvar.
Men ni som är lite mer insatta i " vanliga träningsvärlden" än mig, hur "illa" är 3 min i plankan? Fattar ju att det inte är bra, men är det skitdåligt, eller bara dåligt?
Hur lång är du? Jag hade en skitkort tjej i klassen när jag gick i skolan som spöade vältränade killar och satte inofficiellt skolrekord i plankan. Tror hon körde minst 10 minuter jag minns inte helt men det var skitlänge.
Min syns på biceps på kring 15% men är antagligen inte samma för alla.
Citat:
Ursprungligen postat av MatsBrun
Och min på +20 %. Hur vaskulär man är är väldigt individuellt. Lyft tungt som fan och ofta så poppar den ut till slut.
Svårt överlag att hålla kvar pumpen där det ser ut som man har daggmaskar under huden 24/7. Den typen av pump brukar försvinna inom halvtimmen för de flesta natty lyftare.
Om man är svag i botten (under knäna) i ett marklyft, sumo eller vanliga, betyder det att det är benen som är svaga då? Min syn på det är att under knäna så är ett marklyft främst en knästräckning och därmed borde starten gynnas av att stärka benen.
Iblandnär jag kör marklyft får jag ont i ländryggen dagen efter. Smärtan brukar gå över efter någon timme om jag rör på mig. Finns det några enkla knep för att kolla om man har skadat sig? Min huvudmisstänkte är än så länge sängen eller träningsvärk men man vill ju vara på den säkra sidan.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!