Citat:
Tja
Började träna i februari och då vägde jag 74 kg på 188 cm, nu väger jag 86 kg. Hur mycket mer måste jag gå upp i vikt för att dels få tjejer att bli imponerade samt att få andra män (Vanliga/ej bodybuilders) att känna att jag är ett hot för dom (tjejer). Ganska dum fråga egentligen, känns dock viktigt för mig just nu hur andra ser mig.
Började träna i februari och då vägde jag 74 kg på 188 cm, nu väger jag 86 kg. Hur mycket mer måste jag gå upp i vikt för att dels få tjejer att bli imponerade samt att få andra män (Vanliga/ej bodybuilders) att känna att jag är ett hot för dom (tjejer). Ganska dum fråga egentligen, känns dock viktigt för mig just nu hur andra ser mig.
Tja
Du skriver lite lustigt, för det första så är det subjektivt hur tjejer blir imponerade. Vill du ha tjejer finns det andra saker att förbättra på än just muskulatur. Vad menar du med hot? Det låter konstigt.
Menar du att vara "alpha" så går det utan muskelmassa.. Det är beteende.
Klart att ökad muskelmassa förbättrar andra saker som självförtroende och så att man mår bra.
Det är väl bra att du bryr dig om ditt utseende, antar jag.. Men försök må så bra som möjligt, träna, äta, bli bra på ngt.

Jag antar att du är väldigt ung.
Citat:
Har kollat mer och mer på helkroppspass och förvånar mig fortfarande varför jag inte börjat med det än. Jag ser dock nästan aldrig någon på gymmet köra det upplägget så tänkte höra mig för vad nackdelen är med just detta? Kan tänka mig att det är ganska jobbigt men borde ju ge väldigt bra resultat om man sköter kosten med mera.
Är man ute efter att öka i muskelmassa efter sin nybörjarträning (dvs man ökar mycket oavsett hur man tränar) så är det bättre att träna med mer volym, som man får i träning som är splittad. Förutsättningen är ju givetvis att man tränar oftare, vilket kan vara en för- eller nackdel. Vill man träna ofta (4-7 gånger per vecka) så kanske man tvingas in i splittad träning.