Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-25, 18:09
  #1
Medlem
hej. började tidigare i veckan på friskis&svettis där jag kommer varva mellan gymmet och gympapassen.
dock är jag osäker på när det kommer till tiden.

Jag är i gymmet cirka en timme varje dag (kanske hoppar över på helgen), där jag springer på löpband, crosstrainer och även försöker styrketräna lite. men jag är orolig att det är alldeles för lite för att det ska visa resultat? måste man träna flera timmar per dag eller räcker det med en timme?
Citera
2011-02-25, 18:14
  #2
Medlem
Ett tips är att ta hjälp av en personlig tränare och lägga upp ett schema du ska följa. Då vet du ju precis vad du ska träna varje gång. Själv brukar jag också vara på gymmet i runt en timme.
Citera
2011-02-25, 18:20
  #3
Avstängd
randomdude.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxfemhundra
hej. började tidigare i veckan på friskis&svettis där jag kommer varva mellan gymmet och gympapassen.
dock är jag osäker på när det kommer till tiden.

Jag är i gymmet cirka en timme varje dag (kanske hoppar över på helgen), där jag springer på löpband, crosstrainer och även försöker styrketräna lite. men jag är orolig att det är alldeles för lite för att det ska visa resultat? måste man träna flera timmar per dag eller räcker det med en timme?
minst två timmar förfan!!! gå aldrig från gymmet inann du känner dej helt svimmfärdig
Citera
2011-02-25, 18:26
  #4
Medlem
Jag brukar inte tänka tid utan jag går därifrån när jag är klar för dagen. Brukar bli en timme dock, mer eller mindre..
Citera
2011-02-25, 18:34
  #5
Medlem
45 minuters intensiv träning lär ge resultat!
Citera
2011-02-25, 19:04
  #6
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxfemhundra
hej. började tidigare i veckan på friskis&svettis där jag kommer varva mellan gymmet och gympapassen.
dock är jag osäker på när det kommer till tiden.

Jag är i gymmet cirka en timme varje dag (kanske hoppar över på helgen), där jag springer på löpband, crosstrainer och även försöker styrketräna lite. men jag är orolig att det är alldeles för lite för att det ska visa resultat? måste man träna flera timmar per dag eller räcker det med en timme?

En timme räcker gott och väl. Kvalitet före kvantitet.
Citera
2011-02-25, 19:56
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxfemhundra
hej. började tidigare i veckan på friskis&svettis där jag kommer varva mellan gymmet och gympapassen.
dock är jag osäker på när det kommer till tiden.

Jag är i gymmet cirka en timme varje dag (kanske hoppar över på helgen), där jag springer på löpband, crosstrainer och även försöker styrketräna lite. men jag är orolig att det är alldeles för lite för att det ska visa resultat? måste man träna flera timmar per dag eller räcker det med en timme?

Tjena.

Kan du inte skriva hur en vecka brukar se ut för dig när du tränar?

Vad är det för resultat du vill se? Hur mkt väger du?

Rent spontant känns det som du inte får mkt tid för styrketräning ifall du springer och kör crosstrainer på samma pass, men kanske bara jag som missförstått.

Svara på mina frågor så kommer du få mkt bättre tips =)
Citera
2011-02-25, 20:14
  #8
Medlem
evilkittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenan83
Tjena.

Kan du inte skriva hur en vecka brukar se ut för dig när du tränar?

Vad är det för resultat du vill se? Hur mkt väger du?

Rent spontant känns det som du inte får mkt tid för styrketräning ifall du springer och kör crosstrainer på samma pass, men kanske bara jag som missförstått.

Svara på mina frågor så kommer du få mkt bättre tips =)

Eller så läser han stickeys och söker.
Citera
2011-02-25, 23:59
  #9
Medlem
mrrandom14s avatar
Runt 45 min till 1 timme ska man ligga på...
Citera
2011-02-26, 03:41
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilkitty
Eller så läser han stickeys och söker.

Ja, men jag känner för att vara lite snäll =)
Citera
2011-02-26, 09:17
  #11
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Runt 45 min till 1 timme ska man ligga på...
varför ska man ligga på den intervallen?
Citera
2011-02-26, 10:10
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrrandom14
Runt 45 min till 1 timme ska man ligga på...
Oj, Halva Sveriges befolkning som tränar gym har tränat för hårt.. Kanske därför de är så långa väntetider på akuten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback