2016-01-31, 20:22
Medlem
Tja är en som tränar seriöst på gymmet och kör 3 pass på 1.5 timme i veckan plus två pass kondition! Äter mycket och bra mat med mycket protein väger bara 70 och är 1,83 lång så har lite muskler. Mitt mål är att få bort det sista fettet runt magen plus öka lite i muskelmassa! Tänkte kö hårt med detta i 6 månader så frågan är kommer jag kunna se några resultat typ som rutor etc
Citera
2016-02-01, 00:27
Medlem
CFCSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskaren25
Tja är en som tränar seriöst på gymmet och kör 3 pass på 1.5 timme i veckan plus två pass kondition! Äter mycket och bra mat med mycket protein väger bara 70 och är 1,83 lång så har lite muskler. Mitt mål är att få bort det sista fettet runt magen plus öka lite i muskelmassa! Tänkte kö hårt med detta i 6 månader så frågan är kommer jag kunna se några resultat typ som rutor etc

Är du nybörjare kommer du absolut se förändringar på 6 månader, men du kommer inte bli "stor". Istället för att deffa ner dig och bara se smal ut hade jag faktiskt bulkat mig genom hela våren, sommaren och hösten för att sedan deffa ner dig tills Sommaren 17 istället när kroppen hunnit bygga lite.
Citera
2016-02-01, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekanna
Jag brukar köra vader i smith-maskinen med en stepup-bräda eller bara utan vikt med ett ben i taget. Balansen blir lite sådär när man kör med ett ben men man kan hålla emot med väggen eller något om man håller på att vingla.

Hm finns det inget med bara hantlar eller stång som man kan göra?
Citera
2016-02-01, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CFCSweden
Är du nybörjare kommer du absolut se förändringar på 6 månader, men du kommer inte bli "stor". Istället för att deffa ner dig och bara se smal ut hade jag faktiskt bulkat mig genom hela våren, sommaren och hösten för att sedan deffa ner dig tills Sommaren 17 istället när kroppen hunnit bygga lite.
vill inte bli super biff utan vill bli lite halvt biff för vill se vältränad ut det är mitt mål inte super biff!
Citera
2016-02-01, 09:32
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
vill inte bli super biff utan vill bli lite halvt biff för vill se vältränad ut det är mitt mål inte super biff!

Då får du vara försiktig, jag känner flera som ätit för mycket, tränat för hårt och sedan ångrat sig när de blivit för stora för snabbt.
Citera
2016-02-01, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Då får du vara försiktig, jag känner flera som ätit för mycket, tränat för hårt och sedan ångrat sig när de blivit för stora för snabbt.
Men vad tror ni? Kommer det bli resultat av de vill helst ha lite muskler som syns men inte allt för stora plus vill ha magrutor och bra kondition det är mitt mål! Så vill helt enkelt se vältränad ut borde jag få ett bra resultat som syns då efter 6 månader? Bara undrar
Citera
2016-02-01, 16:27
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Men vad tror ni? Kommer det bli resultat av de vill helst ha lite muskler som syns men inte allt för stora plus vill ha magrutor och bra kondition det är mitt mål! Så vill helt enkelt se vältränad ut borde jag få ett bra resultat som syns då efter 6 månader? Bara undrar
Man kan åstadkomma stor förändring på ett halvår, så ja dina mål är inte orimliga om du gör rätt.

Problemet är bara att nybörjare inte vet vad de gör. Vanligtvis brukar de bara bli till en mer svullen version av sin nuvarande fysik, men vissa gör rätt från början och kommer jättelångt.

Kortare svar: vi är inga spågummor som kan se in i framtiden.
Citera
2016-02-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Man kan åstadkomma stor förändring på ett halvår, så ja dina mål är inte orimliga om du gör rätt.

Problemet är bara att nybörjare inte vet vad de gör. Vanligtvis brukar de bara bli till en mer svullen version av sin nuvarande fysik, men vissa gör rätt från början och kommer jättelångt.

Kortare svar: vi är inga spågummor som kan se in i framtiden.
nej det förstår jag tack för hjälpen har tränat hela mitt liv så tror iaf jag gör nått rätt men jag får se!
Citera
2016-02-01, 23:50
Medlem
kaffekannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Krut
Hm finns det inget med bara hantlar eller stång som man kan göra?

Jag tycker det är ganska svårt att få till då det handlar mycket om balans, men testa att sätta dig på en bänk med hantlarna/stången på typ knäna.
Citera
2016-02-02, 18:58
Medlem
Imbazs avatar
Hej! Tänkte bara fråga, då jag har fått ont i min ländrygg, kan det bero på att jag 5-6 ggr/v cyklar motionscykel?

Är väll bra tränad, men inte van cyklare.
Citera
2016-02-02, 21:04
Medlem
DonLatinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hej! Tänkte bara fråga, då jag har fått ont i min ländrygg, kan det bero på att jag 5-6 ggr/v cyklar motionscykel?

Är väll bra tränad, men inte van cyklare.
Beror på hur du sitter, luta dig inte allt för mycket.
Citera
2016-02-02, 21:59
Medlem
Twizzs avatar
Jag har aldrig tränat på gym. Men nu när jag är ute på mina powerwalks.
Så brukar jag stanna vid ute gymmet och lyfta lite där.
Min fråga är då det brukar finnas en lättare och en tyngre.

Om jag kör 15 lyft, med lite vila 2/3 ggr på den tunga eller
25 lyft 2/3 ggr på den lätta.

Vilken ger bäst effekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in