2016-04-10, 12:50
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men han tog gainers, vilket inte jag tänker göra.

Varför inte?

Citat:
Benhopp, armhävningar, situps, hantlar till biceps. Det är väl bra att ta så mycket protein som man orkar med.

Jag är ledsen, men med det upplägget kan du glömma beachen. Inte bara i år utan för all överskådlig framtid.

Vad är benhopp?
Citera
2016-04-10, 12:51
Bannlyst
Citat:
Min bror började träna på vintern och sen på sommaren var han mycket biffigare. Men han tog gainers, vilket inte jag tänker göra.

Benhopp, armhävningar, situps, hantlar till biceps. Det är väl bra att ta så mycket protein som man orkar med.
Började i 3 augusti 2015 och kört väldigt seriöst sedan dess. Var också lika spinkig som han i bilden. Nu lite mer än 8 månader efter så har jag blivit bra mycket muskulös. Men det är också nu 8 månader efter riktigt hård träning som jag märker att min kropp svarat. Efter tre månader fick jag i alla fall lite former och axlarna började ta form. Började 70 kg otränad till 80 kg tränad som jag är nu. Så det kommer ta tid.

Vad fan ska du med beach till? Inte så att tjejerna kommer kasta sig över dig. Tänk långsiktigt istället.

Dessutom suger ditt upplägg. Kör isolationsövningar blandat med basövningar och öka dina vikter successivt. Börja lågt. Efter 5 månader kan du börja köra 4 veckors styrka/volym och 2 veckors uthållighet så du chockar kroppen.
Senast redigerad av dundeeunited 2016-04-10 kl. 12:54.
Citera
2016-04-10, 12:57
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Varför inte?

Jag är ledsen, men med det upplägget kan du glömma beachen. Inte bara i år utan för all överskådlig framtid.

Vad är benhopp?

Gainers innehåller för mycket socker. Men jag kommer väl bygga muskler på det sättet?

Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
Började i 3 augusti 2015 och kört väldigt seriöst sedan dess. Var också lika spinkig som han i bilden. Nu lite mer än 8 månader efter så har jag blivit bra mycket muskulös. Men det är också nu 8 månader efter riktigt hård träning som jag märker att min kropp svarat. Efter tre månader fick jag i alla fall lite former och axlarna började ta form. Började 70 kg otränad till 80 kg tränad som jag är nu. Så det kommer ta tid.

Vad fan ska du med beach till? Inte så att tjejerna kommer kasta sig över dig. Tänk långsiktigt istället.

Dessutom suger ditt upplägg. Kör isolationsövningar blandat med basövningar och öka dina vikter successivt. Börja lågt. Efter 5 månader kan du börja köra 4 veckors styrka/volum och 2 veckors uthållighet så du chockar kroppen.

Jag orkar inte träna så seriöst som vissa andra gör. Jag har ett jobb att sköta också. Jag vill bara bygga muskler och bli lite biffigare och tyngre. Beachen är inte viktigt. Men jag vill öka en klädstorlek så att jag fyller ut mina s-kläder.
Citera
2016-04-10, 13:11
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Gainers innehåller för mycket socker. Men jag kommer väl bygga muskler på det sättet?

5/100 g är väl inte så mycket. Men visst, klart att du inte behöver dricka gainers om du inte vill.

Jo du kommer bygga muskler, men räkna inte med att någon annan än du själv kommer märka någon skillnad.

Citat:
Jag orkar inte träna så seriöst som vissa andra gör. Jag har ett jobb att sköta också. Jag vill bara bygga muskler och bli lite biffigare och tyngre. Beachen är inte viktigt. Men jag vill öka en klädstorlek så att jag fyller ut mina s-kläder.

Den tid och energi du lägger ner på kost och träning kommer återspegla dina resultat. Det är no pain - no gain som gäller. Du får själv sätta ribban, och ta konsekvenserna. Du kommer inte biffig av ditt upplägg. Det får du leva med.
Citera
2016-04-10, 13:13
Bannlyst
Citat:

För 8 månader sen kunde jag inte ens fylla ut S-kläder. Nu fyller jag L t-shirts utan problem. Om du inte kör seriöst så kommer du inte bygga muskler heller. Bodybuilding handlar om fokus, har du inte fokus så kommer du inte bygga. Lägger du all energi på jobbet så blir det svårt tyvärr. Fördelen med mig är att jag gick ut gymnasiet i somras och tagit sabbatsår och jobbar då och då på enkla slaggjobb. Alltid gått minst 4-5 gånger i veckan till gymmet även när det var som kallast och det snöade som fan. Bestämde mig för att ta mig i kragen och köra seriöst. Gör samma sak så kommer du absolut inte ångra dig 8 månader efter.

Jag tog mycket gainers från början, speciellt efter en måltid då jag var spinkig. Gainers hade väl inte sålts om den innehåller socker? Då socker är dåligt för träningen.
Citera
2016-04-10, 13:16
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Gainers hade väl inte sålts om den innehåller socker? Då socker är dåligt för träningen.

Att det säljs är ingen garant för att det fungerar. Testoboosters och fatburners säljs ju överallt. I praktiken är det pengar i sjön.
Citera
2016-04-10, 13:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
5/100 g är väl inte så mycket. Men visst, klart att du inte behöver dricka gainers om du inte vill.

Jo du kommer bygga muskler, men räkna inte med att någon annan än du själv kommer märka någon skillnad.

Den tid och energi du lägger ner på kost och träning kommer återspegla dina resultat. Det är no pain - no gain som gäller. Du får själv sätta ribban, och ta konsekvenserna. Du kommer inte biffig av ditt upplägg. Det får du leva med.

Är BCAA bra att ta för mitt ändamål?
Citera
2016-04-10, 13:32
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:

Nej. Träna och ät bara eller skit i det. Med sin attityd lär du aldrig få några muskler ändå.
Citera
2016-04-10, 13:38
Medlem
Citat:
För 8 månader sen kunde jag inte ens fylla ut S-kläder. Nu fyller jag L t-shirts utan problem. Om du inte kör seriöst så kommer du inte bygga muskler heller. Bodybuilding handlar om fokus, har du inte fokus så kommer du inte bygga. Lägger du all energi på jobbet så blir det svårt tyvärr. Fördelen med mig är att jag gick ut gymnasiet i somras och tagit sabbatsår och jobbar då och då på enkla slaggjobb. Alltid gått minst 4-5 gånger i veckan till gymmet även när det var som kallast och det snöade som fan. Bestämde mig för att ta mig i kragen och köra seriöst. Gör samma sak så kommer du absolut inte ångra dig 8 månader efter.

Jag tog mycket gainers från början, speciellt efter en måltid då jag var spinkig. Gainers hade väl inte sålts om den innehåller socker? Då socker är dåligt för träningen.
Klart gainers innehåller socker, men varför skulle det vara dåligt för träningen om man har som mål att bulka? Kcal som kcal, glöm allt annat, gainer är perfekt som tillskott om du vill öka i vikt och har svårt att få i dig allt du behöver

Men det finns massa hittepå tillskott som är i princip verkningslösa typ get ripped, fat burn, testo booster osv.

Det enda tillskotten jag skulle rekommendera för någon är gainers, proteinpulver och kreatin ( beroende på vad man har för mål med träningen)

Jag själv ökat 13kg på under två månader men nu använder jag ju lite otillåtna grejer host host
Senast redigerad av BlazedNBaked 2016-04-10 kl. 13:40.
Citera
2016-04-10, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luparion
Känns dumt att starta en tråd enbart för denna fråga:

Funkar kyla/is mot en kronisk inflammation? I mitt fall gäller det fästet till supraspinatus.
Gammalt skit som ligger kvar från en impingementskada.
Funkar och funkar, tror det kan lindra ev smärta iaf så kör på, kan ju knappast bli värre iaf
Citera
2016-04-10, 13:44
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:

Som nämnt, nej. Ändra upplägget till något seriöst först, sen kan vi diskutera BCAA/EAA. I dagsläget skulle dessa tillskott i allt väsentligt bara vara slöseri med pengar.
Citera
2016-04-10, 15:01
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Klart gainers innehåller socker, men varför skulle det vara dåligt för träningen om man har som mål att bulka? Kcal som kcal, glöm allt annat, gainer är perfekt som tillskott om du vill öka i vikt och har svårt att få i dig allt du behöver
Om man bara är intresserad av att gå upp i vikt är det, som du nämner, kcal in vs. kcal ut som till stor del reglerar det. Men det betyder inte att en viss kcal är lika bra som en annan kcal. Socker är alltid det sämre alternativet oavsett om du vill ligga på energiöverskott. Det går alldeles utmärkt att fylla upp 3-4 000 kcal utan sockertillskott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in