Citat:
Ursprungligen postat av
dundeeunited
För 8 månader sen kunde jag inte ens fylla ut S-kläder. Nu fyller jag L t-shirts utan problem. Om du inte kör seriöst så kommer du inte bygga muskler heller. Bodybuilding handlar om fokus, har du inte fokus så kommer du inte bygga. Lägger du all energi på jobbet så blir det svårt tyvärr. Fördelen med mig är att jag gick ut gymnasiet i somras och tagit sabbatsår och jobbar då och då på enkla slaggjobb. Alltid gått minst 4-5 gånger i veckan till gymmet även när det var som kallast och det snöade som fan. Bestämde mig för att ta mig i kragen och köra seriöst. Gör samma sak så kommer du absolut inte ångra dig 8 månader efter.
Jag tog mycket gainers från början, speciellt efter en måltid då jag var spinkig. Gainers hade väl inte sålts om den innehåller socker? Då socker är dåligt för träningen.
Klart gainers innehåller socker, men varför skulle det vara dåligt för träningen om man har som mål att bulka? Kcal som kcal, glöm allt annat, gainer är perfekt som tillskott om du vill öka i vikt och har svårt att få i dig allt du behöver
Men det finns massa hittepå tillskott som är i princip verkningslösa typ get ripped, fat burn, testo booster osv.
Det enda tillskotten jag skulle rekommendera för någon är gainers, proteinpulver och kreatin ( beroende på vad man har för mål med träningen)
Jag själv ökat 13kg på under två månader men nu använder jag ju lite otillåtna grejer host host