Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-10, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Om man bara är intresserad av att gå upp i vikt är det, som du nämner, kcal in vs. kcal ut som till stor del reglerar det. Men det betyder inte att en viss kcal är lika bra som en annan kcal. Socker är alltid det sämre alternativet oavsett om du vill ligga på energiöverskott. Det går alldeles utmärkt att fylla upp 3-4 000 kcal utan sockertillskott.
Så varför skulle socker vara sämre? Belys mig
Citera
2016-04-10, 15:51
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Så varför skulle socker vara sämre? Belys mig
Du undrar alltså över varför socker skulle vara ett sämre alternativ än mat?
Citera
2016-04-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Du undrar alltså över varför socker skulle vara ett sämre alternativ än mat?
Alternativ pratar vi inte om utan tillskott. Vilket gainers syfte är.
Citera
2016-04-10, 18:19
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazedNBaked
Alternativ pratar vi inte om utan tillskott. Vilket gainers syfte är.
Gainers är alltid ett alternativ till mat. Om du äter 3 000 kcal om dagen men vill upp till 3 500 kcal kan du välja att antingen utöka dina portioner eller äta ett mellanmål extra, eller trycka i dig en gainer. I det valet är kost det bättre alternativet. Det enda gainers bidrar med är snabba kolhydrater vilket inte bidrar till något mer än energi. Kost, beroende på vilka livsmedel du använder, ger dig mer än så.
Citera
2016-04-10, 18:39
Medlem
Benjjjis avatar
Hej!

Körde nyss ett pass på en crosstrainer för första gången. Efter drygt 21 minuter hade jag bränt 500 kalorier och nästan kört 1 mil. Kan detta stämma? Det låter nästan för bra för att vara sant.

Crosstrainern var för övrigt av märket Sole och jag tränar på Fitness24.
Citera
2016-04-10, 18:56
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dundeeunited
För 8 månader sen kunde jag inte ens fylla ut S-kläder. Nu fyller jag L t-shirts utan problem. Om du inte kör seriöst så kommer du inte bygga muskler heller. Bodybuilding handlar om fokus, har du inte fokus så kommer du inte bygga. Lägger du all energi på jobbet så blir det svårt tyvärr. Fördelen med mig är att jag gick ut gymnasiet i somras och tagit sabbatsår och jobbar då och då på enkla slaggjobb. Alltid gått minst 4-5 gånger i veckan till gymmet även när det var som kallast och det snöade som fan. Bestämde mig för att ta mig i kragen och köra seriöst. Gör samma sak så kommer du absolut inte ångra dig 8 månader efter.

Jag tog mycket gainers från början, speciellt efter en måltid då jag var spinkig. Gainers hade väl inte sålts om den innehåller socker? Då socker är dåligt för träningen.

Men jag vill inte bli för biffig. Det räcker med att bli så biffig att jag lyckas fylla ut mina dyra storlek-S kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Som nämnt, nej. Ändra upplägget till något seriöst först, sen kan vi diskutera BCAA/EAA. I dagsläget skulle dessa tillskott i allt väsentligt bara vara slöseri med pengar.

Finns det lagliga "steroider" man kan äta?
Citera
2016-04-10, 19:57
Medlem
JustZlatans avatar
Jag ska prova elektronisk muskelstimulering. Det är bra att ha när man sitter still på jobbet och inte kan träna. Men jag tänker inte köpa produkter från TV-reklam.
Citera
2016-04-10, 19:57
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Finns det lagliga "steroider" man kan äta?

Nej det finns inte. Du fokuserar på helt fel saker. Jag skriver detta i all välmening: Ditt träningsupplägg är fruktansvärt. Du kan knapra ryssfemmor tills ditt urin blir brunt och dricka Nocco/Celsius tills du blir av med huset. Ett dåligt upplägg är ett dåligt upplägg. Antingen steppar du upp och gör vad som krävs eller så blir det inga gains värda namnet.

Släpp alla dina funderingar om AAS. Det är för seriösa och dedikerade atleter (nåja).

Citat:
Jag ska prova elektronisk muskelstimulering. Det är bra att ha när man sitter still på jobbet och inte kan träna. Men jag tänker inte köpa produkter från TV-reklam

Det är skräp och slöseri.
Citera
2016-04-10, 20:30
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benjjji
Hej!

Körde nyss ett pass på en crosstrainer för första gången. Efter drygt 21 minuter hade jag bränt 500 kalorier och nästan kört 1 mil. Kan detta stämma? Det låter nästan för bra för att vara sant.

Crosstrainern var för övrigt av märket Sole och jag tränar på Fitness24.
Nej, sådana uppskattningar stämmer sällan.
Citera
2016-04-10, 20:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EddieCabot
Nej det finns inte. Du fokuserar på helt fel saker. Jag skriver detta i all välmening: Ditt träningsupplägg är fruktansvärt. Du kan knapra ryssfemmor tills ditt urin blir brunt och dricka Nocco/Celsius tills du blir av med huset. Ett dåligt upplägg är ett dåligt upplägg. Antingen steppar du upp och gör vad som krävs eller så blir det inga gains värda namnet.

Släpp alla dina funderingar om AAS. Det är för seriösa och dedikerade atleter (nåja).

Det är skräp och slöseri.

Men det måste ju finnas någon genväg till att bygga muskler. Om det inte finns så är dags att någon uppfinner en sak som gör att muskler växer utan att man behöver träna.
Citera
2016-04-10, 20:46
Medlem
EddieCabots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Men det måste ju finnas någon genväg till att bygga muskler. Om det inte finns så är dags att någon uppfinner en sak som gör att muskler växer utan att man behöver träna.

Du får nöja dig med strl. XS helt enkelt.
Citera
2016-04-10, 22:14
Medlem
Signaturums avatar
Varför blir jag så pluffsig efter mina träningspass?
Misstänker att det har och göra med vattenintag, men är inte helt säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in