Citat:
På tala om annat. Nu har valrörelsen på Expressens ledarsida börjat. Gunnar Wetterberg;
Wetterberg slår ett slag för en S+M regering med stöd av Centerpartiet. Så varför föreslår han detta? Han föreslår det eftersom vi skulle få mer av samma sak vilket är precis det som Expressen vill. Vidare tänker sig Wetterberg att den lågkvalificerade invandringen skall fortsätta vilket den gör om Centerpartiet är med. Utöver detta finns också en förhoppning om Liberalerna (L) och Miljöpartiet (Mp) skall hålla sig kvar i riksdagen. Om S+M+C kom ut med ett samarbete nu skulle nog både L och Mp hänga kvar vilket också är något som Expressens ledarsida vill. Man kan tycka att SD:s samarbete med USA i utrikesfrågorna;
https://www.mynewsdesk.com/se/sverig...i-mali-3156545
..skall leda till att SD får mer stöd av Bonnierpressen men så icke. Vi kommer inte se den amerikanska ambassaden i Stockholm sjunga Åkessons lov till journalisterna. Istället får Sverigedemokraterna en bredsida av Expressens ledarsida som tack för att SD nu bär vatten åt amerikansk utrikespolitik. Å andra sidan har uppenbarligen den här ingången bidragit till att förmå M och KD att ändra uppfattning om SD.
Wetterberg slår ett slag för en S+M regering med stöd av Centerpartiet. Så varför föreslår han detta? Han föreslår det eftersom vi skulle få mer av samma sak vilket är precis det som Expressen vill. Vidare tänker sig Wetterberg att den lågkvalificerade invandringen skall fortsätta vilket den gör om Centerpartiet är med. Utöver detta finns också en förhoppning om Liberalerna (L) och Miljöpartiet (Mp) skall hålla sig kvar i riksdagen. Om S+M+C kom ut med ett samarbete nu skulle nog både L och Mp hänga kvar vilket också är något som Expressens ledarsida vill. Man kan tycka att SD:s samarbete med USA i utrikesfrågorna;
https://www.mynewsdesk.com/se/sverig...i-mali-3156545
..skall leda till att SD får mer stöd av Bonnierpressen men så icke. Vi kommer inte se den amerikanska ambassaden i Stockholm sjunga Åkessons lov till journalisterna. Istället får Sverigedemokraterna en bredsida av Expressens ledarsida som tack för att SD nu bär vatten åt amerikansk utrikespolitik. Å andra sidan har uppenbarligen den här ingången bidragit till att förmå M och KD att ändra uppfattning om SD.
Vidare tänker sig Wetteberg att den lågkvalificerade invandringen skall fortsätta - skriver du, inte han. Gissar jag. Ska titta efter. Och som jag misstänkte. Han skrev inte det. Men du skriver att han "tänker sig" det. Utan att veta om han gör det.
Han föreslår det för att vi ska få mer av samma sak - skriver du, inte han. Han är tydlig med att han vill se ett antal rejäla reformer vad gäller stora frågor. Vilket innebär att det inte blir "mer av samma sak" eftersom han beskriver nuvarande situation som "om det blir S kommer spretigheten och oförutsägbarheten att fortsätta". Du kanske nu kan säga att det är "mer av samma sak" som du ser det men så ser inte Wetteberg det vilket man skulle kunna få intrycket av.
Citat:
Jag vill nog hävda att Tyskland är en marionett till USA och har varit så sedan 1945. Min position angående Ukraina är jag anser att Ukraina skall vara självständigt och gå med i EU men att de inte skall släppas in i NATO på samma sätt som Finland. Du förstår uppenbarligen inte vad jag tycker politiskt. Mina åsikter är sådana som återfinns bland dinosaurier så jag förstår att du inte förstår vad jag tycker. Angående arbetslösheten i USA så har den sett ut så här sedan 1995.
http://www.shadowstats.com/alternate...loyment-charts
Det handlar om hur du definierar arbetslöshet men du har som sagt inte satt dig in i frågorna eftersom ditt jobb i tråden är att säga "nej" när alla säger "ja" och "ja" när alla säger "nej". Jag kan tycka att det är rätt kul så du får gärna fortsätta med det.
http://www.shadowstats.com/alternate...loyment-charts
Det handlar om hur du definierar arbetslöshet men du har som sagt inte satt dig in i frågorna eftersom ditt jobb i tråden är att säga "nej" när alla säger "ja" och "ja" när alla säger "nej". Jag kan tycka att det är rätt kul så du får gärna fortsätta med det.
Jag förstår alldeles utmärkt. Det är inte svårt. Du vill hävda att Tyskland är en marionett till USA - utan något resonemang över huvud taget. Utan att ta hänsyn till fakta så som att Tyskland inte skickar vapen till Ukraina och att Tyskand köper rysk naturgas. Utan någon förklaring till varför den politiska ledningen i Tyskland ens hypotetiskt skulle vilja simpa för Putin. Du vill simpa, men det betyder inte att andra vill simpa. Av den anledningen följer det inte logiskt att alla som inte håller med dig är marionetter.
Vore det 35-40 år sedan... skulle du ha en annan "åsikt"? Jag tvivlar på det. Så, jo, jag förstår alldeles utmärkt. "Åsikten" att Sovjet/Ryssland ska få ha ett antal buffertstater att terrorisera är inte komplicerad, ej heller "nyanserad" om vi ska använda det ordet.
Var finner vi alla dessa horder av arbetslösa etniska svenskar mitt i livet? Jag menar, det måste ju finnas något sätt att definiera arbetslöshet som gör att de börjar existera - om man nu ska ta det du säger på allvar. Jo, jag vet att många, inklusiva många som kom från Balkan förtidspensionerades efter 90-talskrisen. Detta attackade Reinfeldt Persson med genom att prata om förtidspensionärer. Dessa personer är inte längre "mitt i livet". Inte ens när Reinfeldt uttryckte sig så.
Grafen du länkar bekräftar det jag skrev, d.v.s att under Trump var arbetslösheten den lägsta någonsin uppmätt. Sedan tar shadowstats.com med en hel del annat folk. Vad tror du att detta är för människor? Unga "gamers"? Knappast - om de inte är mentalsjuka. Universitetsutbildade? Knappast. Vad tänker du dig att dessa personer skulle kunna arbeta med? Knepig fråga. Kanske ha det som i Sovjet där gamla tanter gick runt och sopade gatan de bodde på så att det har ett jobb.