2022-05-03, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Afa-bladetskribenten ifråga kan inte, därigenom, tas på allvar. Om du citerar honom rätt, så måste man fråga sig om han är korkad, hutlöst fräck eller en kombination därav. Vad som räknas ur rent makroekonomiskt hänseende är huruvida invandrarna utgör ett positivt netto - dvs bär sin egen vikt och lite till - eller ej. Och svaret blir då nej.

Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Han har gjort sig obekväm hos vissa kretsar genom sin kritik av skuldsamhället. För att leva och få inkomst måste han igelkotta sig och förskriva sig till Fan på tidningen med vänsteridentitet.

Så hutlöst fräck som bara en person kan vara som till varje pris vill ha ett jobb.

Hutlös fräckhet att insinuera att det vi svenskar har är något invandrarna producerat. Jag håller med. Vissa gör detta helt skamlöst.

Du inser förstås att det Cervenka säger är nästan exakt det du säger. Jag kan hitta en enda skillnad och den är inte till din fördel. Cervenka har skrivit en bok som berättar samma saga som du gör. Vi vet svenskar är kraftigt överrepresenterade bland de som har det bättre och vi vet att för invandrarna är det motsatsen. Cervenka tar upp en del yrken där relativt många invandrare jobbar och där väldigt många av dem bor i hyresrätt. Faktum är att du går längre än Cervenka. Du är explicit med att invandrarna skapat oerhörda värden - oavsett om de jobbar eller inte.

Cervenka har skrivit om samma saker länge. Enligt bisarra fantasier om "banker" så borde Cervenka inte vara anställd någonstans. I verkligheten så saluförs hans bok och han frontas på Aftonbladet. Så mycket för allt bankdravel.
Citera
2022-05-03, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Jepp, en ökning av BNP men som du säger knappast en samhällsekonomisk vinst med massiv invandring och samtidigt generösa bidragssystem - det verkade ju till och med den där rödhåriga centerpartisten ha förstått. Har undrat över varför USA nu efter Trump har blivit så släpphänta med folk som invandrar från söder. Men dessa har ju förstås inte tillgång till bidrag som går att jämföra med svenska och kanske ses som en industriarbetar-potential när man tvingas övergå till att producera produkter på hemmaplan med nytt geopolitiskt läge.

Det här är ett intressant inlägg eftersom det kan illustrera hur den trådgigantiska processen fungerar.

Det undras över varför det blivit så släpphänt vid den mexikanska gränsen. Ja, det undras i tråden alltså. I USA är det ingen som undrar oavsett vilken politisk sida de befinner sig på. Där vet man att de som nu utövar mer makt än tidigare är och tidigare har varit släpphänta. Det är inte något de blivit nyligen.

Denna släpphänthet började direkt, så fort tillfälle gavs, d.v.s i januari förra året. Det har alltså inget som helst samband med invasionen av Ukraina. Men om man fantiserar ihop allt detta så kan man utöka fantasin till att detta är en stor plan och att USA på något sätt startade invasionen av Ukraina. Då kan dessutom man slänga med ordet "geopolitik" vilket alltid är en lockelse.

Det börjar med nonsens och fortsätter med ännu mer nonsens. Eller om man så vill: "intressant diskussion".
Citera
2022-05-04, 14:04
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storinkvisitorn
Samnytt drar upp händelsen i mediakriget, men trådgiganterna avvaktar med kommentarer. Jag tror att det håller på att dra ihop sig till nästa judeskov i stället. Ja, tiden är mogen för ännu en 10-sidors akademisk debatt om judens DNA och deras näsors krökningsvinkel. Huka er, för snart brakar det loss!
Men, vad är det du skriver? Handlar inte den här tråden nästan uteslutande om judar längre? En av behållningarna var att iaktta hur slag i blindo utdelades i högt tempo och tillmälen som "nazist" for åt höger och vänster när diskussionen leddes in på det utvalda folket och dess inflytande över medierna, vilket den gjorde i snart sagt varenda tänkbart sammanhang. Jag har inte skrivit här på över ett år — tänk att så mycket vatten runnit under broarna sedan dess. Å andra sidan har bara 500 sidor tillkommit. Går det trögt?
Citera
2022-05-05, 05:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Om nu Musk skulle försvara yttrandefriheten skulle "konkurrerande" eliter ge sig på hans övriga inkomstkällor och då framförallt Tesla. Vidare finns det säkert något som MSM kan gräva upp för att förstöra hans person och tvinga honom till tystnad. Att slå mot annonsörerna är ett sätt att sänka Twitter. USA skulle också reglera Twitter i lagstiftningen men det är framförallt EU som kan göra det eftersom respekten för yttrandefriheten är lägre i EU än i USA. Genom att köpa Twitter har Musk för mycket ekonomisk och politisk exponering. Om du vill ta över Twitter köper du mindre andelar under en längre tid. Du går inte ut som Musk och ylar om att försvara yttrandefriheten. Visst, han får en del applåder från Tucker Carlson (som säkert hänger löst på Fox News) och några mobbade republikanska politiker men det är allt.

Verkar som att du får helt rätt i dina prediktioner. Det tunga gardet har krupit fram och laddar kanonerna:

REVEALED: George Soros, Clinton and Obama staffers and European governments are behind anti-Musk campaign to force big corporations to boycott Twitter - after Elon demanded to know 'who funds these organizations?'

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-campaign.html

Det ska bli intressant att se vad det här hamnar. Men optimistisk är jag inte.
Citera
2022-05-05, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Verkar som att du får helt rätt i dina prediktioner. Det tunga gardet har krupit fram och laddar kanonerna:

REVEALED: George Soros, Clinton and Obama staffers and European governments are behind anti-Musk campaign to force big corporations to boycott Twitter - after Elon demanded to know 'who funds these organizations?'

Och Bill Gates och andra cancel-fanatiker som önskar Musk död och bettar på att Tesla-aktierna rasar:

In the text exchange, which couldn’t be independently verified by CNBC, Musk asked Gates: “Do you still have a half billion dollar short position against Tesla?”

To which Gates replied: “Sorry to say I haven’t closed it out. I would like to discuss philanthropy possibilities.”

Musk shot back: “Sorry, I cannot take your philanthropy on climate change seriously when you have a massive short position against Tesla, the company doing the most to solve climate change.”

https://www.cnbc.com/2022/04/23/elon...ing-tesla.html
Senast redigerad av Swordomer 2022-05-05 kl. 07:04.
Citera
2022-05-05, 09:43
Medlem
McAzs avatar
Citat:

https://www.dailymail.co.uk/news/art...-campaign.html

Det ska bli intressant att se vad det här hamnar. Men optimistisk är jag inte.

Varför blir man inte förvånad av följande:
Citat:
European governments are strongly involved in backing another of the signatories - Access Now.

Their largest donor, according to their latest report, is the Swedish government's development agency, Sida, followed by Soros' Open Society Foundations.
Citera
2022-05-05, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Varför blir man inte förvånad av följande:

Det är en intressant fråga.

Vi vet att biståndsetablissemang i alla länder, inte bara Sverige lutar vänsterut. Vi vet att "Soros" strör pengar över diverse vänsterprojekt.

Jag försöker föreställa mig en person som faktiskt är förvånad och hur en sådan person tänker. Finns det någon sådan person?
Citera
2022-05-06, 06:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det är en intressant fråga.

Vi vet att biståndsetablissemang i alla länder, inte bara Sverige lutar vänsterut. Vi vet att "Soros" strör pengar över diverse vänsterprojekt.

Jag försöker föreställa mig en person som faktiskt är förvånad och hur en sådan person tänker. Finns det någon sådan person?
Inte riktigt. Soros strör pengar över vänsterliberala globala projekt med betoning på fri rörlighet och öppna gränser. Egentligen handlar det om obegränsad rörlighet för kapitalet vilket hela hans affärsidé bygger på eller rent av är en förutsättning.

Vänstern har han lindat kring sitt finger och fått dem att lämna sina rötter. Tänk att en människa som är urtypen för en rovkapitalist lyckats med konststycket att köpa upp vänstern och få dem dit han vill. Det måste man faktiskt beundra honom för.
Citera
2022-05-06, 11:39
Medlem
Citat:
Inte riktigt. Soros strör pengar över vänsterliberala globala projekt med betoning på fri rörlighet och öppna gränser. Egentligen handlar det om obegränsad rörlighet för kapitalet vilket hela hans affärsidé bygger på eller rent av är en förutsättning.

Vänstern har han lindat kring sitt finger och fått dem att lämna sina rötter. Tänk att en människa som är urtypen för en rovkapitalist lyckats med konststycket att köpa upp vänstern och få dem dit han vill. Det måste man faktiskt beundra honom för.

Sovjetunionen finns inte längre. Kina är på sitt vis kapitalistiskt och har mycket att göra med kapitalflöden. Så mycket för "rötterna". Det finns inget där. Dessutom finns det mycket få eller ingen vänsterperson under 45 år som har sina rötter i Sovjetkommunism. Det här är med "rötter" är alltså totalt felaktigt.

"Soros" avoga inställning mot just Kina går inte riktigt ihop med det du skriver. "Soros" har på något sätt hypnotiserat hela vänstern? Det är inte en fråga jag väntar mig ett svar på. Det är uppenbarligen inte sant.

Anledningen till att inget av detta går ihop är att du börjat med slutsatsen, d.v.s "Soros". Och jag förstår det. Tråden har givit oss "Soros" och dasspapper.
Citera
2022-05-06, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Sovjetunionen finns inte längre. Kina är på sitt vis kapitalistiskt och har mycket att göra med kapitalflöden. Så mycket för "rötterna". Det finns inget där. Dessutom finns det mycket få eller ingen vänsterperson under 45 år som har sina rötter i Sovjetkommunism. Det här är med "rötter" är alltså totalt felaktigt.

"Soros" avoga inställning mot just Kina går inte riktigt ihop med det du skriver. "Soros" har på något sätt hypnotiserat hela vänstern? Det är inte en fråga jag väntar mig ett svar på. Det är uppenbarligen inte sant.

Anledningen till att inget av detta går ihop är att du börjat med slutsatsen, d.v.s "Soros". Och jag förstår det. Tråden har givit oss "Soros" och dasspapper.

Inte riktigt. Soros fick foten ur Kina redan i början av 1990 talet.
Citera
2022-05-06, 20:32
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Inte riktigt. Soros fick foten ur Kina redan i början av 1990 talet.
För ett tag sedan nämndes det i tråden att Ganman skrev nånting om att folk bara skulle veta vad vissa uppburna människor egentligen anser om mångkulturen privat.

I senaste (?) avsnittet av Den sista måltiden så säger någon av programledarna att han hade debatterat mot Damberg i något sammanhang och efteråt suttit och diskuterat med honom.

Damberg hade då tydligen sagt att han egentligen höll med den här Navid, Mustafa eller vem det nu var men att han som politiker inte kan säga det eftersom det skulle skapa panik!
Ganska anmärkningsvärt ifall det är sant måste jag säga även om det också är sant att ifall sanningen kom ut så skulle det nog bli panik.
Citera
2022-05-07, 00:50
Medlem
Droidlifes avatar
Jag vill inte ha niggers, araber, consooming, heebs eller "tech" i mitt land.
What do?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in