2016-01-14, 12:39
Medlem
Kjöllers svar var verkligen svagt. "Alla som kritiserar mig eller tidningen är troll eller har en förvriden verklighetsuppfattning." Särskilt illa att anklaga folk för att vara konspirationsteoretiker när ens chef backar upp Putin-teorin.

Men det värsta var det här påståendet:

Citat:
På de forum och i de nätkretsar jag hittar tipsaren, dennes polisbekant och deras stödtrupper finns en rad anonyma påståenden om mig. De rör allt från sexuella preferenser, till klimakteriestatus och eventuell judisk börd. Jag varken kan, vill eller anser mig skyldig att ”redovisa fakta” om allt som personer i skydd av anonymitet vräker ur sig.

Dags att kasta skit på tipsarna nu också. Helt utan att kunna backa upp det med fakta. Särskilt illa som hon redan dragit denna i samma text:

Citat:
Det är detta som skiljer seriösa medier från dem som brukar kallas ”alternativa”, där man utan vidare kan publicera ”nyheter” från en anonym andrahandskälla. Det är beklagligt att DN inte lyckades att få fram tillräckligt för att publicera i augusti. Men varje seriös journalist föredrar 100 missade bra nyhetsuppslag framför en publicering som visar sig vara fel.
Citera
2016-01-14, 12:48
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hanne Kjöller går till motangrepp - och man blir lite full i skratt, när det handlar om en representant från DN: (för att ge några exempel, Sandviken, brandmannen och OECD)

Finns mera att kommentera här, men det överlåter jag med varm hand åt panelens experter.

http://unvis.it/http://www.dn.se/led...ngstradgarden/
Det ska till en sådan rubrik att sättas ovan historiens huvudperson, tillika den enda av de inblandade som mig veterligen faktiskt ser ut som ett troll på riktigt. Det skulle vara hennes chef med de där utstående öronen då. Att Kjöller är gravt mentalstörd framgår med all önskvärd tydlighet i hennes maniska mässande av den svartsjuka som hon projicerar. Att hennes mytomana framställning redan skärskådats förtar dock inte fortsatt ansträngning och insats. Bemötandet av lögnens avslöjande med än mer lögn och förnekelse hör ju trots allt sjukdomsbilden till.
Citera
2016-01-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarsune
Kjöllers svar var verkligen svagt. "Alla som kritiserar mig eller tidningen är troll eller har en förvriden verklighetsuppfattning." Särskilt illa att anklaga folk för att vara konspirationsteoretiker när ens chef backar upp Putin-teorin.

Dags att kasta skit på tipsarna nu också. Helt utan att kunna backa upp det med fakta. Särskilt illa som hon redan dragit denna i samma text:

Trodde inte "dennes polisbekant" existerade i hennes värld, ska det tas som en bekräftelse på att hon varit i kontakt med en polis som backat upp uppgifterna och att Fricks story stämmer till punkt och pricka?

Och visst, var är hennes bevis för var dessa två rör sig på nätet? Är det ett direkt lögnaktigt påstående eller är det stormtrupperna i "researchgruppen" som varit i farten?

Nej, känns som att hon avslöjat sig själv som en vidrig demokratifientlig propagandist.
Noterar förövrigt att hon fortfarande inte ställt upp på en intervju, trovärdigt?
Citera
2016-01-14, 12:56
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:

Jag tror att vi har fått en indirekt bekräftelse på att polismannen har talat sanning.

Hennes tal om vem man skall tro på är bara menat att förvirra läsaren. Liksom att hon som väntat diskuterar otrevliga men i sammanhanget irrelevanta pejorativ som använts av ovidkommande idioter. Samt att hon antyder att källorna vore rasister. Det sista är djävligt dåligt gjort.

Har hon egentligen ifrågasatt sanningshalten i något specifikt som källorna Lars och Gunnar har berättat för journalisten.no? Nej. Hon ifrågasätter inte Lars uppgift att han försökt ringa henne flera gånger.

Jag tror att DN nu arbetar på att brunmåla källorna eftersom det inte går att brunmåla journalisten.no. Det sekundära syftet är att skrämma källorna så de inte vågar träda fram med namn och bild.

Det bästa för landet vore om källorna lät sig intervjuas öppet för journalisten.no. Men jag förstår att de inte vill. Tänk er vilket medialt totalkrig (samt angrepp från Expo) dessa två män skulle utsätta sig för. Men jag tror att de skulle vinna (även om DN kan visa att någon av dem varit sen med en fyllnadsinbetalning eller så) med stöd av utländsk media SAMT AV FOLKMAJORITETEN. Det räcker inte längre att slött antyda att dessa män kanske kan tänkas stödja SD. Om så vore? SD är i dag överlägset största parti bland män. Det är inget som skrämmer läsarna längre.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2016-01-14 kl. 12:59.
Citera
2016-01-14, 12:58
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:

Hela Kjöllers inlägg är en enda stor poisoning the well fallacy. Efter den helt irrelevanta inledningen bjuder hon visserligen på några matnyttiga smulor, men hon undviker nogsamt att kommentera den enda relevanta frågan, nämligen: Hur såg kontakterna med polisen ut?

Hon erkänner att hon skickat ett sms till en polis i syfte att få kontakt, men inte ett jävla ord om hur detta kontaktförsök utvecklade sig.

I och med detta har hon valt sida i mediakriget och hennes trovärdighet sjönk till noll.
Citera
2016-01-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Hela Kjöllers inlägg är en enda stor poisoning the well fallacy. Efter den helt irrelevanta inledningen bjuder hon visserligen på några matnyttiga smulor, men hon undviker nogsamt att kommentera den enda relevanta frågan, nämligen: Hur såg kontakterna med polisen ut?

Hon erkänner att hon skickat ett sms till en polis i syfte att få kontakt, men inte ett jävla ord om hur detta kontaktförsök utvecklade sig.

I och med detta har hon valt sida i mediakriget och hennes trovärdighet sjönk till noll.
I någon annan tråd tipsade någon, som sade sig vara insatt, om att Hanna Kjöller sedan en tid sedan var satt i frysboxen på DN (möjligen pga av "frispråkighet" ) och att Wodoslafski inväntade hennes avskedsansökan. Någon som vet mer? Hur som helst, möjligen har Hannas chans kommit att rehabilitera sig för att få förnyad möjlighet att sticka ner snabeln i syltburken?
Citera
2016-01-14, 13:52
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Javisst är det ett enormt svek av dessa maktens kvinnor. De skiter högaktningsfullt i de stackars kvinnor som blir utsatta, oavsett vem och av vilka och om kvinnors kamp i största allmänhet faktiskt. Vad de glömt på vägen till toppen, är att de numera sitter på precis samma jävla tron som "gubbväldet" de mödosamt dekonstruerat och sablat ner och med precis samma arroganta och hänsynslösa retorik, härskartekniker och rädsla för att hamna utanför den slutna bubblan av materiella trygghet de lever i och precis som männen de avskyr, svingar de sin sabel mot de svagare än i samhället. Slutsatsen blir att sakfrågan och de utsatta, svaga, sjuka och de utan talan i ett allt mer toppstyrt och världsfrånvänt samhälle, får betala priset för att maktens kvinnor och män ska kunna fortsätta att styra medieklimatet och nuvarande politiska diskurs.

Rung lider troligtvis av samma diagnos som resten av medelklassen som sitter inne i värmen, hybris. Vad de inte förstår, är att de numera själva är en del av den styrande eliten i samhället, men i och med att de fortfarande ser sig själva som utomstående på något sätt jag inte får grepp om, förstår de inte heller att kritik kan riktas mot deras egna maktpositioner. Narcissistiska självgoda elitister är den snällaste diagnos jag kan ställa på den här nya tidens maktelit, oavsett om de är kvinnor eller män. På sitt sätt är de lika världsfrånvända som typexemplet Marie Antoinette, totalt ovetande om folkets svält, gasar de på i samma självupptagna spår och det spelar ingen roll om de är journalister, konstvetare, frisörer, poliser eller politiker, alla lever de i en väl skyddad bubbla, långt från den krassa verkligheten.

Slutligen är det fullt förståeligt att Ann Heberlein tappar fattningen och blir förbannad. Det är bara att lyssna på programledarna som ständigt avbryter henne och samtidigt låter de två andra kvinnorna tala till punkt utan att avbryta och låter skamliga personangrepp, härskartekniker och kränkande retorik passera totalt obemärkt. Vad man egentligen lyssnar på, är en knivskarp bild av medias och svensk journalistiks förruttnelse och moraliska förfall. ...

Just så! Och är det inte den (nästan) totalitära statens signum? Kunde inte hipsterskäggen, surdegsbagarna och HBTQ-proffsen bytas ut mot piprökande män med små skägg, bruna polotröjor och fetbågade glasögon, någonstans i Östeuropa på 60-talet?
Citera
2016-01-14, 13:57
Medlem
Arthur Dents avatar
SR P1 verkar ha bytt ut ensamkommande flyktingbarn mot ensamkommande flyktingungdomar alternativt ensamkommande minderåriga flyktingar, intressant svängning i det lilla.
Citera
2016-01-14, 14:05
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Dags att kasta skit på tipsarna nu också. Helt utan att kunna backa upp det med fakta.

Verkligheten är verkligen jobbig för de fiiina mediredaktionerna. Tänk om de kunde få skriva vad de ville utan att få en massa tips som de ändå inte vill skriva om.

Hur tänker de på medieredaktionerna när de kastar skit på tipsare? Det är tipsare som göder dem med skit som de växt upp ur. Nu är de för fina för att ta emot tips från anonyma tipsare.

Det är väl detta som är problemet för medierna. De har helt enkelt alienerat sig från samhället precis som Marx förutspådde men då utifrån ett arbetarperspektiv.

Medierna marginalisera och alierar sig frivilligt från befolkningen. Att tipsare blir paria för DN är ett tydligt symptom. Hur skall de vinna mediekriget utan stöd i befolkningen?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Alienation
Citera
2016-01-14, 14:08
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthur Dent
SR P1 verkar ha bytt ut ensamkommande flyktingbarn mot ensamkommande flyktingungdomar alternativt ensamkommande minderåriga flyktingar, intressant svängning i det lilla.

Det är nu man skall tydligt låsa fast dem vid BARN. De skall tamejfaan få höra och läsa om BARN hela tiden. Speciellt om 11-åriga flickor som tafsas på blir i samma medier kallade kvinnor.

Ursäkta tonen men jag blir sååå arg på detta glidande med ord som är så typiskt för medierna.
Citera
2016-01-14, 14:27
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Är det inte ovanligt tyst från de "rasifierade" debattörerna när det gäller övergreppen i Kungsträdgården?

Tobias Hübinette skriver visserligen i ett facbookinlägg "utan att på något sätt förringa eller förta vita kvinnors utsatthet för sexuella trakasserier" för att sedan göra exakt det. Enligt Hübinette är förstås asiatiska kvinnor mer utsatta.
https://m.facebook.com/story.php?sto...7&id=610290846

Nu har dock Expressen som bekant publicerat anmälningarna från Kungsträdgården och det visar sig att flera av offren själva är "rasifierade" och i några fall inte ens svenska medborgare.
http://www.expressen.se/nyheter/38-f...pa-festivalen/

Det är alltså inte så enkelt att enbart etniskt svenska vita kvinnor faller offer för män med vidrig importerad kvinnosyn utan, vilket jag nämnde tidigare, alla kvinnor som saknar manligt beskydd. Det gäller även kvinnor i männens hemländer som inte kan röra sig fritt utan att eskorteras av män.

Det betyder att alla kvinnor, oavsett ursprung, riskerar att utsättas för trakasserier på grund av sin västerländska livsstil där de rör sig fritt på offentlig plats. Debatten i MSM saknar den aspekten och kretsar mest kring att utländska män inte förstår att etniskt svenska vita kvinnor lever på ett annorlunda sätt. Det är dock ingen nyhet för dem, det finns kvinnor som försöker kräva sina frihet även i deras hemländer och debatten pågår med stort motstånd också där.

Det förövarna i Kungsträdgården inte förstår är snarare svenska män. De förstår inte att en svensk man inte tänker att en kvinna förtjänar att utsättas för övergrepp för att hon rör sig i gatumiljö utan bröder/fäder/farbröder etc. eller det som inom islam kallas "mahram". Det gäller även en del män med invandrarbakgrund som växer upp i Sverige och ser svenska män som mesar för att de senare inte har koll på sina kvinnor.

Kalifatides beskrev i något sammanhang att han förstod denna skillnad när han kom till Sverige och på en fabrik bevittnade ett bråk mellan en turkisk arbetare och den svenske förmannen. Den upprörde turken gastade "Jag ska kn*lla din mamma! " varpå svensken (något förvånad) svarade "Ja gör det du, det skulle hon behöva."
Det måste ha varit fullständigt mindblowing för turken.

Det handlar inte ens om gradskillnader utan diametralt motsatta synsätt med djupa historiska och kulturella rötter, långt före extremfeminism och massinvandring. Allt detta vet "rasifierade" debattörer som t.ex. Özz Nujen, Ehsan Fadakar och Soran Ismail. De har sett skillnaden mellan sin svenska omgivning och besöken i sina ursprungsländer där kvinnorna servar hemma och männen röker vattenpipa på uteserveringarna. De hade således kunnat göra en insats för unga män som lyssnar mer på sina landsmän än svenskar, med tanke på vilka fina feminister dessa debattörer är annars, men i stället tiger de eller retweetar etniskt svenska pk-debattörers relativiserande.

Den beundransvärda Amineh Kakabaveh står återigen ensam mot både vita elitfeminister och landsmän som fortsätter att osynliggöra sina egna kvinnor även i Sverige.
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/po...övarna-3246592

Verkligheten kom ikapp makthierarkin där rasifierade män alltid vinner i offerstatus över rasifierade kvinnor och reaktionen bland de övertygade är alltså fortsatt förnekelse och smutskastning av vita svenska män.

Jag har diskuterat den fruktansvärda kvinnosynen i MENA med män från regionen som utan omsvep konstaterar att kvinnor där ofta behandlas som djur. Det är bara i Sverige som detta förnekas av män från MENA med en karriär som rasifierad debattör. De kritiserar ständigt vita svenska män för att inte vilja ge upp sina privilegier men håller uppenbarligen hårt i sina egna.

Det allra tydligaste tecknet på sjukan i i massmediesverige är att för att ta del av så här fina texter, så måste man hänga på flashback.

Det slår mig också när jag läser detta att det finns andra frågor än sexism där invandringens konsekvenser står i konflikt med värdegrunden. Naturligtvis en helt trivial tanke. Men. Vågar man tro att nästa område som faller, blir...rasismen? Eller homofobin? (Jag använder ordet homofobi, men för till protokollet att det är under protest). Kan Alexander Bard, som har ena foten utanför PK-garderoben, hålla truten genom ett arabiskt mord på en homosexuell man till?

Närmar vi oss ett tillstånd där media kan ta itu med den turkiska kolonialismen eller den arabiska slavhandeln? (Inte mina ord, fritt citerade från Douglas Murray).

Jag är rätt nöjd med att faktiskt känna att det inte (längre) är meningslöst att lite slappt ställa dessa frågor.
Citera
2016-01-14, 14:47
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
...ping...

Eli Göndör skriver i Corren:

Citat:
Svenskarna behöver definiera sig själva

Citat:
Frågan om hur integration bäst ska uppnås kommer följa Sverige lång tid framöver. Ett hinder för lyckad integration, är vad som kan upplevas som dålig svensk självkänsla vilket begränsar förmågan att tidigt tydliggöra hur den svenska samhällskoden fungerar och därmed vad människor som kommer hit förväntas anpassa sig till.

Citat:
Den svenska oförmågan att stå för vad som kan anses vara svenskt beror delvis på att svenskar sällan behövt definiera sig själv i förhållande till andra grupper. Genom historien har länder och grupper i världen nött mot varandra i krig och konflikter. Protestanter mot katoliker, sunni- mot shiamuslimer, Öst- mot Västeuropa. Under ständigt pågående nötningar har länder och folkgrupper slipat på den egna definitionen, vilket bidragit till tydliga självbilder som ofta innebär en känsla av stolthet och självklarhet.

http://www.corren.se/asikter/ledare/...a-9032707.aspx

Dan Korn hejar på Göndörs snömos på facebook.

Krönikan är bedrövligt dålig. Svenskens syn på sig själv är alltså orsaken till gästens dåliga uppförande. På detta presenteras socialingenjörens lösning. Göndör efterfrågar värdegrunden fur alle.

Göndör och Korn skriver inte sällan intressant. Men varför i h-e måste det komma, med visst mellanrum, sådan här nästan tvångsmässigt dålig smörja? Är det för att hålla en viss fientlighet uppe hos valda delar av den "nationella oppositionen"? Så att man kan fortsätta vara lite vid sidan av och egentligen inte behöva ta ställning för det svenska mot den delen av invandringen som hotar europeisk civilisation? Eller är det helt enkelt för att få mat på bordet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in