2016-01-14, 15:30
Medlem
Arthur Dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det är nu man skall tydligt låsa fast dem vid BARN. De skall tamejfaan få höra och läsa om BARN hela tiden. Speciellt om 11-åriga flickor som tafsas på blir i samma medier kallade kvinnor.

Ursäkta tonen men jag blir sååå arg på detta glidande med ord som är så typiskt för medierna.

Glidningen verkar inte enbart vara kopplad till rapporteringen om sexuella massövergrepp utan det nya språkvalet används även tex vid rapporteringen om minskade gränsforceringar av unga immigrantmän som tidigare alltid, och utan undantag, titulerades ensamkommande flyktingbarn, jag ser denna glidning som något positivt.
Citera
2016-01-14, 15:43
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Det allra tydligaste tecknet på sjukan i i massmediesverige är att för att ta del av så här fina texter, så måste man hänga på flashback.

Det slår mig också när jag läser detta att det finns andra frågor än sexism där invandringens konsekvenser står i konflikt med värdegrunden. Naturligtvis en helt trivial tanke. Men. Vågar man tro att nästa område som faller, blir...rasismen? Eller homofobin? (Jag använder ordet homofobi, men för till protokollet att det är under protest). Kan Alexander Bard, som har ena foten utanför PK-garderoben, hålla truten genom ett arabiskt mord på en homosexuell man till?

Närmar vi oss ett tillstånd där media kan ta itu med den turkiska kolonialismen eller den arabiska slavhandeln? (Inte mina ord, fritt citerade från Douglas Murray).

Jag är rätt nöjd med att faktiskt känna att det inte (längre) är meningslöst att lite slappt ställa dessa frågor.

Något som jag tror kommer att påverka utvecklingen i medierna framöver är myndigheternas verksamhet. Det verkar finnas en utbredd föreställning på flashback om att pk-retorikerna drivs av ideologisk övertygelse men genom en viss inblick i både myndighets och forskarvärlden är mitt intryck att den kategorin är i minoritet där, säkerligen även bland journalister som verkar i stenhård konkurrens.

Majoriteten är snarare strateger som vet vilka "värderingar" som kan leda till myndighetsanställningar och forskningsanslag. Jag har sett flera komiska exempel på hur myndighetschefer muttrande kämpar med att omsätta nämndmål och riktlinjer om fluff som "genusmedvetenhet och ökad mångfald" i praktiken och forskningsansökningar där man klämt in så många politiskt korrekta termer och resonemang att det blir parodiskt. Folk försöker helt enkelt överleva i Absurdistan.

Nu har ledande politiker gjort övergreppen i Kungsan till en prestigesak och rullat igång myndighetsapparaten för att studera företeelsen med NOA och BRÅ i spetsen. Det betyder förstås att myndigheternas uppdrag och forskningens inriktning kan komma att förändras. Alla som har arbetat i en politiskt styrd organisation vet hur snabbt det kan gå. Det lär formuleras i välvilliga termer men likväl innebära ett fokusbyte. Myndigheterna har självfallet redan nu inofficiella rapporter om diverse mångfaldsföreteelser som ibland t.o.m. läcker ut, t.ex. den i Göteborg.
Citat:
I en hemligstämplad underrättelserapport, Unga kriminella personer med somalisk bakgrund, har Göteborgspolisen studerat unga somaliers brottslighet.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.....8FtpadCd.dpuf
Detta är trots allt Sverige där man har kartlagt folkets förehavanden på sovjetiskt manér i decennier, nyanlända är inget undantag.

Tidigare har det ideologiska paradigmet legat som en blöt filt över allt från myndigheter till forskning och medier, varför MSM med gott samvete har kunnat rapportera om "forskningsrön" som av en händelse ständigt leder till samma slutsats: Allt är de onda vita svenska männens fel, från snöplogning och operaaffischer till kränkande korvreklam.

Om den här kedjan bryts och myndigheter och forskare får nya riktlinjer att förhålla sig till blir det problematiskt för MSM att fortsätta med sin agendasättande journalistik. Vad ska de då rapportera om? Alternativmedia kommer förstås att precis som nu med frenesi exponera de studier som bekräftar vad de redan misstänker och har observerat.

Invandringens omfattning i sig tvingade politikerna till reträtt när konsekvenserna inte längre gick att mörka. Nu måste man med myndigheternas hjälp ge sken av att man har kontroll över situationen även om resultatet lär ge motsatt intryck.
Senast redigerad av Vimur 2016-01-14 kl. 15:46.
Citera
2016-01-14, 16:10
Medlem
Varför börjar media helt plötsligt granska fackpamparna? Denna typen av granskningar har verkligen lyst med sin frånvaro under kriget om mångkulturen. Man kunde köpa sig friheten från granskning under lång tid om man visade att man hade rätt värdegrund. Facken klarade inte kampen mot SD tillräckligt bra och nu ser vi straffet. När man fokuserar på några dyra viner istället för de miljarder som försvinner i massinvandringens spår är det ren hämnd för ett dåligt utfört arbete för mångkulturen.
Citera
2016-01-14, 16:15
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Något som jag tror kommer att påverka utvecklingen i medierna framöver är myndigheternas verksamhet. Det verkar finnas en utbredd föreställning på flashback om att pk-retorikerna drivs av ideologisk övertygelse men genom en viss inblick i både myndighets och forskarvärlden är mitt intryck att den kategorin är i minoritet där, säkerligen även bland journalister som verkar i stenhård konkurrens.

Majoriteten är snarare strateger som vet vilka "värderingar" som kan leda till myndighetsanställningar och forskningsanslag. Jag har sett flera komiska exempel på hur myndighetschefer muttrande kämpar med att omsätta nämndmål och riktlinjer om fluff som "genusmedvetenhet och ökad mångfald" i praktiken och forskningsansökningar där man klämt in så många politiskt korrekta termer och resonemang att det blir parodiskt. Folk försöker helt enkelt överleva i Absurdistan.

Nu har ledande politiker gjort övergreppen i Kungsan till en prestigesak och rullat igång myndighetsapparaten för att studera företeelsen med NOA och BRÅ i spetsen. Det betyder förstås att myndigheternas uppdrag och forskningens inriktning kan komma att förändras. Alla som har arbetat i en politiskt styrd organisation vet hur snabbt det kan gå. Det lär formuleras i välvilliga termer men likväl innebära ett fokusbyte. Myndigheterna har självfallet redan nu inofficiella rapporter om diverse mångfaldsföreteelser som ibland t.o.m. läcker ut, t.ex. den i Göteborg.
Detta är trots allt Sverige där man har kartlagt folkets förehavanden på sovjetiskt manér i decennier, nyanlända är inget undantag.

Tidigare har det ideologiska paradigmet legat som en blöt filt över allt från myndigheter till forskning och medier, varför MSM med gott samvete har kunnat rapportera om "forskningsrön" som av en händelse ständigt leder till samma slutsats: Allt är de onda vita svenska männens fel, från snöplogning och operaaffischer till kränkande korvreklam.

Om den här kedjan bryts och myndigheter och forskare får nya riktlinjer att förhålla sig till blir det problematiskt för MSM att fortsätta med sin agendasättande journalistik. Vad ska de då rapportera om? Alternativmedia kommer förstås att precis som nu med frenesi exponera de studier som bekräftar vad de redan misstänker och har observerat.

Invandringens omfattning i sig tvingade politikerna till reträtt när konsekvenserna inte längre gick att mörka. Nu måste man med myndigheternas hjälp ge sken av att man har kontroll över situationen även om resultatet lär ge motsatt intryck.

Angående det fetstilta. Precis så är det. Andelen som är identitetspolitik/migrations/mångkulturvurmare/värdegrundsdemokrater i hjärtat är inte så stor. Det är bara det att denna grupp helt har kontrollerat dagordningen i myndigheter, 7K och MSM. Inom MSM gissar jag att de är rejält stora (70 % om man korrelerar till partisympatierna från Kent Asp) men övriga 30 % kan få utrymme nu. I en organisation som polisen är denna grupp gissningsvis 10 % (tyvärr anrikade i ledningen) men den tysta majoriteten kommer att höja rösten under 2016.
Senast redigerad av Napoleon.Snowball 2016-01-14 kl. 16:21.
Citera
2016-01-14, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Jag tycker det är ganska bra skrivet av Eli Göndör, både utdragen nedan och som helhet:

Citat:
Frågan om hur integration bäst ska uppnås kommer följa Sverige lång tid framöver. Ett hinder för lyckad integration, är vad som kan upplevas som dålig svensk självkänsla vilket begränsar förmågan att tidigt tydliggöra hur den svenska samhällskoden fungerar och därmed vad människor som kommer hit förväntas anpassa sig till.

Citat:
Däremot bör någon form av svensk samhällskod så fort som möjligt presenteras för dem som kommer med helt annan bakgrund. I sin tur måste den följas upp av lag och ordning för att lägga tyngd bakom orden.

Detta liknar Dan Korns budskap om sociala koder, etiketten; minns dock att Korn varnade för volymen som leder till segregering; det är välbelagt (och ifjor citerat på tråden har jag för mig) att en redan stor invandrarpopulation attraherar fler immigranter och minskar förväntningarna hos immigranterna att assimileras till det nya landets kulturella majoritet - alltså, segregering föder segregering. Korns recept var den sociala koden som skambelägger den som bryter den,
eller "deklasserar" som han sa.

Frågan är vad en ovanifrån kommande social kod kan åstadkomma, i synnerhet som överheten, Statsmakten, är notoriskt principlös eller världsfrånvänd. Istället är det civilsamhället som ska agera och reagera; det är civilsamhället, civilkurage, som ska till. Men på den punkten är svenskarna svaga. Låt gå för någon grundläggande information, upplysning, men det enda, som jag ser det, staten kan göra är att sanktionera beteenden, det ger bäst lärdomar: kasta ut kriminella ur landet, strikta villkor för välfärd och medborgarskap, seriösa straff och konsekventa budskap, det är arbetslinjen som gäller. Public service kan gott rensas ut också... Eli Göndör är i alla fall inne på "lag och ordning", det kan och ska staten och förvaltningen leva upp till.

Senast redigerad av Kinuski 2016-01-14 kl. 16:29.
Citera
2016-01-14, 16:42
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Angående det fetstilta. Precis så är det. Andelen som är identitetspolitik/migrations/mångkulturvurmare/värdegrundsdemokrater i hjärtat är inte så stor. Det är bara det att denna grupp helt har kontrollerat dagordningen i myndigheter, 7K och MSM. Inom MSM gissar jag att de är rejält stora (70 % om man korrelerar till partisympatierna från Kent Asp) men övriga 30 % kan få utrymme nu. I en organisation som polisen är denna grupp gissningsvis 10 % (tyvärr anrikade i ledningen) men den tysta majoriteten kommer att höja rösten under 2016.

Sedan kanske det ska tilläggas att Asps studie har några år på nacken (om han inte har gjort någon nyligen som jag har missat), och att partisympatier inte alltid innebär att man uppskattar den förda politiken för tillfället. Det finns flera exempel i tråden på öppna konflikter inom V, S och MP när det gäller identitets och migrationspolitik. V har ju t.ex. både extremisten Höj Larsen och realisten Kakabaveh inom partiet, vilket säger en del om de interna konflikterna.
De verkligt övertygade blir allt färre. Dagens rasifierade rebeller och extremfeminister kommer antagligen att bli lika bekväma som 68-vänstern om några år och kanske t.o.m. ta avstånd från sin revolutionära "fas".
Citera
2016-01-14, 16:50
Avstängd
sherms avatar
Hur kommer det sig att psykiskt svagsinta personer, som t ex Anders Lindberg, gång efter annan påtalar vikten och behovet utav "psykologiskt försvar"? Den här gången är det stolpskottet Isobel, vad hon nu heter, som gör ett utvik i SvD:

Citat:
De högerpopulistiska kampanjer som nu pågår mot etablerade medier i Sverige påminner om ryska metoder för att destabilisera samhället. Vi måste bli bättre på psykologiskt försvar, skriver Isobel Hadley-Kamptz.
Att polisen teg ska inte lasta medierna.

Att polisen teg ska inte lasta medierna. Foto: Yvonne Åsell
Kulturdebatt

Men, vad i all världen länkar de till? Plötsligt i veckan hänvisade vanliga borgerliga, tyckare och politiker, till en av högerpopulistkretsarnas stora propagandasajter. De gjorde det för att sprida uppfattningen att Dagens Nyheter aktivt mörklagt sexövergrepp för att de påstådda förövarna var invandrare. Obekymrat vidarebefordrades grova anklagelser mot medier i allmänhet och DN i synnerhet, och källan var en som anständiga människor generellt hittills inte velat kopplas till.

Vad som hänt i verkligheten, att döma av vad jag kunnat begripa, var att DN i somras fick ett tips om att det skett sexuella övergrepp på We are Sthlm-festivalen, inte minst mot väldigt unga flickor. DN kollade upp tipset, men lyckades inte få det bekräftat. Polisen sade att allt varit lugnt. Inga anmälningar fanns i händelserapporterna. DN publicerade inte.

Det här är helt normalt journalistiskt arbete. I det läget var det rätt att inte publicera, det förstår alla som kan något om journalistik.

/.../

Det är dock inte polisens förfärliga hantering som väcker raseriet där ute på det som kallas ”alternativmedia”. Det är medierna som påstås ha mörkat och ljugit, och anledningen ska ha varit att man inte ville berätta om övergrepp begångna av invandrarmän.

Det är här man måste ta ett steg tillbaka. För detta är en av grundpelarna för högerextrema och högerpopulistiska nätsajter: att vanliga medier inte går att lita på, för att de inte talar sanning om allt elände som invandringen leder till, och alldeles särskilt inte om alla brott som invandrare begår.

/.../

Det är också här man måste stanna kvar i det där steget. För vi vet i dag hur Ryssland satsar på att destabilisera omvärlden genom ryktesspridning på nätet. Vi känner till deras betalda trollarmér, som sprider såväl direkt Putin-propaganda som mer subtila rökridåer. Syftet är att minska samhällsgemenskap och tillit och sänka det psykologiska försvaret, alltså försvarsviljan och motståndskraften mot påtryckningar och just desinformation.

http://www.svd.se/ryska-propagandame...r-we-are-sthlm

Putin

Komiken i att en clown som Isobel påtalar behovet av psykförsvar. På bästa Kalle Anka-manér springer och kvackar efter Försvarsmakten vid minsta tecken på att verkligheten rasar in i hennes föreställningsvärld. Vilken jävla tomte alltså, ett LSD-rus är fan mer verklighetsförankrat än hennes hjärna.

Efter att Nyheter Idag avslöjat en historia som nu flyger världen över, där det tydligt framgår att media deltar i mörkandet av händelser som inte passar deras mångkulturella jävla skräpagenda så är svaret "det var Putin! Rädda oss från ryska björnen som inte bara dansar utan även dirigerar en hel trollensemble som fått hela världen att se den humanitära stormaktens kejsare stå naken"

Ett råd till dig Isobel, abilify är det bästa psykförsvar du kan ge dig själv vid sidan av elchocker, ring till psykakuten, helst redan idag
Citera
2016-01-14, 17:36
Medlem
envackerblommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
För er som inte hörde den live på P1, lyssna och häpna på catfight..debatten mellan Anna Heberlein vs Linnea Bruno, doktorand i sociologi vid Uppsala universitet och styrelseledamot i Fi och Nina Rung, kriminolog och utredare vid polisen. Det är en episk holmgång där Ann Heberlein på förnuftsargument fullkomligt krossar sina kombattanter. Det är som de två vänsterfeministerna inte fattat att mediekriget är vunnet av realisterna. Då blev detta en nyttig läxa, åhört av några hundratusen lyssnare.

Bör lyssnas från start till mål, ätandes popcorn:

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6344457

det har skrivits lite argsint om Nina Rung i tråden. Det allvarligaste kanske har missats dock.
Nina Rung kommer in efter 7 min cirka. Nina Rung ifrågasätter att det var afghaner o araber som tafsade i Kungsan. Inte många andra har ju gjort det sista veckan. Polisen har sagt omkring 200 ensamkommande , mest afghaner, greps o bussades iväg. När reportern sedan ber Nina Rung berätta om de män hon möter som utredare av sexbrott utbrister Nina Rung nöjt att det är just MÄN hon möter. Hanna Fahls linje. Men Nina Rung jobbar på Barnahusen på Söder, dit kommer inga misstänkta våldtäktsmän. Det är en mottagning för alla barn , under 18, som blivit utsatta för brott , ofta sexualbrott.. Där jobbar Nina Rung som utredare.
Av 20 anmälnigar om sexbrott är 2015 vid "we are Sthlm" gjordes 14 av barn under 15. Ingen av anmälningarna tycks ha gått vidare till åtal.
Troligen gjorde Nina Rung flera av dessa utredningar, samtal med flickorna. Så när flickebarnet säger typ " det var inte en svensk" blir Nina Rung naturligtvis sur.... o avskriver anmälan..
Svenska småtjer är inte bara svikna av media, stockholms stad, polismedia - utan får dessutom möta utredare som inte vill höra talas om att invandrare är skyldiga. Hemskt.
Nina Rung är extremfeminist, SD-hatare o anhängare till FI - nedan mail från september 2014. Första mailet gäller Björn Sööder som kallas nasse.
Citat:
14 Sep 2014 Nina Rung @rung_nina
Hur är det möjligt att vi har så många människor som röstar på n(a)issar som de här? Jag äcklas av tanken.

14 Sep Nina Rung @rung_nina
Jag klarar inte att ett rasistiskt parti blir tredje största i Sverige. Det är en sån skam.

14 Sep Nina Rung @rung_nina
@gudschy Vi pratade på och enades om att en annan värld är möjlig
källa http://tweettunnel.com/reverse3.php?...92891851&pn=11
ps
tänkte Nina Rung o utredningarna av de 20 anmälningarna var värd en egen tråd - men ämnet så sorligt att nån annan kanske orkar. Hoppas media utreder vad som hände med dessa 20 anmälningar
Senast redigerad av envackerblomma 2016-01-14 kl. 17:40.
Citera
2016-01-14, 17:48
Medlem
Författaren och journalisten Johan Hilton (JH) sätter diagnoser på samtiden, inifrån DN:s glaskupa (med DN:s glasögon, som nybliven redaktör?) och med inspiration från berättelser om det sena 1600-talets häxprocesser i New England:

Det krävs så lite för att vi i skräck ska sluta oss inåt

Citat:
I glappet mellan konkreta faror i den omgivande karga naturen med dess urinvånare och rovdjur, och den varma, religiösa tron på den egna gemenskapens utvaldhet uppstår en paranoia som tar sig hallucinatoriska uttryck.

Ondskan och tillvarons alla fasor sätter sig i hjärnan på folk, så till den grad att de börjar se helvetets bestar på riktigt. Lucifer rider på grisarna i granngården. Demoner sitter i inkvisitorernas knä under rättegångarna, häxor svävar som mjölkvita vålnader i taket, biter pigorna i sidfläsket på natten. Det är sant! Jag såg det med egna ögon!

Citat:
Och de som inte ser säger att de ser. På så sätt blir händelserna i Salem snart en perfekt möjlighet för byborna att, i rättskipningens namn, fritt ge uttryck för alla sina allra mest småaktiga beteenden; snålheten, missunnsamheten, pryderiet. Men också den rena främlingsrädslan, bland de första som rensas ut finns tiggare och slavar.

Några sekler senare, i Stockholm augusti 2015: De som ser tiger och de som till äventyrs berättar tystas?

Citat:
Ändå blottlägger Schiffs bok hur skör vår verklighetsuppfattning är. Det krävs förvånansvärt lite – en karismatisk inkvisitor och proklamationer om att det bara finns ett enda objektivt sätt att betrakta ett problem, till exempel – för att vi i skräck ska sluta oss inåt, kasta en psykologisk verklighet på soptippen och med liv och lust anamma en annan.

Genom sig själv känner man andra... Nudge nudge, wink wink. Say no more.

Citat:
En gammal föreställning om internationella regler, humanism och mänskliga rättigheter har bytts till misstro, kostnader, faror. Till vikten av att visa tolerans för rasister. Till våldtäkter och gängbildning och oföränderliga värderingar som inte stämmer överens med vår hembys.

På så sätt har vår nästa allt mer börjat te sig som ett diffust hot, någon vars själva existens hotar att urholka vår välfärd, vår sekularism, vår plats i bygemenskapen.

Hotet är inte mer diffust än att det märks på konkreta eruptioner, på nyårsaftnar över hela det MENA-förtätade Europa, och fastmer till vardags på alla möjliga vis.

Citat:
En av de ledarskribenter som senaste året har skrivit några av de gällaste domedagstexterna om hoten mot vår hembygd förklarade nyligen humanismens ovilja att kackla med de andra hönorna i redet med att den slappt och verklighetsfrånvänt sitter och spanar ut från sitt fönster på Södermalm.

Mycket riktigt ser jag inga olösliga problem när jag sitter här och tittar ut över den lilla Södergatan. Däremot börjar jag känna en malande oro över att många snart kommer att vika sig för grupptrycket och påstå att man gör det.

http://unvis.it/http://www.dn.se/kul...luta-oss-inat/
http://www.dn.se/kultur-noje/kroniko...luta-oss-inat/

Häxor finns inte men riktiga kärringar finns. Liksom horder av välfärdsmigranter som antastar, urholkar välfärden och gör Sverige till ett sämre land; sagt mellan andetagen som fyller tidsrummet mellan ett jihadistattentat och ett annat, ett stenkastande och bilbrännande ghettoupplopp till ett annat, en gängvåldtäkt till en annan, ett bedrägeribrott till ett annat, en osnyggt pockande tiggare till en annan. JH vill ha mer av det dåliga, för han tycker sig se lösningar genom DN-glasögonen. Om inte annat förlänar det honom en tillsvidareanställning, i en tid av oro när medielandskapet är i gungning och tryggheten med den enkelriktade trafiken i åsiktskorridoren, på den gamla goda tiden, är borta. Detta är på riktigt JH, det går inte att gömma sig bakom psykosen.
Citera
2016-01-14, 17:53
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Jag tycker det är ganska bra skrivet av Eli Göndör, både utdragen nedan och som helhet:

Detta liknar Dan Korns budskap om sociala koder, etiketten; minns dock att Korn varnade för volymen som leder till segregering; det är välbelagt (och ifjor citerat på tråden har jag för mig) att en redan stor invandrarpopulation attraherar fler immigranter och minskar förväntningarna hos immigranterna att assimileras till det nya landets kulturella majoritet - alltså, segregering föder segregering. Korns recept var den sociala koden som skambelägger den som bryter den,
eller "deklasserar" som han sa.

Frågan är vad en ovanifrån kommande social kod kan åstadkomma, i synnerhet som överheten, Statsmakten, är notoriskt principlös eller världsfrånvänd. Istället är det civilsamhället som ska agera och reagera; det är civilsamhället, civilkurage, som ska till. Men på den punkten är svenskarna svaga. Låt gå för någon grundläggande information, upplysning, men det enda, som jag ser det, staten kan göra är att sanktionera beteenden, det ger bäst lärdomar: kasta ut kriminella ur landet, strikta villkor för välfärd och medborgarskap, seriösa straff och konsekventa budskap, det är arbetslinjen som gäller. Public service kan gott rensas ut också... Eli Göndör är i alla fall inne på "lag och ordning", det kan och ska staten och förvaltningen leva upp till.

När Göndör skriver så här:

Citat:
Den svenska oförmågan att stå för vad som kan anses vara svenskt beror delvis på att svenskar sällan behövt definiera sig själv i förhållande till andra grupper.

efter rubriken

Citat:
Svenskarna behöver definiera sig själva

så undrar jag vilka andra folk som har denna oförmåga och som därför "behöver definiera sig själva" i möte med andra kulturer (läs Mellanöstern)?

Islänningar? Portugiser? Fransmän?

Observera att Göndör skriver så här

Citat:
Ett hinder för lyckad integration, är vad som kan upplevas som dålig svensk självkänsla vilket begränsar förmågan att tidigt tydliggöra hur den svenska samhällskoden fungerar och därmed vad människor som kommer hit förväntas anpassa sig till.

...i efterdyningarna av Köln och skandalen i Kungsträdgården. Tjejer blir förgripna på för att svenskarna inte definierat sig själva? Slutsatsen måste bli att det är så tankegången är. Det är ju inget annat än sjukt. Karln är ju själv en del av problemet (och då menar jag inte hans folkliga tillhörighet): Ett teoretiserande fjanteri som ges utrymme i media, när det istället vore på sin plats med allmogens ilska - som istället döljs, undantrycks, sopas under mattan. Och när det inte går, föraktas och döps till extremism.
Citera
2016-01-14, 18:01
Medlem
Här visar radio jönköping på ett ofantligt mod och snubben från högskolan likaså, 2:12 in i inslaget.
Jag kommer inte att återge några citat, lyssna och förundras istället över det totala klarspråket!
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...7?programid=91
Citera
2016-01-14, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
Här visar radio jönköping på ett ofantligt mod och snubben från högskolan likaså, 2:12 in i inslaget.
Jag kommer inte att återge några citat, lyssna och förundras istället över det totala klarspråket!
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...7?programid=91

Är det mod att säga att alla andra som vill tala klarspråk vill vinna billiga poänger och att vi inte får övergeneralisera?

När han säger något är det bra, när andra säger samma sak försöker man vinna billiga poänger? Han lät precis som alla andra. Någon liten ansats till att säga något vettigt för att sedan använda 90% av tiden till att påpeka att vi inte får generalisera och vara rasister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in