Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Sweden
I morse bjöd radions P1 på ett inslag som apropå debatten Sverige - Danmark ...
Syfte: Att dölja det faktum att det är just Sverige som skiljer ut sig från resten av Europa i flyktingfrågan. Och inte Danmark. Det taffliga försöket att lura lyssnarna kan bara betyda att gammelmedia faktiskt inte förstått att tåget har gått. Att folk fattat. Att ju mer skit de levererar desto mer gynnar de SD.
Min blodtrycksdoktor har förbjudit mig att lyssna på P1 så jag hörde inte programmet men det fetade är precis vad jag tycker (fast bättre formulerat än vad jag klarar på egen hand).
När de svenska flyktingrättsaktivisterna äntligen håller med om att flyktingfrågan måste lösas på EU-nivå så inser de inte att de i själva verket är en minoritet. Fascistiska Danmark som skymfas av media tar till och med emot fler flyktingar än gulliga Tyskland.
Svenska politiker har skymfat Rumänien, Bulgarien, Slovakien, Tjeckien,Ungern och Frankrike för deras sätt att hantera Romer (därför kommer de hit).
De kritiserar skarpt Polen, Baltstaterna, U.K., Finland och Danmark för att inte ta emot flyktingar lika helhjärtat som det anstår en svensk (därför kommer de hit istället).
Nu kritiseras samtliga länder i södra Europa för att de inte registrerar flyktingar så att vi med hjälp av Dublinförordningen sedan kan skicka tillbaka flyktingarna dit. Danmark kritiseras av samma orsak samtidigt som vi ordnat transit till Finland.
Vilka vänner har vi? Saudi? Nä visst tusan.
Varför muckar de inte med Norge? Varför muckar de inte med arabstaterna? Är det för att de köper våra granatgevär?