2015-09-23, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
För bara två dagar var hon i Bonnier-DN och spökade, http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...-och-populism/, med den föga upphetsande rubriken

till en artikel om Labours Corbyn. Artikelinnehållet är oläsligt.

Kolla bakgrunden i den valda bilden på Corbyn. Psykologi?

På Claras twitter tittar Arnstad fram. Vilken jävla ankdam. https://twitter.com/clarasandelind

Någon vill Clara väl. Om det beror på stamtavla eller vänskap låter jag vara osagt.

Lägg därtill att hon glatt retweetar inlägg om Refugees Welcome-sammankomster och "slår ett slag för öppna gränser". Migrationsforskare? Snarare skogstokig asylaktivist. Verkar inte finnas ett objektivt och sakligt ben i kroppen på henne. De liberalprogressiva svenska kultursidorna känner redan snålvattnet rinna till.
Citera
2015-09-23, 01:35
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Vad menar du med "usual suspects"? Syftar du på att Clara Sandelind är judinna?
Han menar sannolikt att denna person redan har fått sina fiskar varma här, efter tidigare dumma kommentarer.
Citat:
Antingen bör vi därför ge alla potentiella invandrare rösträtt, eller låta dem invandra.
(FB) Statsvetare: Alla utlänningar bör få rösta i Sverige och få rätt till svensk välfärd
Citera
2015-09-23, 01:56
Medlem
svenabs avatar
Såg Danmark - Sverige debatten först nu. Så deprimerande. Den danska segern blev förkrossande och man kan ju undra hur vi nu uppfattas i Danmark. Jag kommer att säga att jag är finne när jag är i Danmark hädanefter. Det går dom nog på, för jag låter ungefär som en finländare efter ett par elefanter.

Hur är det möjligt att hitta en sämre laguppställning? Kärringen, Kommunisten och Folkpartisten var bara vanliga fullidioter men Arnstad går inte att beskriva. Det språk som skulle behövas dog ut i och med att man slutade trampa i nattkärlen för ca hundra år sedan. Kanske lever en viss vokabulär kvar inom rörmokaryrket.

Människan har 82 högskolepoäng och kallar sig historiker, har jag läst mig till. Själv kan jag spela "smoke on the water" och är således rockstjärna. Hur är det möjligt att han tas på allvar av SvT? Det gör dem minst lika löjeväckande.

Förlåt Danmark! Ni skall inte behöva ställas till svars för att ni inte tar emot de flyktingar som Svenska politiker har lurat ut på folkvandring.
Citera
2015-09-23, 06:04
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Såg Danmark - Sverige debatten först nu. Så deprimerande. Den danska segern blev förkrossande och man kan ju undra hur vi nu uppfattas i Danmark. Jag kommer att säga att jag är finne när jag är i Danmark hädanefter. Det går dom nog på, för jag låter ungefär som en finländare efter ett par elefanter.

Hur är det möjligt att hitta en sämre laguppställning? Kärringen, Kommunisten och Folkpartisten var bara vanliga fullidioter men Arnstad går inte att beskriva. Det språk som skulle behövas dog ut i och med att man slutade trampa i nattkärlen för ca hundra år sedan. Kanske lever en viss vokabulär kvar inom rörmokaryrket.

Människan har 82 högskolepoäng och kallar sig historiker, har jag läst mig till. Själv kan jag spela "smoke on the water" och är således rockstjärna. Hur är det möjligt att han tas på allvar av SvT? Det gör dem minst lika löjeväckande.

Förlåt Danmark! Ni skall inte behöva ställas till svars för att ni inte tar emot de flyktingar som Svenska politiker har lurat ut på folkvandring.

Antingen inser de flesta invandringsälskare att loppet är kört, eller så tror de att de kan vinna med B-laget...

Vi får inte heller glömma något. Det är inte helt enkelt att göra bra propaganda. Jag tycker att SVT och SR:s fingerfärdighet försämras likt de svenska skolelevernas PISA-resultat. Mindre duktigt folk ute på redaktionerna och i ledningen leder till sämre propaganda. Jag uppfattar faktiskt att de begåvade människorna, som vill förändra dagens samhället, faktiskt dras till den sverigevänliga sidan.

Jag har ju pratat om att det inte är någon socialporr längre i svensk media. Idag fick jag fel, nu (SVT-aktuellt (?) under tisdagen) fick jag reda på att många svarta i Chicago lever i fattigdom - tur att alla i Sverige har det bra!! Jag måste dock säga att det där "housing project" i Chicago de filmade i tv såg fräschare ut än många miljonprogram...

kristna fattiga svarta amerikaner vs "svenska" muslimer 1 - 0
Citera
2015-09-23, 08:23
Medlem
Mr.Swedens avatar
I morse bjöd radions P1 på ett inslag som apropå debatten Sverige - Danmark skulle belysa de historiska skillnaderna emellan länderna. Inbjuden: någon från Södertörns Högskola. Förvånad? Alla? Någon? Ingen?

Sakinnehållet var naturligtvis snömos eftersom det utgick ifrån vad som hände för 70 år sedan och inte vad som utspelas utanför studiofönstret just nu. Undertexten var i alla fall ett försök att måla ut Sverige som en normal, god förebild, medan Danmark framstod som en nation skadad av sina krigsupplevelser.

Syfte: Att dölja det faktum att det är just Sverige som skiljer ut sig från resten av Europa i flyktingfrågan. Och inte Danmark. Det taffliga försöket att lura lyssnarna kan bara betyda att gammelmedia faktiskt inte förstått att tåget har gått. Att folk fattat. Att ju mer skit de levererar desto mer gynnar de SD.
Citera
2015-09-23, 09:07
Avstängd
sherms avatar
Helmerson kritiserar satsningen "noll rasism" i TV4 och förklarar den förmenta antirasismen som ett enda stort hyckleri, eller rättare ett skämt. Uppenbarligen gjorde sommarens läsning av Johan Lundberg intryck, vilket väl inte var en dag för tidigt. Bra där:
Citat:
Det finns i dag en sorglig tendens att ta mindre allvarligt på fördomar som kommer från någon som själv tillhör en ”underordnad grupp” – ja, vi är ju besatta av grupptillhörighet för tillfället. Om den individ som yttrar sig rasistiskt å sin sida anses vara utsatt för fördomar ser många mellan fingrarna, eller åt annat håll.

Läs också: Svensk rappare bakom antisemitiska konspirationsteorier

Det upprepas gång på gång. Fort*farande finns de som förnekar begreppet hedersmord, fortfarande vill många tona ner det ökande trycket mot kvinnor och sexuella minoriteter i ekonomiskt utsatta förorter.

Anta att en vit artist hade uttalat sig om judar, eller för den delen muslimer, på samma sätt som Dani M.

Är det någon som på allvar tror att denna artist skulle kunna bli aktuell för ett brett underhållningsprogram i en av de stora kanalerna – och att företrädare för kanalen skulle försvara det hela med ”vi kan inte klippa bort människor som inte tycker samma sak”?
http://www.dn.se/ledare/signerat/eri...ism-ett-skamt/

Problematiken är förstås inte på något sätt begränsad till TV4s "nollrasism". Den är betydligt större än så och omfattar snarare en hel yrkeskategori som snart inte kan karaktäriseras som annat än antivit, självhatande och uttalat svenskfientlig. Inte minst på den tidning där Helmerson själv är anställd ljugs det skojfriskt dag ut och in till syftet att ersätta det svenska folket med importerade araber och negrer (n-ordet). Att från en sådan plattform då kritisera andras "antirasism" framstår snarast som en travesti. Kanske framstår det som trovärdigt den dag svensk media börjar rapportera sakligt om den påstådda flyktingkrisen? Personligen tror jag dock det är mer sannolikt att vi får se Wolodarski springa gatlopp efter att ha blivit doppad i tjära och fjädrar än att det sker.
Citera
2015-09-23, 10:25
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Helmerson kritiserar satsningen "noll rasism" i TV4 och förklarar den förmenta antirasismen som ett enda stort hyckleri, eller rättare ett skämt. Uppenbarligen gjorde sommarens läsning av Johan Lundberg intryck, vilket väl inte var en dag för tidigt. Bra där:
Jag citerar mig själv och ger mig dessutom en saftig

Att läsa alternativ media innan man dyker ner i kloakmedians gyttja är en god vana som jag själv borde lära mig. Givetvis är Lundberg inte att mäta sig med Svenska kommittén mot antisemitism vad gäller förmågan att inspirera DN:s ledarredaktion:
Citat:
Genom att bjuda in Dani M bidrar TV4, oavsett vilket budskap artisten framför i programmet, till att normalisera de åsikter och värderingar han representerar, säger Willy Silberstein, ordförande för Svenska kommittén mot antisemitism, till Kulturnyheterna.
http://www.friatider.se/tv4-anklagas...a-antisemitism
Citera
2015-09-23, 16:03
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
I morse bjöd radions P1 på ett inslag som apropå debatten Sverige - Danmark ...
Syfte: Att dölja det faktum att det är just Sverige som skiljer ut sig från resten av Europa i flyktingfrågan. Och inte Danmark. Det taffliga försöket att lura lyssnarna kan bara betyda att gammelmedia faktiskt inte förstått att tåget har gått. Att folk fattat. Att ju mer skit de levererar desto mer gynnar de SD.

Min blodtrycksdoktor har förbjudit mig att lyssna på P1 så jag hörde inte programmet men det fetade är precis vad jag tycker (fast bättre formulerat än vad jag klarar på egen hand).

När de svenska flyktingrättsaktivisterna äntligen håller med om att flyktingfrågan måste lösas på EU-nivå så inser de inte att de i själva verket är en minoritet. Fascistiska Danmark som skymfas av media tar till och med emot fler flyktingar än gulliga Tyskland.

Svenska politiker har skymfat Rumänien, Bulgarien, Slovakien, Tjeckien,Ungern och Frankrike för deras sätt att hantera Romer (därför kommer de hit).

De kritiserar skarpt Polen, Baltstaterna, U.K., Finland och Danmark för att inte ta emot flyktingar lika helhjärtat som det anstår en svensk (därför kommer de hit istället).

Nu kritiseras samtliga länder i södra Europa för att de inte registrerar flyktingar så att vi med hjälp av Dublinförordningen sedan kan skicka tillbaka flyktingarna dit. Danmark kritiseras av samma orsak samtidigt som vi ordnat transit till Finland.

Vilka vänner har vi? Saudi? Nä visst tusan.

Varför muckar de inte med Norge? Varför muckar de inte med arabstaterna? Är det för att de köper våra granatgevär?
Citera
2015-09-23, 16:36
Medlem
Ikväll sänder Uppdrag Granskning/SVT reportage om tiggarläger.

http://www.svt.se/ug/varningen-folk-...-ta-till-vapen

Det är redan en snackis på sociala medier, tror det här avsnittet kommer få väldigt stor uppmärksamhet. Här kläs polis och myndigheter av nakna, alla som inte redan ställt sig frågan kommer göra det nu: varför har det fått gå så här långt?

Sen har jag väl som många andra en ambivalent hållning till Janne Josefsson - han blandar och ger. Men då och då gör han väldigt viktiga reportage, och han verkar inte bry sig om vad andra journalister tycker om honom.
Citera
2015-09-23, 16:52
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce

Det är redan en snackis på sociala medier, tror det här avsnittet kommer få väldigt stor uppmärksamhet. Här kläs polis och myndigheter av nakna, alla som inte redan ställt sig frågan kommer göra det nu: varför har det fått gå så här långt?

Sen har jag väl som många andra en ambivalent hållning till Janne Josefsson - han blandar och ger. Men då och då gör han väldigt viktiga reportage, och han verkar inte bry sig om vad andra journalister tycker om honom.

Utan att gå närmare in på varför jag anser mig veta detta: Enligt svt-länken är det bulgariska romer. Dessa är betydligt mer aggressiva, påflugna och hotfulla, än sina mer beskedliga rumänska kusiner. Jag har tänkt mer än en gång att när det väl går åt h-e, för det kommer det att göra, så är det en bulgarisk rom som kilar vidare.
Citera
2015-09-23, 17:17
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santacroce

Ola Sandstig står antecknad som researcher. Han är något av en personlig idol för mig efter hans hedervärda uppträdande tidigare när han "attackerades" av både Fria Tider och etablissemanget på en gång i samband med grejen om Researchgruppen. Jag blev glatt överraskad av att se att han fortfarande kan få jobb.

(FB) Dagens Samhälle granskar Researchgruppen, Fria Tider outar Ola Sandstig
Citera
2015-09-23, 18:35
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab

Mycket bra skrivet. Och: "Det språk som skulle behövas dog ut i och med att man slutade trampa i nattkärlen för ca hundra år sedan." är redan en klassiker.

Angående: "Hur är det möjligt att hitta en sämre laguppställning?" så är det en mycket bra fråga; inte enbart gällande laguppställningen i Debatt utan all media. Svaret är att det inte går att uppbringa en bättre laguppställning. Om Bagdad är omringat, så spelar det ingen roll vem du skickar fram för att meddela världen att det är en lögn. Ingen kommer att tro dig. Det handlar om att skicka fram de som antingen är väldigt bra på att ljuga eller de som är blinda, dumma i huvudet, har munsvada och tror på vad de säger.

Ingen vettig politiker eller debattör, i något politiskt parti, kan med inre övertygelse övertyga om att det är bra att släppa in 100 000-tals muslimska män till Europa och Sverige på kort tid. Ingen. Speciellt inte som man skall debattera mot intelligenta människor med motsatt uppfattning och fakta i ryggen. SVT fick följaktligen välja mellan lögnare, blinda, idioter och pratkvarnar. Arnstad och Södertälje Bob var vad man kunde uppbringa. De trodde att de gjorde ett bra jobb; vi andra skrattar läppen av oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in