Citat:
Ursprungligen postat av
crowman
Ja vi börjar gå från fas 3 till fas 4 i denna ordning:
- Fas 5: Silvertejp: Denna fas kan nog nästan köras parallellt med fas 4. Här ska vi hitta "enkla" lösningar. Denna fas kommer bli auktoritär. Förbjud burkan, tvinga invandrarna att sjunga nationalsången och skapa subventionerade jobb för att integrera dem. Somalierna ska nu bli Svenskar och ska tryckas in i en mall som staten har bestämt. När multikultipropagandan har försvunnit från SR och ersatts av militärpropaganda så vet vi att vi är i fas 5. Att svenskifiera dem kommer inte fungera. Turkarna har försökt Turkifiera kurder i 100 år utan framgång. Belgien kan inte skapa nya Belgiska medborgare av Flamländare och Valloner.
- Fas 6: repatriering: Mångkulturen ersätts med en homogen stat. Dyrt, komplicerat och traumatiskt men den enda lösningen som fungerar på sikt.
Kan hålla med om din beskrivning vad gäller punkterna
1 till och med
4, även om alternativa beskrivningar står att finna. Du har på ett lättbegripligt sätt redogjort för en del av Sveriges så kallade samtidshistoria.
När det gäller din punkt
5 håller jag inte riktigt med. Men du kan ha lika rätt som jag. Jag tror mer på att mångkulturen bara kommer att benämnas annorlunda. Man kommer likt Stefan Löfven i Almedalen att prata om Sverige och svenska värderingar, men hans och andras uppfattning om vad som är Sverige och vad som är svenskt, är fortfarande det som summerades så väl av Åsa Romson i riksdagens talarstol:
om man åker tunnelbana i Stockholm så är man svensk. Lösningen kommer enligt min uppfattning inte att vara ett tvång för utlänningarna att erkänna sig som svenskar. Lösningen för våra jounarlister och politiker är att börja prata om att nu måste vi alla tillsammans, gamla till nöds erkända svenskar och alla de härliga nya svenskarna, lägga våra skillnader åt sidan och börja arbeta tillsammans för att styra upp det kantrande regalskeppet
Det Nya Sverige. Och på det projektet kommer inget krut att sparas när det gäller tvångsmedel; nu måste vi verkligen jobba tillsammans allesammans! Den som inte ställer upp på det är i princip ett hot mot rikets säkerhet.
Din punkt
6, repatriering, kommer inte att ske. Man ska aldrig säga aldrig, men här säger jag aldrig, nej och definitivt, det kommer inte att ske.
Det man måste göra är att släppa tanken på att allt till slut och till sist kommer att ordna sig till det bästa. Denna ack så vackra genuint svenska föreställning! Denns äktsvenska illussion! Det kommer nämligen inte att ordna sig till det bästa. Den situation vi nu är i, är en situation där man måste fundera över hur det inte ska bli värre, hur man ska kunna begränsa skadeverkningarna av de senaste decenniernas vansinniga invandrings- och identitetspolitik. Det kommer att i varierande grad fortsätta att vara som det är i dag. Det, är det faktiska man bör förhålla sig till. I vart fall i rent praktiskt hänseende. Drömma kan man göra samtidigt, men man bör inte förväxla sin dröm med hur det ser ut utanför ytterdörrn.
I övrigt mycket bra och uppfriskande kommentar. För att någorlunda knyta an till trådens ämne, vill jag bara hänvisa till Somar al-Nahers ledarstick i Aftonbladet häromdagen. Hon skrev i sak att det bara är för oss svenskar att acceptera att hon och andra svartskallar är här i Sverige för att stanna. Pilutta er dumma äckliga rasistsvenskar! Som svar till Somar al-Naher skulle jag svensk vilja säga, att det samma gäller er svartskallar. Det är nog bäst för er att börja acceptera, att vi svenskar kommer att finnas kvar i vårt eget land Sverige, vad ni än önskar och hoppas och tror och arbetar politiskt för. Vi svenskar kommer inte att försvinna från Sverige, vårt eget land. Pilutta er svartskallar!
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle23151961.ab