2015-10-19, 22:08
Medlem
'Var och när slog Ann-Charlotte Marteus i huvudet, hänvisar till Lars Trägårdh minsann !

http://www.expressen.se/ledare/ann-c...som-vi-glomde/

Minns henne som en av dom mest rabiata.'

Tänkte just länka till hennes alster. Hon fick någon form av klarsynthet relativt nyligen som resulterade i ledaren 'Det är jag som är åsiktskorridoren'. Därefter har hon i princip gått från klarhet till klarhet i varje ledare. Hon och Anna D verkar sitta bredvid varandra i lunchrummet! Men du har rätt i att Marteus, precis som Dahlbergskan, var psykotiskt pk- troende och SD hatande för inte allt för länge sedan. Annas vändning kom tidigare men Marteus är mer tydlig med att markera att hon kommit ut ur garderoben.
Senast redigerad av Runningonempty 2015-10-19 kl. 22:12.
Citera
2015-10-19, 22:12
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durga
Var och när slog Ann-Charlotte Marteus i huvudet, hänvisar till Lars Trägårdh minsann !

http://www.expressen.se/ledare/ann-c...som-vi-glomde/

Minns henne som en av dom mest rabiata.

Högst glädjande att Lars Trädgårdh äntligen får lite uppmärksamhet i msm, tippar att han blir en viktig kugge i den fortsatta striden. Lyssnade själv på inslaget i Studio Ett, vilket hon refererar till, och jag satt formligen och njöt.
Måtte denna man få mycket mediautrymme framöver, Sverige behöver sannerligen "en röst i natten".
Citera
2015-10-19, 22:22
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
För den som trodde att de tekniska högskolorna var en oas av vetenskap i en universitetsvärld fylld av postmodernt trams publicerar DN i dag en artikel med rubriken "Migrationen kommer att förvandla en varmare planet" skriven av tre "forskare" på KTH.

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...armare-planet/

Först kan man notera bilden som illustrerar artikeln - enbart män illustrerar migranterna. Sedan kommer guldkornen på rad:

Varför publiceras det där på kultursidan? Har sett andra kommentera just det, att en hel del politiskt läggs på kultursidan. Nåväl, nån tanke finns det väl bakom det.

När det gäller artikeln så skulle jag vilja vända mig direkt till författarna, trion nysvenskar, Marco Armiero och Andrew Baldwin pch Ethemcan Turhan, och lite försynt påpeka att jag svensk finns och mitt land är Sverige. Jag har redan en identitet och behöver inte en ny. Om ni inte trivs i Sverige, inte känner er hemma här bland oss svenskar, så är det ert problem. Inte mitt. Dra dit pepparn växer, med ert migrationspladder.

Varför inte dra till Erbil i Kurdistan. Där kan ni ställa er på torget och berätta för kurderna att de inte finns på riktigt, att deras kultur inte är genuin, att de måste bejaka sin egen utplåning. Sluta migrationen till sina hjärtan.

Eller varför inte åka till Tel Aviv eller Jerusalem, eller till Gaza, och berätta för judarna i Israel och palsetinierna i Gaza, att de inte finns. De är bara konstruktioner. Åk dit, ställ er på ett torg där, och berätta för åhörarna om nödvändigheten av att de ger upp sin identitet. Berätta för judarna om nödvändigheten att just judarna ger upp sin identietet, bejakar fri invandring. Berätta detsamma för palestinierna.

Ankara är också ett självklart mål för er. Åk till Turkiet och berätta för turkarna om nödvändigheten av att just turkarna ger upp sig själva. Berätta för turkarna att de inte finns. Åk till Turkiet och berätta för turkarna, att de bara är en konstruktion. Gör det. Nu! Vad väntar ni nysvenskar på? Ni har kommit hit och talar om för oss svenskar att vi inte finns. Att vi saknar rätt att försvara och bevara vårt land och vår bakgrund. Artikelförfattande nysvenskar, åk till andra delar av världen och säg samma sak, till andra än mig svensk.

Kom sedan tillbaka till Sverige, och berätta i en kultursidesartikel om hur det gick. Köpte judarna, palestinerna, kurderna och turkarna era vackra ord? Blev ni hyllade som hjältar? Eller kom ni inte ens hem till ert svenskföraktande Nya Sverige? Det senare tror jag. Eller snarare vet att ni inte skulle göra.

Skräpartikel. Och man kan ju undra vad som hänt med Kungliga tekniska högskolan? Har man tagit fram ett bevis för att hållbarheten i ett samhällsbygge blir större ju fler som föraktar just det samhälle man befinner sig i? Har man funnit ett slags migrationskonstant? Verkar nästan som att de gjort det.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-10-19 kl. 22:25. Anledning: rättstavning
Citera
2015-10-19, 23:05
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
För den som missat det så kan det vara läge att påminna om att Tyskland lämnade Schengen och införde gränskontroller mot Österrike den 13:e september. (http://www.svd.se/tyskland-aterinfor-granskontroller)

Nu är det tydligen färre som missat det: bild

Kul att denna tråden får visst genomslag även i vanlig media.

Det är inte lika lätt att dra sådana här valser när tyskarna uppenbarligen kunde stänga sin gräns utan större vånda:
"Tillfälliga inre kontroller kan däremot ske inom ramen för Schengensamarbetet och EU:s gränskodex.

– Men det är viktigt att ha klart för sig att gränskodexen som reglerar det här är väldigt tydlig med att det är ett sistahandsalternativ. Det man faktiskt gör är att man temporärt upphäver den fria rörligheten för personer, vilket är en av grundpelarna i EU-bygget, säger Patrik Engström till DN." (källa)
Citera
2015-10-19, 23:50
Avstängd
sherms avatar
Citat:
För den som trodde att de tekniska högskolorna var en oas av vetenskap i en universitetsvärld fylld av postmodernt trams publicerar DN i dag en artikel med rubriken "Migrationen kommer att förvandla en varmare planet" skriven av tre "forskare" på KTH.

Först kan man notera bilden som illustrerar artikeln - enbart män illustrerar migranterna. Sedan kommer guldkornen på rad:
Det här är början på en ny Agenda-kampanj från DN:
Citat:
Klimatförändringarna är en alldeles för allvarlig sak för att överlåtas åt klimatexperter.

En ny värld ställer nya krav på nya kunskaper. Och dessa finns. Det är bakgrunden till det unika samarbete som i dag inleds mellan Dagens Nyheter och Avdelningen för historiska studier av *teknik, vetenskap och miljö vid KTH och dess Environmental Humanities Laboratory. Samarbetet kommer att presenteras fram till det stora – och enligt många bedömare avgörande – klimattoppmötet i Paris som inleds den 30 november.

Det handlar alltså om ”Environmental Humanities”, som brukar översättas med ”miljöns humaniora”, ”grön humaniora” eller ”humanistisk miljöforskning” – forskningsfältet är så pass nytt att ingen svensk term ännu slagit rot.
/.../
Med början i dag kommer en rad tongivande forskare att för DN:s läsare och svensk allmänhet introducera denna nya humanism för en ny värld – ett kunskapsområde som i dag utan överdrift kan kallas livsnödvändigt.
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...r-en-ny-varld/

Sverige som experimentellt Agenda 21/2030-laboratorium.
Citera
2015-10-19, 23:53
Medlem
uluus avatar
Citat:

Det finns till synes ingen ände på hur många artiklar av den här typen det kan publiceras. Jag har lite svårt att förhålla mig till att det finns människor som fortfarande helt och hållet diskuterar migration som koncept i termer av abstrakt teori, vilket detta är. "Forskarna" sitter och skriver en i det närmaste skönlitterär beskrivning av sina ideologiska värderingar och denna beskrivning saknar all form av förankring eller relevans i det samtida svenska samhället. Att nämna Europas kolonialhistoria och slavhandel har ingenting, överhuvudtaget, att göra i en artikel som denna, men det ligger väl i tiden antar jag. Nåväl...

Dessutom är det mycket intressant att notera en slags återkommande motsägelse i den svenska debatten. Här, här och här beskriver diverse framstående politiker i Sverige hur allt handlar om en flyktingkris och att allt hänger på situationen i Syrien.

Samtidigt kommer den här typen av artiklar fram som pratar om migration som ett slags värdeskapande fenomen. Jag tycker det är mycket besynnerligt att diskutera migration på det här sättet när orsaken till sagda migration i huvudsak ska förstås vara krig. Det är säkerligen exceptionellt få som motsätter sig att rädda undan människor från just krig. Varför känner då filantroperna på DN att de behöver trycka det här?
Senast redigerad av uluu 2015-10-19 kl. 23:58.
Citera
2015-10-20, 01:30
Avstängd
sherms avatar
Ett vanligt inslag i den svenska debatten är att utlänningar för svenskarnas talan. Detta görs också när DN skickar sin utsände för att rapportera från Pegidas ettårsjubileum i Dresden. Utöver DN:s reporter närvarar ytterligare ca 20.000 personer och påpassligt nog finner vår reporter ett sällskap som bär Wirmerfanan. Hur frågeställningen lyder kan ni nog räkna ut:
"Nej, vi är inte nazister, bara rädda, säger hennes man.

För vad då?

– För att man tar vårt kristliga land ifrån oss. Det kommer så många muslimer, nästan bara män. Det kommer inte att gå att integrera dem, säger han. Ni i Sverige har upplevt det vi har framför oss.

– Är ni från Sverige, säger hans fru. Vad jag har hört har våldtäkterna ökat något enormt där. Jag har en vän som berättat att blonda svenskor färgar håret svart för att inte bli våldtagna.

– Rosengård, säger en man i smårutig keps menande efter att ha lyssnat till samtalet."
http://mobil.dn.se/nyheter/sverige/t...das-ettarsdag/
Citera
2015-10-20, 05:34
Medlem
RadioDDR1s avatar
Är Zinat Pirzadeh den första "kändisen" att dödsförklara den Humanitära Stormakten?

http://www.expressen.se/debatt/lat-i...ationens-fall/

Hur kan vi vara så naiva att vi fortsätter tro att det hemska som händer ute i världen väl ändå inte kan hända här? Knivar hugger, skott träffar och granater spränger.

Samtidigt som våra politiker tycks ha fått hybris och mer ser sig som magiker än som folkvalda representanter. Det går inte bara att vifta med trollspöet och få fram bostad, utbildning och arbete för hela världen när vi kapitalt har misslyckats med många av oss som till och med är födda här.

....

Så kära trollkarlar där ute, jag vill detsamma som ni och jag önskar att jag fortfarande trodde på era vackra konster.

....

Men jag som själv en gång flydde hit vet att världen kan vara oändligt brutal och att vi måste vara mycket mer realistiska om vi ska klara oss igenom detta.

...

Vår integrationspolitik har varit ett misslyckande i flera decennier.

...

Samarbeta över alla gränser, ta alla möjligheter, och tänk utan fördomar.
Citera
2015-10-20, 08:37
Medlem
Vimurs avatar
Miljöpartiets kulturpolitik är inte bara, som Olsson skriver, ideologisk uppfostran utan extremism på regeringsnivå. Denna mångfaldsnormativitet som även präglar stora delar av MSM berövar hela generationer sin historia och identitet.

Att se Axess TV är som att få andas frisk luft en stund i det annars kvävande medielandskapet med sin mångkulturalistiska smog. Just nu går serien "Civilization - är väst historia?" och i helgen visades avsnittet "Ottomansk belägring". Själva upplägget skulle vara en omöjlighet i kulturrelativistisk slaskmedia:

"1683 belägrades Wien av en kolossal ottomansk armé. Islam hade chansen att låta öst dominera över väst. Men man misslyckades, framförallt genom oförmågan att tillämpa vetenskapliga metoder. Varför kunde den islamska världen inte ta till sig den industriella revolutionen och upplysningstiden?

Idag är frågan om väst kan behålla sitt ledarskap inom vetenskap med dalande intresse för naturvetenskap samtidigt som både Iran och Pakistan är kapabla till att tillverka egna kärnvapen."
http://www.axess.se/tv/program.aspx?id=4565

Detta är brännande aktuella ödesfrågor som inte ens är möjliga att diskutera inom politiken och MSM. Det som genom tiderna har varit Västs framgångsfaktorer och möjliggort de demokratiska samhällen vi lever i nu är exakt det som förkastas av samtidens mediala och politiska elit.

Det är så totalt respektlöst inför tidigare generationers hårda arbete och så pompöst förmätet att man skäms och förtvivlar på samma gång. Vi styrs av det mediokra och idealiserar det underutvecklade på lånade resurser från historiens mest storslagna civilisation. Det är inte utan att man blir gråtmild när man avtrubbad av vår tids ideologiska extremism ser det så tydligt beskrivet i en dokumentär som är så självklar.
Citera
2015-10-20, 13:06
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioDDR1
Är Zinat Pirzadeh den första "kändisen" att dödsförklara den Humanitära Stormakten?

Kära vänner! Jag skulle snarare säga att detta är en milstolpe i mediakriget:

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle21614104.ab

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Artisten och låtskrivaren Christer Sandelin hoppas på Sverigedemokraterna i nästa riksdagsval.
Han vill se deras partiledare Jimmie Åkesson som statsminister, skriver han i ett inlägg som publicerades på hans öppna Facebooksida under natten till tisdag.

Visserligen ingen superstjärna, men en bona fide kändis som offentligt kommer ut som Sverigedemokrat.

Kanske leder Sandelins mod till att andra också vågar komma ut ur garderoben.
Citera
2015-10-20, 13:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd

Visserligen ingen superstjärna, men en bona fide kändis som offentligt kommer ut som Sverigedemokrat.

DNs artikel på ämnet är lite intressant. Jag hade väntat mig sju hinkar spyor på lägsta Aftonbladet-nivå.
Istället låter man Christer komma till tals, vilket han gör med den äran. Texten är ganska neutralt skriven och osignerad. Dessutom med en, från Sandelins utgångspunkt, helt anständig rubrik.

– Intressant att hon tar till en förolämning mot mig som dyslektiker. En snärtig kommentar sådär. Den kan ju du också använda när du ska skriva din artikel. Jag är inte medietränad. Och jag vet att du kommer vinkla detta också. Men jag är inte rasist. Jag är humanist och för mångkultur. Det kan du skriva.

http://www.dn.se/kultur-noje/christe...ar-mangkultur/
Citera
2015-10-20, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd

Det ryktas att Sandelin nu snickrar på en ny text till Låten Dover-Calais.........med tanke på allt kaos i Calais flyktingläger.!
https://youtu.be/gFP__UvoBDo

Trist att han blir påhoppad för sin dyslexi...men men...stå på dig Christer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in