Citat:
Ursprungligen postat av
Sillbert
För den som trodde att de tekniska högskolorna var en oas av vetenskap i en universitetsvärld fylld av postmodernt trams publicerar DN i dag en artikel med rubriken "Migrationen kommer att förvandla en varmare planet" skriven av tre "forskare" på KTH.
http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...armare-planet/
Först kan man notera bilden som illustrerar artikeln - enbart män illustrerar migranterna. Sedan kommer guldkornen på rad:
Varför publiceras det där på kultursidan? Har sett andra kommentera just det, att en hel del politiskt läggs på kultursidan. Nåväl, nån tanke finns det väl bakom det.
När det gäller artikeln så skulle jag vilja vända mig direkt till författarna, trion nysvenskar, Marco Armiero och Andrew Baldwin pch Ethemcan Turhan, och lite försynt påpeka att jag svensk finns och mitt land är Sverige. Jag har redan en identitet och behöver inte en ny. Om ni inte trivs i Sverige, inte känner er hemma här bland oss svenskar, så är det ert problem. Inte mitt. Dra dit pepparn växer, med ert migrationspladder.
Varför inte dra till Erbil i Kurdistan. Där kan ni ställa er på torget och berätta för kurderna att de inte finns på riktigt, att deras kultur inte är genuin, att de måste bejaka sin egen utplåning. Sluta migrationen till sina hjärtan.
Eller varför inte åka till Tel Aviv eller Jerusalem, eller till Gaza, och berätta för judarna i Israel och palsetinierna i Gaza, att de inte finns. De är bara konstruktioner. Åk dit, ställ er på ett torg där, och berätta för åhörarna om nödvändigheten av att de ger upp sin identitet. Berätta för judarna om nödvändigheten att just judarna ger upp sin identietet, bejakar fri invandring. Berätta detsamma för palestinierna.
Ankara är också ett självklart mål för er. Åk till Turkiet och berätta för turkarna om nödvändigheten av att just turkarna ger upp sig själva. Berätta för turkarna att de inte finns. Åk till Turkiet och berätta för turkarna, att de bara är en konstruktion. Gör det. Nu! Vad väntar ni nysvenskar på? Ni har kommit hit och talar om för oss svenskar att vi inte finns. Att vi saknar rätt att försvara och bevara vårt land och vår bakgrund. Artikelförfattande nysvenskar, åk till andra delar av världen och säg samma sak, till andra än mig svensk.
Kom sedan tillbaka till Sverige, och berätta i en kultursidesartikel om hur det gick. Köpte judarna, palestinerna, kurderna och turkarna era vackra ord? Blev ni hyllade som hjältar? Eller kom ni inte ens hem till ert svenskföraktande Nya Sverige? Det senare tror jag. Eller snarare vet att ni inte skulle göra.
Skräpartikel. Och man kan ju undra vad som hänt med Kungliga tekniska högskolan? Har man tagit fram ett bevis för att hållbarheten i ett samhällsbygge blir större ju fler som föraktar just det samhälle man befinner sig i? Har man funnit ett slags migrationskonstant? Verkar nästan som att de gjort det.