Citat:
Ursprungligen postat av
sommarbukett
Folk har ju olika smak, men som du så riktigt skriver så är det Anna som kör sin stil överallt. Och den är helt utan värme eller humor eller något som visar på någon personlig smak. Det är som fixat i hemmen så att det ska vara fint och ingen ska kunna klaga. Det känns som någon slags rädsla att sticka ut och avslöja något om sig själv från hennes sida.
Är det inte det som är väldigt påtagligt vad gäller henne? En rädsla att inte vara riktigt fin nog. Som utbrottet om de som äter julbord på IKEA?
Detta beroende på att hon som så ung, som femton år förekom i teve och media och hon bedömdes av andra gjort henne rädd för att vara sig själv. Det är det hon kämpar på med i lajvarna. Försöker stå för den hon är. I stället för att skita i alla okända och deras åsikter så sitter hon där och låtsas att hon inte bryr sig. Och det är ju helt omöjligt.
Så tänkte jag när jag tänkte om hennes inredning. Ingen konst på väggarna, ingen rolig bonad eller färger. Grått och beige.
Och hennes mamma pratade förmodligen mycket med henne hur hon skulle vara och se ut för att det skulle vara fint och Anna fick inte en chans att utvecklas i hur hon ville vara och hur hon skulle se ut, hur hennes hem och liv skulle se ut.
😕mm så är det nog, om man tänker hur dom hade det när Arga snickaren var hemma hos dom, och det var helt rörigt/kaos i kök, lådor och garderober som man har när man lever med en familj med barn/tonårs barn.
När dom flyttade kastade dom tydligen bort allt och köpte nytt.. tycker att det är väldigt konstigt att inte "barnen" inte fick sätta sin egen prägel på sina rum.. Dom gånger Anna gått runt och visat hur hon har bäddat å städat deras rum så har man sett hur sterilt allt är, det ända som har stuckit ut är Vanesa rum som har en hylla med skor och hängande väskor, ja och grabbens lilla kylbar som sängbord då.
Hon på pekar ofta att köket är ett IKEA kök varför vet jag inte..( jag tycker köket är fint.)
Mamma är alltid mamma men in Annas fall var det nog inte ett lyckligt barndom, tror att hennes mamma hade många krav o måsten att det skulle se bra ut, Anna vart lillgamal, sen när mamman går bort då vet inte Anna hur man ska leva vidare trots att hon är gift och har tre barn.. familjen blir hennes lilla sekt.
Man blir lite fundersam i allafall, då Anna gillar att klä sig i gälla färger dom grönt, rosa, gult m.m medans hela huset går i vit o grått 😕😩