2021-09-06, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Tror IG
@antonio.lopez.toledano
Citera
2021-09-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Folk har ju olika smak, men som du så riktigt skriver så är det Anna som kör sin stil överallt. Och den är helt utan värme eller humor eller något som visar på någon personlig smak. Det är som fixat i hemmen så att det ska vara fint och ingen ska kunna klaga. Det känns som någon slags rädsla att sticka ut och avslöja något om sig själv från hennes sida.

Är det inte det som är väldigt påtagligt vad gäller henne? En rädsla att inte vara riktigt fin nog. Som utbrottet om de som äter julbord på IKEA?

Detta beroende på att hon som så ung, som femton år förekom i teve och media och hon bedömdes av andra gjort henne rädd för att vara sig själv. Det är det hon kämpar på med i lajvarna. Försöker stå för den hon är. I stället för att skita i alla okända och deras åsikter så sitter hon där och låtsas att hon inte bryr sig. Och det är ju helt omöjligt.

Så tänkte jag när jag tänkte om hennes inredning. Ingen konst på väggarna, ingen rolig bonad eller färger. Grått och beige.

Och hennes mamma pratade förmodligen mycket med henne hur hon skulle vara och se ut för att det skulle vara fint och Anna fick inte en chans att utvecklas i hur hon ville vara och hur hon skulle se ut, hur hennes hem och liv skulle se ut.

😕mm så är det nog, om man tänker hur dom hade det när Arga snickaren var hemma hos dom, och det var helt rörigt/kaos i kök, lådor och garderober som man har när man lever med en familj med barn/tonårs barn.
När dom flyttade kastade dom tydligen bort allt och köpte nytt.. tycker att det är väldigt konstigt att inte "barnen" inte fick sätta sin egen prägel på sina rum.. Dom gånger Anna gått runt och visat hur hon har bäddat å städat deras rum så har man sett hur sterilt allt är, det ända som har stuckit ut är Vanesa rum som har en hylla med skor och hängande väskor, ja och grabbens lilla kylbar som sängbord då.
Hon på pekar ofta att köket är ett IKEA kök varför vet jag inte..( jag tycker köket är fint.)
Mamma är alltid mamma men in Annas fall var det nog inte ett lyckligt barndom, tror att hennes mamma hade många krav o måsten att det skulle se bra ut, Anna vart lillgamal, sen när mamman går bort då vet inte Anna hur man ska leva vidare trots att hon är gift och har tre barn.. familjen blir hennes lilla sekt.
Man blir lite fundersam i allafall, då Anna gillar att klä sig i gälla färger dom grönt, rosa, gult m.m medans hela huset går i vit o grått 😕😩
Citera
2021-09-06, 21:18
Medlem
ElimGaraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Herregud vad jag är trött på hennes gnäll. Vadå har rätt att utöva yrket, ja det är väl ingen som sagt att hon inte får göra det?! Väljer man ett ”fritt och konstnärlig” yrke kan man inte vara säker på att tjäna några pengar, så är det ju bara. ”Vill inte skola om mig” nej men gör inte det då, och sluta gnäll.

Citat:
Ursprungligen postat av Minturmintur
Många ifrågasätter hennes inlägg. Ta ett jobb inom vården, utbilda dig (det ville hon inte..)Känns som flera kommentarer försvann rätt snabbt och en följare fick tack och hej av A. Hon vill jobba med SITT jobb som hon haft i 35 år!

Problemet är att Anna inte skulle få ett jobb inom vården även om hon sökte, detta pga. hennes brist på social kompetens. Inte ens ett försök till utbildning skulle hjälpa.

Det Anna borde göra om hon absolut ska vara kändis och bli tagen på allvar är att hoppa på någon sorts välgörenhetsevenemang. Men då har vi ju det där med samarbetsförmågan.............
Citera
2021-09-06, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Förutom att Anna Book inte är vid sina sinnes fulla bruk är Robertos oförmåga att slå näven i bordet, och visa familjen var skåpen ska stå, en stor anledning till att barnen är som de är. Han är en riktig mes.

Det enda positiva man kan säga om honom är att han åtminstone går och jobbar om dagarna och håller sig ifrån sociala medier.

Sen undrar jag om inte Anna Book är en smula manodepressiv? Hennes varierande lynne får åtminstone mig att tänka i de banorna.
Ja Robban går nog till jobbet för att få lugn o ro.
Citera
2021-09-06, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Anna är duktig på inredning. Tycker det är smakfullt inrett. Förstår inte problemet med att det inte är massa onödigt dyra prylar.

Man kan tycka vad man vill, men alltid rent och snyggt. Kanske hon lägger för mycket tid på sånt? Det vet väl hon bäst.

Sen förstår jag iofs inte att hon trumpetar ut saker som, tvätt, städning etc.

Det är för mig intressantare att diskutera det som utmärker sig och det är inte hennes inredning.
Är man hemmafru så får man väl ta det som sin uppgift att ha städat. Skulle fru Fridolf komma hem efter ett långt arbetspass och städa vore det väl dålig stil om egentid Anna inte gjort det.
Citera
2021-09-06, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Varför skulle inte Vanessa bli framgångsrik som Influencer?

Hon har växt upp med glamour och med andra kändisar hon har nog snappat upp ett annat från Anna under åren.
Så hon har säkert rätt framgångsfaktor för att ha det som inkomst, goda råd och tips får hon ju gratis av familjen. Det tror jag hon passar bra till, och Anna skulle nog bli stolt över hennes Yrkes val.
Vad menar du med glamour?
Citera
2021-09-06, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Så otroligt meningslös live han gör!! Precis som sin kära mor!! Totalt meningslöst!
Han är faktiskt riktigt rolig OCH väldigt gränslös 😂😂Berättar kanske grejs som the mother säkert blir arg över. Ikväll lackade han ur då det vart snack om han är skyldig alternativ oskyldig till brottet som han vart dömd till. Han svamlar en massa och är motsägelsefull när han går i försvar. Precis som mamma Anna.
Citera
2021-09-06, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElimGarak
Problemet är att Anna inte skulle få ett jobb inom vården även om hon sökte, detta pga. hennes brist på social kompetens. Inte ens ett försök till utbildning skulle hjälpa.

Det Anna borde göra om hon absolut ska vara kändis och bli tagen på allvar är att hoppa på någon sorts välgörenhetsevenemang. Men då har vi ju det där med samarbetsförmågan.............
Håller med 100%. Gränslös människa 🤮
Citera
2021-09-06, 21:41
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
En självbiograf 😆...
I den självbiografen kommer han att svära bruh att han är fett oskyldigt till allt. Mannen...
Tänk, två halvsyskon så lika... Olika fäder, men med samma mor... Väldigt mycket ligger på Annas eeh "uppfostran".
Anna vill ju låtsas att hon är en tuffing, men hon är ju bara en patetisk tönt.
Som gör bort sig hela tiden. Igår tillkom flera höjdpunkter i Annas görabortsig topplista.

Vad tillkom för höjdpunkter igår?
Citera
2021-09-06, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Inredningen är väldigt åttiotal(rökfärgat glas, mässing, fluff, speglar, prismor, rosa, ”guld” och ljuslyktor), årtiondet som var Annas storhetstid. Det är ju hennes smak men jag slås också av dessa tomma väggar, inga böcker eller direkt personliga saker, plus tex plastväxter…
Anna är extremt påverkad av sin uppväxt med en krävande mamma som enligt flera uppgifter också hade ett alkoholmissbruk. Fadern var helt frånvarande. Det var inte jättevanligt på den tiden, i min klass var det tex bara två ungar som hade separerade föräldrar. Utanförskapskänsla och känslor av utsatthet har säkert alltid varit en del av hennes liv, därav hennes idealiserande av föräldrarna i efterhand. Föräldrar som verkligen brast på väldigt många sätt. Och hennes önskan att vara ”spanjorska”, också ett sätt att hantera hur utanför hon känt sig. Passar hon inte in här, känns det tryggare att tro att i Spanien skulle alla förstå henne och inkludera henne.

Anna fick i livsuppgift att förverkliga moderns drömmar om berömmelse och därför är Anna ständigt på sin vakt mot kritik, att falla i glömska, är oerhört rädd för att ”vara fel” och stämplas som underklass igen. Hon vill vara som Pernilla och Carola som bägge har en annan bakgrund.

Hennes utagerande och provocerande tror jag är skenmanövrar för att upprätthålla sin självbild av att hon minsann inte bryr sig om vad andra tycker och samtidigt känna sig aktuell, ungdomlig och relevant som kändis. Anna är djupt osäker, inte särskilt konstigt-dessutom kan vi lägga på att hon garanterat har några olika diagnoser och ett smatterband av olika personliga kriser/katastrofer i bagaget som var för sig hade varit nog för de flesta att vilja hålla låg profil.
Matmissbruket är för Anna vad alkohol var för mamman. Både hennes moster och morbror hade grava missbruksproblem-det är den belastningen som får henne att ibland förneka att hon dricker alkohol alls.

Sen har jag reflekterat över förr om hon möjligen har sexuella övergrepp i barndomen (nån pojkvän till mamman kanske) med sig.
En del som har det och aldrig fått hjälp att bearbeta det får liknande gränslösa beteenden som hon har-fixeringen vid att prata om sitt sexliv och kropp tillexempel.
Tycker det är väldigt intressant av olika skäl att studera henne. Tyvärr
Yes det du skriver längst ner, om eventuella sexuella övergrepp i barndomen, har tagits upp tidigare i tråden som eventuell förklaring till hennes alla gränslösa sexuella uttalanden.
Citera
2021-09-06, 22:25
Medlem
Myrraas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Nej, det var strax innan de flyttade från Solna så 2019-möjligen satt hon och väntade på ”någon anhörig” som var inne hos läkare.

Hon har för få bollar i luften förutom IG, det är nog snarare det som är problemet. Sysslolös, karriären är död, rätt så ensam och har olika vanföreställningar. Ingen bra kombination alls.

Var det inte 2019 då hon valde att ta en "paus" från den 35 år långa karriären och satsa på själavård?
Citera
2021-09-06, 22:27
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myrraa
Var det inte 2019 då hon valde att ta en "paus" från den 35 år långa karriären och satsa på själavård?
Jo, i samband med flytten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in