2021-05-10, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag mår illa när jag ser deras konversation på story jag har aldrig sett någon skriva så med ett vuxet barn på nätet. Jag har länge förstått att Roberta inte har alla bestick i lådan men jag hade hoppats på att Vanessa skulle vara klokare men nu har jag gett upp hoppet om henne också. Alla barnen är påverkade av att ha växt upp med Anna och Roberta.

Citat:
Ursprungligen postat av Texas66
Tror att merparten av "tanterna" som skriver till Anna på hennes insta är vi som hänger här🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😍🤣😍😍😍🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤩🤩🤩🤩
Det tror jag också 😂😂😂 Check på den ✔️
Citera
2021-05-10, 10:48
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Det tror jag också 😂😂😂 Check på den ✔️

Det är konstaterat sen länge att så är fallet. Det är bara Anna som inte förstår det.
Citera
2021-05-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
En följare tycker såsen ser så god ut och önskar receptet, Anna kommer inte att svara och berätta vad flaskan hon skall köpa heter.

Den kommentaren verkar vara bortplockad a la anna för den ser inte jag
Citera
2021-05-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40

Och hon som inte läser här...
Citera
2021-05-10, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Biplära personer brukar vara rätt balanserade med rätt medicin. Kanske hon inte tar sin medicin,eller är felmedicinerad?
Hon verkar för dramatisk för endast den diagnosen.

Anna däremot har helt klart borderline,med narcissistiska drag.
En grandios självbild,självisk,ljuger och överdriver.
Säger någon emot henne (dvs med en enkel,välmenande kommentar/fråga) så exploderar hon.

Jag hade en vän med den diagnosen och beteendet stämmer väldigt mkt.
En sån person går inte umgås med. Man blir mentalt utmattad. Man går ständigt på äggskal.
Jag bröt kontakten med min vän,jag orkade inte med dennes ständiga drama,själviskhet och uppmärksamhetsbehov.

Att inte Roberto tar ut skilsmässa är för mig ett stort frågetecken.
-Och bevis att inte alla bestik finns i lådan.

Jag har/hade också en vän som diagnostiserades med borderline samt drag av narcissism. Tycker som du skriver att Anna påminner mycket om henne till sättet. Ständigt drama och ”se på mig”.

Det jag inte får ihop med Anna och borderline är hennes hyllningar av sin mamma. Borderline har sitt ursprung i bristfällig eller obefintlig anknytning till mamman.
Citera
2021-05-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
Det stämmer, nu är den bortplockad. Personen var inte elak , önskade bara att få receptet. Anna hade kunnat låta den vara kvar och låta bli att svara men hon kunde förstås inte tåla att det står på flashback att den är köpt på flaska.
Citera
2021-05-10, 13:51
Medlem
Blockad för att ha frågat efter receptet på en sås? Jisses

Tänk om Anna nu varit med i lyxfällan, 0 kr inkomst men 10000 kr frisör + andra behandlingar, 2000 kr avokados, 500 kr cellofan och band till att knyta rosetter, 200 kr pulversås och 1500 kr till kaffe och mjölk att skumma
Citera
2021-05-10, 15:07
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222

Det jag inte får ihop med Anna och borderline är hennes hyllningar av sin mamma. Borderline har sitt ursprung i bristfällig eller obefintlig anknytning till mamman.

Med risk för att hamna mer OT, men det är inte alls så i alla fallen. Sen är det ganska meningslöst att sitta och hobbydiagnosera en person utefter hur ens bekanta/föredetta vänner betett sig. Med emotionell instabil personlighetsstörning så måste man uppfylla minst 5 av 9 olika kriterier, så det finns väldigt många olika sätt en borderlineperson kan vara på.

Räcker väl med att konstatera att nått inte är helt rätt ställt med Anna…
Vi kommer ju ändå aldrig få reda på exakt vad som är trasigt.
Citera
2021-05-10, 15:09
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csmicdancer
Blockad för att ha frågat efter receptet på en sås? Jisses

Tänk om Anna nu varit med i lyxfällan, 0 kr inkomst men 10000 kr frisör + andra behandlingar, 2000 kr avokados, 500 kr cellofan och band till att knyta rosetter, 200 kr pulversås och 1500 kr till kaffe och mjölk att skumma

Men det där är ju klassiskt Tunnan-beteende.

Upprätthåller fasaden medelst hårfärgning, pulversåser, lögner på rullande band, etc.

Vågar man ställa EN fråga som potentiellt skulle tvinga henne att erkänna fasadens existens, så blockar hon. Spelar ingen roll hur oskyldig frågan är, Anna känner sig utsatt och mobbad ändå.

Se bara på klippet när hon - med diskretionen av en treåring som snott godis - "smyger" förbi kameran med pulvret till sin sås: https://www.youtube.com/watch?v=QnD1c7K4kP4

Varför inte bara stå för att man blandar pulversås om man inte pallar slå en egen?
Vem försöker hon lura? Vem är det hon inte vill erkänna för?

Tror hon att hennes följare (de hon tror är riktiga iallafall) skulle vända henne ryggen för att hon blandar pulversås?
Och inte t ex. för att hon publikt försvarar sin våldtäktsdömde son? Eller åldringsrånande dotter?
Citera
2021-05-10, 15:26
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Men det där är ju klassiskt Tunnan-beteende.

Upprätthåller fasaden medelst hårfärgning, pulversåser, lögner på rullande band, etc.

Vågar man ställa EN fråga som potentiellt skulle tvinga henne att erkänna fasadens existens, så blockar hon. Spelar ingen roll hur oskyldig frågan är, Anna känner sig utsatt och mobbad ändå.

Se bara på klippet när hon - med diskretionen av en treåring som snott godis - "smyger" förbi kameran med pulvret till sin sås: https://www.youtube.com/watch?v=QnD1c7K4kP4

Varför inte bara stå för att man blandar pulversås om man inte pallar slå en egen?
Vem försöker hon lura? Vem är det hon inte vill erkänna för?

Tror hon att hennes följare (de hon tror är riktiga iallafall) skulle vända henne ryggen för att hon blandar pulversås?
Och inte t ex. för att hon publikt försvarar sin våldtäktsdömde son? Eller åldringsrånande dotter?

Så jävla larvigt och så oskyldig hon ser ut... Alla kör med färdig/pulversås då och då för att man inte orkar eller kan göra det själv.
Citera
2021-05-10, 15:34
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Så jävla larvigt och så oskyldig hon ser ut... Alla kör med färdig/pulversås då och då för att man inte orkar eller kan göra det själv.

EXAKT! Fan, "Kryddig bearnaise" från Blå Band är inte helt fel när man inte orkar ställa sig och slå ihop en själv!
Citera
2021-05-10, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
EXAKT! Fan, "Kryddig bearnaise" från Blå Band är inte helt fel när man inte orkar ställa sig och slå ihop en själv!

Tycker den är helt ok, det är inget fel på pulversås el sås i burk/flaska men det är hennes beteende och förnekelse att hon gör det som triggar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in