2022-01-08, 21:06
Medlem
Hur hon beter sig är oroande på riktigt.

Vi kanske ska chilla lite med allt här på FB ett tag.

Nej, hon beter sig inte helt oproblematiskt men hon verkar uppenbarligen vara på en riktigt dålig plats nu i livet. Såhär ”flippad” har jag inte sett henne tidigare.

Och hon kanske inte kan låta bli att läsa här även om hon skulle vilja.
Citera
2022-01-08, 21:23
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit

Nej, hon beter sig inte helt oproblematiskt men hon verkar uppenbarligen vara på en riktigt dålig plats nu i livet. Såhär ”flippad” har jag inte sett henne tidigare.

Varför ska man ta livet av sig när man ändå inte får höra snacket efter - så sa en gång en vis *hm nåja* man. Book har noll sjukdomsinsikt och noll lust/vilja att ta livet av sig
Däremot kan hon säkert göra nåt halvtaskigt försök. Hon är skrämmande lik en nära släkting till mig. Så fort ma kritiserade, och det fick man liksom görs ofta för personen utsatte både sig själv, familj och de få vänner som fanns kvar för risker i sitt beteende - så reagerade hen exakt så. Vet inte hur många gånger jag fick höra att "det är ju lika bra att jag tar livet av mig"

Personen toppade detta med att trycka i sig tre förpackningar Alvedon och några glas vin och ringde sen runt till alla med orden "Se vad ni fått mig att göra "
Ambulans blev det iofs och senare fick vi veta att hen hade leverskador..

Book kommer aldrig göra allvar av det hotet heller. Hon har kommit med liknande hot, hot om att stänga sitt konto osv och det har ju inte skett
Citera
2022-01-08, 21:54
Medlem
3timeseGOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minturmintur
Nu är allt bra igen. Fixar kaffe och poppar Enough is Enough på högsta volym...Sök hjälp

Mjölk med en dutt kaffe såg det mer ut som 😂
Citera
2022-01-08, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purpleisafruit

Hon har förmodligen laddat ur det värsta nu och kommer lägga ut lite bittra citat och låta familjen trippa på tå några dagar medan Anna spelar sin favoritmusik och låter mannen och Felicia serva henne och tycka synd om henne.

Min mamma låste tex in sig tre dagar och hotade hänga sig när hennes mamma dog. För nu hade hon inget kvar att leva för förutom oss otacksamma övriga skitmänniskor i familjen som satt i givakt i rädsla. Likdant när hennes HÄST dog.
När jag råkade säga saker som sårade mommy dearest. Lite vadsomhelst kunde det vara. Naturligtvis gjorde hon inte det dock. Hade ju inte varit någon idé om hon inte fått se oss lida av skuldkänslor efteråt.
Citera
2022-01-08, 22:01
Medlem
Om alla kändisar skulle ”må” som henne av att läsa allt om sig själva så skulle psyket vara fullt med kändisar
Citera
2022-01-08, 22:15
Medlem
MrsATs avatar
Senaste kommentarerna
https://i.postimg.cc/nhtGvpfz/FB4298...9401-AC859.jpg
Citera
2022-01-08, 22:16
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Hon har förmodligen laddat ur det värsta nu och kommer lägga ut lite bittra citat och låta familjen trippa på tå några dagar medan Anna spelar sin favoritmusik och låter mannen och Felicia serva henne och tycka synd om henne.

Min mamma låste tex in sig tre dagar och hotade hänga sig när hennes mamma dog. För nu hade hon inget kvar att leva för förutom oss otacksamma övriga skitmänniskor i familjen som satt i givakt i rädsla. Likdant när hennes HÄST dog.
När jag råkade säga saker som sårade mommy dearest. Lite vadsomhelst kunde det vara. Naturligtvis gjorde hon inte det dock. Hade ju inte varit någon idé om hon inte fått se oss lida av skuldkänslor efteråt.
Fy, då vet du antagligen hur barnen till tooket mår.
Jag beklagar din uppväxt, hur hanterade ni er mor?
Just nu känns det som om Robban trollat fram något lugnande till sin donna..
Det är skrämmande att bevittna.
Tookans utbrott och rants följer dock samma mönster, vilket går att se efter att ha hängt med ett tag i tråden.
Den bistra sanningen är tyvärr för tooks del att barnen är vuxna och flygfärdiga (typ) och det är livets gång, de ska klara sig själva, de ska inte bo med mamma i hennes drömvärld, de ska stå på egna ben.
Annna är så starstruck att hon screenshotar och sparar allt hon kommer över om sig själv. Samtidigt så påstår hon att hon inte valt det offentliga livet.
Steg 1 borde väl vara att undvika sociala medier, bosätta sig som Agnet*a Fält*skog, inte medverka eller tacka ja till trams, eller själv fiska efter sammarbeten som inte finns, utan slutar med stämning.
Hon mår dåligt över att hennes familj inte är lika poppis som Wahlgre*ns.
Lev med det.
Citera
2022-01-08, 22:20
Medlem
ettstycklitenkatts avatar
Det brann verkligen rejält idag och nu är allt frid och fröjd med en liten underton av psykotisk ilska. Otroligt. Förmodligen så kommer hon ju att låtsas som det där aldrig hänt.

Tycker att det är väldigt intressant att hon har plastgran efter allt käbbel om att hon minsann alltid haft smålandsgran. Visst schalingen la hon även upp något om inlägg om både käbbel och att hon fått en gran i år? Vad hände med den?
Citera
2022-01-08, 22:27
Citat:
Ursprungligen postat av CocoLarry
Om alla kändisar skulle ”må” som henne av att läsa allt om sig själva så skulle psyket vara fullt med kändisar
Skillnad 1. Anna är inte kändis. Hon skulle vara en vanlig medelsvensson som ingen kände till om hon bara slutade att själv hävda att hon är kändis och därtill skämmer ut sig och gör bort sig pga sin grandiosa självbild.

Skillnad 2. Många kändisar mår skit och har svårt att ta kritik. Vet flera som öppet sagt att de aldrig läser recensioner eller artiklar i tex skvallertidningar eftersom det påverkar deras mående så pass...Alltså de får RECENSIONER eftersom de faktiskt utför ett arbete.

Skillnad 3. Många kändisar mår dåligt av att vara i rampljuset och ständigt vara bedömda. Därför slutar de som artister/skådespelare eller vad de nu gör och drar sig tillbaks....mer än tre veckor.
Citera
2022-01-08, 22:29
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook

Stor igenkänning där...gällde att flytta så fort det bara gick och ducka alla samtal för det ringdes fan bara om morsan behövde något, oftast pengar
Citera
2022-01-08, 22:29
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
inlägg o kommentarer

https://postimg.cc/gallery/SXTFKzf
Vad vrickad hon är.
När hon tom hugger de sista som orkar lalla och vara snälla i halsen..
Vad säger de andra tantfansen? Det kan hända vem som helst av dem.
Anna missförstår något och hugger skyndsamt huvudet av någon.
Vemsomhelst! Även tanter!
Citera
2022-01-08, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Fy, då vet du antagligen hur barnen till tooket mår.
Jag beklagar din uppväxt, hur hanterade ni er mor?
Just nu känns det som om Robban trollat fram något lugnande till sin donna..
Det är skrämmande att bevittna.
Tookans utbrott och rants följer dock samma mönster, vilket går att se efter att ha hängt med ett tag i tråden.
Den bistra sanningen är tyvärr för tooks del att barnen är vuxna och flygfärdiga (typ) och det är livets gång, de ska klara sig själva, de ska inte bo med mamma i hennes drömvärld, de ska stå på egna ben.
Annna är så starstruck att hon screenshotar och sparar allt hon kommer över om sig själv. Samtidigt så påstår hon att hon inte valt det offentliga livet.
Steg 1 borde väl vara att undvika sociala medier, bosätta sig som Agnet*a Fält*skog, inte medverka eller tacka ja till trams, eller själv fiska efter sammarbeten som inte finns, utan slutar med stämning.
Hon mår dåligt över att hennes familj inte är lika poppis som Wahlgre*ns.
Lev med det.

Det går inte riktigt att hantera annat än att fly så fort man kan-bättre blir det aldrig utan bara värre ju äldre de blir. Försökte familjerådgivning när jag var i tonåren men mommy dearest skyllde bara ifrån sig så skickligt att många terapeuter köpte historien. Hon var också mycket svartsjuk och förbjöd mig nära känslomässiga kontakter med andra. Hon skulle ha kontroll.

Låta kontakten rinna ut i sanden när man är redo att förstå att det inte går att bota-det gjorde jag. Förstår tyvärr hur barnen hennes haft det till stor del-även om jag var enda barnet. Men att se Felicia sitta hos mamma år ut och år in när hon är snart 31 är oroväckande och tragiskt. Sin pappa har hon inget stöd haft av.
Hon har blivit den identitetslösa högra armen på Anna och det är Anna helt tillfreds med. Sonen har fått en lite annan behandling och det är vanligt just med sådana här mödrar att pojkar behandlas annorlunda men därmed inte sagt att de behandlas bra.
Ok, nu börjar det bli OT…
Senast redigerad av PannaSnook 2022-01-08 kl. 22:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in