2021-09-15, 20:32
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo

Eller så fick hon överta Mys gamla extensions så Anna har varit iväg och förlängt sitt eget hår och fått ett långt och tjockt hårsvall. Det visar sig väl i nästa lajv.
Det kanske blev billigare för henne att överta Mys extensions?
Citera
2021-09-15, 21:12
Medlem
Clean-Cut-Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Ny eller gammal information som kom ut igår kväll om att TookAnna vittnats falskt för att skydda sonen när han åkte fast för personrån vilket han bekräftade. Är det någon som har mer info om detta? Åkte TookAnna dit för mened?

Pratade Antonio om detta i nån av alla otaliga lives? Vad sa han?

Tyvärr kan Booken inte åka dit för mened om hon vittnar i mål där hennes son är åtalad, eftersom en så nära anhörig inte avlägger vittnesed.

Normalt, hederligt folk med någon form av känsla för moral känner dock nog ändå att man bör tala sanning i en rättssal, även om man inte riskerar att dömas för mened.
Citera
2021-09-15, 23:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Ny eller gammal information som kom ut igår kväll om att TookAnna vittnats falskt för att skydda sonen när han åkte fast för personrån vilket han bekräftade. Är det någon som har mer info om detta? Åkte TookAnna dit för mened?
Jag hörde också!
Anna vittnade i rättegången om att det var Antonios egna jacka, och att han alltså inte stulit den. Men Antonio blev dömd ändå, mot sitt nekande.

I liven erkände han plötsligt att han visst hade stulit jackan av en random kille. Han "tappade bort sig själv", var förklaringen.
Precis samma förklaring (ordagrant) som mamma Took själv använde när de sju vännerna i öppet brev talade om att hon stulit från dem. Hon tappade bort sig själv pga att hennes morsa hade dött (flera år tidigare).

Antonio erkände, men sa samtidigt att han minsann aldrig skulle be om ursäkt till killen.
Citera
2021-09-15, 23:16
Medlem
Är det något med sonen som hänt eftersom hon bara postat ett par småbittra citat på snart två dygn och i övrigt dödstyst? Att det kommit ut att hon vittnat falskt?
Citera
2021-09-15, 23:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag hörde också!
Anna vittnade i rättegången om att det var Antonios egna jacka, och att han alltså inte stulit den. Men Antonio blev dömd ändå, mot sitt nekande.

I liven erkände han plötsligt att han visst hade stulit jackan av en random kille. Han "tappade bort sig själv", var förklaringen.
Precis samma förklaring (ordagrant) som mamma Took själv använde när de sju vännerna i öppet brev talade om att hon stulit från dem. Hon tappade bort sig själv pga att hennes morsa hade dött (flera år tidigare).

Antonio erkände, men sa samtidigt att han minsann aldrig skulle be om ursäkt till killen.

Ett klart bevis vad resultatet blir med dåliga föräldrar kan bli..
Om Anna hade varit en bra förälder skulle hon ha 3 barn, som ingen av dem blivit mobbade pga morsan, ingen skulle ha mått dåligt och misslyckats i skola och arbetsliv - 2 av dem, ingen skulle ha bott hemma och vara sjukt bundis med morsan som vuxen... VILKET FAIL ANNA, FAIL, FAIL FAIL. 👎
Eftersom Anna har två psykiskt sjuka barn, ska man som förälder vara väldigt uppmärksam på sitt föräldrarskap och vara en god förebild.
Anna lat som fan, arbetsvägrande, med ständiga konflikter ger inga goda avkommor.
Vanessa har fått sitt arbetsflit från farsan.
Citera
2021-09-16, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Är det något med sonen som hänt eftersom hon bara postat ett par småbittra citat på snart två dygn och i övrigt dödstyst? Att det kommit ut att hon vittnat falskt?
Jag missade det snacket, men det spelar ingen roll om hon vittnade falskt, då hon inte vittnar under ed som närstående.
Citera
2021-09-16, 00:27
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Jag missade det snacket, men det spelar ingen roll om hon vittnade falskt, då hon inte vittnar under ed som närstående.
Citera
2021-09-16, 05:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Vittnesed gäller trots att inte vittnesplikt gör det
Notera även att hon måste avlägga vittnesed ifall hon ändå väljer att vittna. Er nära relation undantar henne från vittnesplikt, men inte från plikten att avlägga ed som vittne

https://lawline.se/answers/vissa-ars...fran-vittnesed

När hände egentligen den här rättegången när Anna vittnade?
Senast redigerad av sommarbukett 2021-09-16 kl. 06:18.
Citera
2021-09-16, 06:34
Medlem
Efter detta avslöjande, skryt, från A förstår jag mer och mer varför AnnaTook är så avskydd. Det saknas vanliga spärrar som normala människor har. Hon saknar all känsla för vad som är rätt och fel. Hon sitter på piedestal och anser sig vara överjordisk. I själva verket är hon en RÅTTA 🐀. Att skydda och försvara sina barn ska man alltid göra. Det ska sitta i ryggraden. Men att totalt blunda för sina barns egenskaper det är skruvat. Ingen är perfekt. Vad är det för signaler hon sänt ut till sina ättelägg under deras uppväxt: Ni är AnnaTook-Books barn och ni gör inget fel. Fy fan vad ilsk jag är på kärringen.
Citera
2021-09-16, 06:41
Fp
Citera
2021-09-16, 06:45
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Vittnesed gäller trots att inte vittnesplikt gör det
Notera även att hon måste avlägga vittnesed ifall hon ändå väljer att vittna. Er nära relation undantar henne från vittnesplikt, men inte från plikten att avlägga ed som vittne

https://lawline.se/answers/vissa-ars...fran-vittnesed

När hände egentligen den här rättegången när Anna vittnade?
Med närstående menas en förälder, syskon, släkt, make/maka
Citera
2021-09-16, 06:52
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag hörde också!

Någon som har hans live sparad?
Han har nämnt att han kommer ta bort sociala medier, jag tror detta kommar ta slut iom att mamma blir medveten om att sonen avslöjat hennes lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in