2018-01-21, 20:44
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Trådstarten skapar tråden, trådens ämne och trådens diskussion. Svårare än så är det inte. Grovt förenklat så kan man säga att om det inte står något om judar, judisk agenda eller sionism i trådstarten så inenbär det att de sakerna är att klassa som OT i tråden.

Ja. Den tolkningen gör du. Någon annan gör någon annan tolkning. En tredje gör en tredje tolkning, och det är det som är hela problemet. Det är knappast jag som skämmer ut mig, eftersom jag pekar på något som förekommer om du läser tråden. Sen att du vill vrida över spotlighten och kalla mig diverse invektiv är ju bara för att leda bort spotlighten från er själva.

Det där du säger om trådstarten känns som en efterhandskonstruktion, eftersom modereringen har ändrats över tid. Men det är som admin5 säger, "moderatorn har tolkningsföreträdet". Men du ska veta att det har varit insiktsfullt att se er i moderatorskollegiet slingra er, en på ett sätt, en på ett annat sätt. Tack för uppvisningen alla moderatorer.

Hyckleri deluxe.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-21 kl. 20:46.
Citera
2018-01-21, 20:46
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja, så är det - men eftersom Flashback inte är ofelbart så pekar några, inklusive jag på hyckleriet i en specifik tråd i Politikforumet. Vi har ett medialandskap i det här landet som ägs av judar till en stor del. Det har visats att influenser tas in i svensk politisk debatt från lobbygrupper vilket är helt i sin ordning. Men om dessa lobbygrupper består av judar får vi inte diskutera dem för att någon moderator har sagt att det är förbjudet att diskutera "judar i grupp". Speciellt om det sk. "Mediakriget" lyfts till en internationell kontext och innehåller maktanalys som vi pekat på tidigare i tråden.
Och ni får diskutera den saken, så länge ni håller den diskussionen i en tråd som handlar om den saken.
Problemet är att "ni" vill "lyfta" det till en internationell kontext, vilket jag mer eller mindre läser som att ni vill förändra den existerande diskussionen till en annan diskussion. Och det är skit samma om det handlar om att det finns en "maktanalys" som "ni" tidigare pekat ut i tråden.
Det enda det där med att "ni" tidigare har pekat ut det i tråden innebär, är att ni redan tidigare har försökt dra tråden OT, och ingenting annat.

En förenkling som inte är allenarådande, men då du verkar ha svårt för att förstå, så kanske det här kan fungera.
Det är TrådSkaparen som skapar trådens startinlägg och därmed avgör trådens ämne och definierar vad trådens diskussion ska handla om. Fundera på om TrådStartaren med sitt startinlägg ville att judar skulle diskuteras i tråden. Om TS inte ville det, så måste det finnas extra goda skäl för att dra trådens diskussion till något annat än det som trådens startinlägg menade att tråden skulle handla om.

Citat:
Det är som att ha en tråd i Djur-forumet om livet på Savannen i Afrika. Man får fritt diskutera alla förekommande fenomen på savannen. Leoparder som ensamjagar, giraff-flockar, elefanthorder, gnuhjordar, krokodiler och allt annat. Det man inte får diskutera är att det finns en lejonflock på savannen.
Snarare handlar det om att man inte får diskutera indiska tigrar. Trots att de också är kattdjur och trots att de också finns i Afrika, på zoo och som privata husdjur och troligen kanske även ett par i det vilda av ett eller annat skäl....

Och nej, det är ändå OT att börja diskutera judarnas inblandning i den internationella handeln med fridlysta djur.

Citat:
Det är ett hyckleri och dubbla måttstockar, och den som inte kan se det hyckleriet är blind. Eller väljer att titta bort. Sen kan så vara att hyckleriet inte finns på "forumnivå" men då finns det på "OT-modereringsnivå", med samma resultat.
Nej, det är inget hyckleri eller dubbla måttstockar från forumets sida. Däremot är det hyckleri och dubbla måttstockar att anse att du ska ha rätt att förstöra andra användares rätt till diskussioner eftersom du anser att din yttrandefrihet är mer värd än deras just för att ditt favoritämne är så alldeles extremt extra viktigt enligt din åsikt.
Citera
2018-01-21, 20:48
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Nej, det är inget hyckleri eller dubbla måttstockar från forumets sida.

Vi får nog stanna här. Det känns som vi aldrig kommer att nå samsyn, du och jag.
Citera
2018-01-21, 21:01
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ja. Den tolkningen gör du. Någon annan gör någon annan tolkning. En tredje gör en tredje tolkning, och det är det som är hela problemet. Det är knappast jag som skämmer ut mig, eftersom jag pekar på något som förekommer om du läser tråden. Sen att du vill vrida över spotlighten och kalla mig diverse invektiv är ju bara för att leda bort spotlighten från er själva.
Ja, den tolkningen gör jag. Liksom även många andra moderatorer. Och många andra användare, då de allra flesta användare inte är intresserade av att läsa ännu en predikan om judarnas ondska när de har noll intresse av att läsa det i ännu en tråd.
Och problemet är inte att en annan gör en annan tolkning och en tredje gör en tredje tolkning, utan att det är moderatorernas tolkning som är den som gäller på det här forumet. Och det är ditt problem, inte vårat....
Citat:
Det där du säger om trådstarten känns som en efterhandskonstruktion, eftersom modereringen har ändrats över tid. Men det är som admin5 säger, "moderatorn har tolkningsföreträdet". Men du ska veta att det har varit insiktsfullt att se er i moderatorskollegiet slingra er, en på ett sätt, en på ett annat sätt. Tack för uppvisningen alla moderatorer.
Korrekt, när en moderator och en användare har olika tolkningar, så är det moderatorn som har tolkningsföreträdet. Det är lite av poängen med att ha moderatorer. Och man kan ta upp det till granskning om man tycker det är fel, vilket är vad hela den här tråden handlar om. Men om samtliga moderatorer och admins alla anser att det är du som har fel, så är den naturliga slutsatsen att det är du som har fel.

Och nej, vi "slingrar" oss inte. Vi har från trådens allra första början hävdat samma sak gång på gång. Det enda vi "slingrar" oss med är att vi hela tiden motbevisar era påståenden samtidigt som era påståenden inte räknas som ovedersägliga bevis för det ni hävdar.
Det roliga är snarare att ett flertal av dina meddebattörer tar detta som bevis för sina åsikter. Att vår skuld bevisas av att vi vägrar hålla med er om era åsikter. Något som kanske fungerar i era huvuden, men knappast för någon annan.

Citat:
Hyckleri deluxe.
Nästan lika mycket hyckleri som när du gång på gång kallar oss för hycklare och lögnare och sedan blir djupt upprörd när någon kallar dig för en snöflinga....

Citat:
Vi får nog stanna här. Det känns som vi aldrig kommer att nå samsyn, du och jag.
Jag var övertygad redan från första början om att vi aldrig kommer att nå samsyn. Det har nämligen aldrig tidigare skett i forumets historia såvitt jag vet. Och troligen heller aldrig i internets historia, vad gäller just den här saken.
Det ligger nämligen i konspirationsteoretikernas natur att de är omöjliga att övertyga, då allt som motsäger deras åsikter är lögner och om det är extremt hållbara bevis så betyder det bara att lögnerna är extra välgjorda.

Skälet till att vi diskuterar emot er och lägger så mycket tid på att motbevisa era påståenden handlar inte om att övertyga er, då det är omöjligt, utan det handlar om att övertyga tredje person. De som inte tror på era konspirationsteorier men som oroar sig över att åsikter censureras. De läser också de här trådarna, och de har ett betydligt mer öppet sinne och värderar era påståenden och våra motbevis på ett mycket annorlunda sätt från vad du gör.

Kort sagt, vi försöker inte övertyga er om att vi har rätt. Vi försöker övertyga utomstående om att vi faktiskt inte censurerar er, utan att vi bara fokuserar på att hålla trådarna OnT och ingenting annat.
Och det bästa beviset för den saken är att låta dessa användare läsa vad det är ni skriver..... Och vad som händer med trådar där ni får härja fritt...

Det är nämligen en av yttrandefrihetens stora fördelar. Att man kan granska saker i öppen debatt, där de som är intresserande kan läsa och ta del av det.
Och Flashbacks enda krav är att det sker i rätt trådar och i rätt forum.
Citera
2018-01-26, 23:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Vad har ni för verklighetsuppfattning egentligen? Inser ni inte att ni framstår som halvidioter när ni kommer med påståenden som tar ett par minuter att motbevisa. En suppersnabb sökning gav ju hundratals trådar om judar som inte ligger i konspirationsofrumet, här är ett litet, litet urval.
Att detta har pushats helt öppet i denna tråd, att allt som rör judar i någon form som inte är direkt hyllande hör hemma i Hokus Pokus forumet (Konspirationsteorier)

Den här listan där judar diskuteras, mycket riktigt utanför Konspirationsforumet, ändrar ju inte på det.
Klickade på 3 random och det var 2010, 2012 och 2016 och att Flashback alltid har drivit en Sionistiska Agenda är det ingen som sagt.

Lägger länkarna under spoilertaggar om nån vill läsa

Vad man nu argumenterar för diskussioner att om judar ska tas i "forumdelen för detta".
Exempel: Och jag tar mitt eget nu, att nämna att det var en jude filmade i NYC: (FB) Terrormods senaste hitte-på regel? av Oddball - Vänligen klargör! var det som gjorde att mitt inlägg raderades, om jag fattade rätt, mediakritik är inget regelbrott, ännu. (Om man inte nämner att de är judar) ..eller tex. tråden om kriget i Syrien, ska de gå mot en Aftonbladetisering där den högst aktiva sionismen spelar in, förbjuds, eller får en egen forumdel kanske rent av.

Så ja på ett sätt håller jag med dig, låt de vara som de är tänkt. Om det är topic till tråden så är det och bevara det så som bland annat länkarna ovan visar. Dock kan givetvis ett religion/folkgrupp/judar vara topic i en tråd även om det inte uttryckligen står så i trådens topic.

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Vi har inte gjort någonting mer än att behandla diskussioner om judar på precis samma sätt som diskussioner om allt annat. Det är inte svårare än så.
Jo, det har ni, och det har även argumenterats för "Konspirationsteorier" är forumsdelen och i övriga trådar ska det vara fritt från kritik mot judar.
(sen givetvis - den tråd som hade senaste inlägget just nu: (FB) Bron - svensk/dansk serie på SVT - gå in där och pratar om judiska konstruktioner på broar eller nått - så är det ju OT om man ska ta ett extremfall)

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Om man har ett behov av att vilja diskutera judar i relation till allt annat i alla trådar i alla forum så rekommenderar jag att man startar ett sådant forum själva istället för att sitta här dag ut och dag in och gnälla på hur dumma vi är som inte särbehandlar er så ni missförstådda sanningssägande snöflingor slipper bli ledsna i ögat.
Hörredu unga man, du får vårda ditt språk. Snöflinga som blir ledsen i ögat var väl inte farligt kanske, men jösses vilket tonläge de stundtals är, vilket knappast gynnar nån. (menar generellt nu)

Men de är lösningen, "Dont Mention the Juice" eller ge upp, börja klottra, starta en blogg eller skriv en dagbok - här ska det inte komma nån form av kritiska inlägg om judar.
Inte för jag personligen har nått behov av att nämna judar i varje inlägg, eller hade haft annan syn om det var muslimer, arbetarbröder eller vilket som.. censuren är vidrig och de är lite väl höga hästar att fortsätta leva på gamla meriter om Yttrandefrihet på Riktigt med både parantesförbud och detta, som Nostradumbass satte fingret på mkt bra.

Oviktigt:

Jag ser inte hur de nån tjänar på det här, förutom den översta delen av den "sionistiska eliten"

Tack för Ordet.
Citera
2018-01-26, 23:47
Bannlyst
Nej, finns ett par mods som är nordiska nazister.
Citera
2018-01-26, 23:52
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nils.flygel
Nej, finns ett par mods som är nordiska nazister.
Inte som står upp för det fria ordet - även om de gäller judar, vad jag kunnat se.
Tyvärr.
(Däremot är topic störande, antar att "Är alla mods judar" är retorik eller vad man ska säga, och inte en seriösa undran om moderatorerna har förhuden kvar eller ej.)
Citera
2018-01-27, 01:16
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Inte för jag personligen har nått behov av att nämna judar i varje inlägg

Den var rolig hörrudu!

Du har väl inte skrivit ett enda inlägg här i metaforumet där du inte minst ett par gånger halkar in på ämnet judar?! Ger mig fan på att du öppnar och kollar i garderoberna och kylskåpet innan du går och lägger dig så där inte finns några spionerande judar.

Sen verkar du ha oerhört svårt att förstå att om man kommer med påståenden som går tvärs emot känd fakta så blir det per definition en "alternativ teori" och det forum som såna spekulationer hör hemma är i (FB) Konspirationer och alternativa teorier. <--- Ser du andra halvan av forumnamnet - "alternativa teorier"? Det är där dina spekulationer/gissningar/hallucinationer hör hemma.

Var sak på sin plats, men det borde du ju veta.

"Alternativa teorier" - lägg det på minnet.
Citera
2018-01-27, 03:32
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Den var rolig hörrudu!
Ett judeskämt som gick hem! Not to Early!

Citat:
Du har väl inte skrivit ett enda inlägg här i metaforumet där du inte minst ett par gånger halkar in på ämnet judar?!
Åjo, nu ska vi inte överdriva, men jag förstår vad du menar men jag hade haft samma ståndpunkt oavsett vad det handlade om.

Citat:
Ger mig fan på att du öppnar och kollar i garderoberna och kylskåpet innan du går och lägger dig så där inte finns några spionerande judar.
Sluta nu, de där låter som en antisemitisk konspirationsteori

Citat:
Sen verkar du ha oerhört svårt att förstå att om man kommer med påståenden som går tvärs emot känd fakta så blir det per definition en "alternativ teori"
Vad är då "alternativ teori"? Att juden som filmade var en jude? Det var han ju, sen som Jecke sa, och som de sades i Berlin-tråden också, området är nersmittat med hög andel Utvalda.

Hade jag gått vidare, med just den juden, som var inblandad i en Chabad Operation nyligen också såg jag, så hade jag tagit det i Konspirationsforumet däremot jag har inget mot forumdelen som så.
Meen - Ordet är skapat av CIA för "Koko-Stämpel" och jag kan verkligen inte förstå hur de kan trigga så mkt som till censur.

Det är ju ingen "alternativ teori" bara för jag inte skriker om hur sjuka ISIS Uzbeker som är livsfarliga i trafiken utan Toyota! Och han ville ha en ISIS flagga på sjukhusrummet också, typiskt ISIS!!!
Detta inlägget: https://www.flashback.org/sp62223029 om en alban i St. Etienne fick va kvar. Inte om nån jude, och de är väl endast dem som har de har de här speciella skyddsreglerna.

Citat:
och det forum som såna spekulationer hör hemma är i (FB) Konspirationer och alternativa teorier. <--- Ser du andra halvan av forumnamnet - "alternativa teorier"? Det är där dina spekulationer/gissningar/hallucinationer hör hemma.
Mina åsikter om nyhetsinslag, och att en person är jude filmar händelsen i New York, det ÄR ju inte OT utan handlar om just attentatet i New York.

Citat:
Var sak på sin plats, men det borde du ju veta.
Borde jag veta, fördelen med Flashback har väl vart att de är just olika åsikter och infallsvinklar, jag ser verkligen inte fördelen inte med dela upp det i en forumdel för repetera vad Massmedia säger och en där jag där jag nämner han "det förbjudna"

(eller menar du att även mediakritik icke är tillåtet?)

Citat:
"Alternativa teorier" - lägg det på minnet.
Igen, skulle jag starta en tråd om vad och hur de eventen går till så hade jag tagit de i Konspirationsteorier, jag har inte mot forumdelen som sådan.

Nu vill jag inte göra dig arg eller nått sånt, men de är ju bara följa reglerna så är de fixat o klart.
Även om en jude filmar, och även om Saifullo Saipov var 100% Patsy så är de ändå terrorism det handlar om. Det är ju helt sanlöst att inlägg som kommenterar 3 nyhetssändningar och vem som filmade är OT, Off Topic

Sen är det inte bara ett inlägg i en tråd i oktober de är ju vad det leder till, och de öppnar ju onekligen upp för personer som med egen agenda tycker att nått är en "alternativ teori" och censurerar det.

Din uppgift som moderator är att se till att reglerna följs, simple as that. Inte agera dirrigent i nån åsiktskorriodor om vad du anser vara Alternativ Teori och Godkänd Teori.

Vårda det fria ordet, för självständigt tänkande och yttrandefrihet som Flashback Forum en gång stod för istället för det här.. "Alternativa Teorier" - haka inte upp dig på det. Läs www.flashback.org/rules och följ dessa. De har fungerat bra i många år tidigare.

Flashback 2018 med Sionistiska Apartheidlagar och Yttrandefrihet på Riktigt var inte så längesen. Det går snabbt utför när man börjar peta i reglerna och jag hade onekligen rätt att Parantesförbud är en High Way till Tel-Aviv.
Citera
2018-01-27, 13:13
Medlem
KiaWs avatar
Citat:

Din uppgift som moderator är att se till att reglerna följs, simple as that. Inte agera dirrigent i nån åsiktskorriodor om vad du anser vara Alternativ Teori och Godkänd Teori.
Ber om ursäkt för att jag enbart klippt ut en del av ditt inlägg, men jag bara måste kommentera det av mig fetade:

Det stämmer ju inte alls, vore det så skulle nettikett-reglerna inte behövas.

Visst stämmer det att moderatorena har till uppgift att se till att inlägg inte innehåller regelbrott, dvs enligt 1.xx-reglerna.
Utöver det är moderatorernas uppgift att hålla ordning på diskussionerna i trådarna utifrån Flashbacks struktur, och det är där nettikett-reglerna kommer in.

Jag skulle vilja påstå att det allra största arbetet moderatorerna utför är att hålla efter trådarna utifrån nettiketten, arbetet med att se till att 1.xx-reglerna efterföljs är prio ett men förekommer långt ifrån i samma utsträckning att de två arbetsinsatserna går att jämföra.

Så jo, en del av arbetet som moderator är att agera som dirigent - och detta är helt frånkopplat de egna åsikterna i själva ämnet för tråden.
Citera
2018-01-27, 21:03
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Ber om ursäkt för att jag enbart klippt ut en del av ditt inlägg, men jag bara måste kommentera det av mig fetade:
NP - det var en långt inlägg och jag vill tacka för ett trevligt tonläge även om du nu inte höll med. Men du får gärna ge ett exempel på vad du menar.
(och jag hoppas jag inte låter typ arg här, är trött o har ont i huvudet)

Citat:
Det stämmer ju inte alls, vore det så skulle nettikett-reglerna inte behövas.

Jag menade 0.XX precis som 1.XX regler dvs även nettikett reglerna.

Konkreta exempel:
Detta är ju fortfarande ett regelbrott enligt för vad de argumenteras för här, om de hände idag skulle de nämnas i "Konspirationsteorier" eftersom de är jude som filmar annars är det ett "regelbrott för 0.03" eller vilken av reglerna man nu korrumperat efter sin Agenda.

Seriöst, det är ju fan antisemitisk regel om man har regel för extra skydd pga. etnicitet. Och i trådar om terrordåd där majoriteten av inlägg är "Öööhh religion of Peace" och liknande. KFK är väl snarast regel än undantag i terrorforumet även om jag inte vill/argumenterar för de ska censureras heller.

Citat:
Jag skulle vilja påstå att det allra största arbetet moderatorerna utför är att hålla efter trådarna utifrån nettiketten, arbetet med att se till att 1.xx-reglerna efterföljs är prio ett men förekommer långt ifrån i samma utsträckning att de två arbetsinsatserna går att jämföra.
Jo visst, om du menar rena chatt-inlägg, trams, smileys eller exemplet jag tog i inlägget innan det du citerar (Med Tv-serien Øresundsbron som exempel).

Citat:
Så jo, en del av arbetet som moderator är att agera som dirigent - och detta är helt frånkopplat de egna åsikterna i själva ämnet för tråden.
Men det är helt baserat på vad de själva anser vara OK för deras Agenda. Ingenting om Flashback struktur, snarare hur man vill korrumpera det till bli nån standard.

Alltså: De argumenteras nu öppet för att judar inte ska nämnas i kritiska sammanhang utanför "konspirationsteorier" - så Nej, det är inte uppgiften att sitta och censurera inlägg som fallet utanför sin egna Agenda och kalla det "Alternativa Teorier" eftersom halva forumsdelen heter så, eller vilken korrumpering av reglerna, inkluderat X.00 - som gäller för stunden.
(jag ser din sista mening, och förstår vad du menar men de är just det man gör)

Hade inlägget med attentatet i New York på Halloween o göra? Tveklöst.
Nu är just det bara ett exempel, men fortsätter den här Agendan och går i full blom så har vi en Aftonbladetfiering av Flashback som ger moderatorer rätten att agera dirigenter i åsiktskorridor och den Sionistiska Agendan är fullbordad..

Men då bör Flashback vara tydliga med det, inte leva på några gamla meriter om "Yttrandefrihet på Riktigt" och längst upp på www.flashback.org/rules
Citat:
Envar har rätt till åsiktsfrihet och yttrandefrihet. Denna rätt innefattar frihet för envar att utan ingripanden hysa åsikter och frihet att söka, mottaga och sprida upplysningar och tankar genom varje slags uttrycksmedel och utan hänsyn till gränser.

19:e artikeln om de mänskliga rättigheterna
Har ju uppenbarligen en gräns. Dont mention the Juice, i någon kritisk form, utanför "Alternativa Teorier" Ledstjärnan är 🇮🇱 - dödstjärnan från ockupationsflaggan i Palestina.

(Parantesförbud var ju mycket passande, och som det argumenterades då, "men du får skriva Juden men inte *((Random Schlomo)*) till idag, argumentera för inlägg som kan tolkas som ej direkt hyllande om judar ska va i "konspirationsteorier" annars är det regelbrott 0.03 - Off Topic

Då är den Sionistiska Agendan (som är ett mer korrekt namn) komplett, och där jag övertygad om majoriteten inte ens vet vad för agenda man drivit.
Hypotetiskt kan då moderator radera inlägg om att Putin ej hackade Hillary Clinton, eftersom det är en "alternativ teori" och Flashback blir ett forum för folk som tycker likadant om den officiella bild som ges av (sionistisk) massmedia. (och var det Usual suspects - som vanligt - och moderatorer klagar på de är "trötta på höra om judar" - jag är också fett jävla trött på dem, men skjut inte brevbäraren eller hur man nu säger.

(har sjuk jävla huvudvärk och detta svaret suger säkert med stavfel etc men orkar inte kontrollera det just nu)
Citera
2018-01-27, 23:24
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Inte för jag personligen har nått behov av att nämna judar i varje inlägg

Sen kommer efterföljande inlägg där det tas upp 11 gånger...besatt av judar eller?!

Citat:

de var en jude
här nämns inga judar
är ju fan antisemitisk regel
för att judar
den Sionistiska Agendan
Dont mention the Juice
du får skriva Juden
hyllande om judar
den Sionistiska Agendan
av (sionistisk) massmedia.