2017-11-29, 17:18
Medlem
Arbetarbroders avatar
Efter terrordådet i New York City på Halloween, så upptäckte jag, en smula förvånad får jag säga, att mitt inlägg raderats.
Oddball har inte svarat på PM, och i ljuset av vad som hände nu häromdagen på Oxford Circus där vi kunde ha samma visa ÄNNU en gång visar hur viktigt de är att inte helt okritiskt köpa precis allt som media säger.

Men på Flashback är detta en Regel, tydligen. Oddballs moderators-meddelande tätt efteråt yrar om nån konspirations regel, vad är detta för regel?
Vad krävs för att det ska uppfylla en Konspiration? Är det inte konspiration när muslimer konspirerar för att begå terrordåd?

Här går mitt inlägg o läsa: https://imgur.com/a/gIKpO och visst, jag förstår om inte alla håller med mig och det begär jag verkligen inte, men de är ett inlägg, där jag svara vixxling och där 3 nyhetssändingar gås igenom, men där jag är något tveksam.
Knappast att tråden spammas sönder, eller att jag förespråkar nån konspirationsteori jag är skeptisk till det jag ser och de är fan tragiskt om de ska censureras, Flashback var för inte alldeles så längesen ett forum som snarast uppmuntrade till självständigt tänkande - nu motsatsen?

Vad går gränsen? Tveksam till Intervju som getts?
Jag gissar på att de är i slutet, där man vill skydda en särskilt "Utvald Grupp" - är det så?

Flashback Forum - Yttrandefrihet på "riktigt" 🙄
Citera
2017-11-29, 18:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Efter terrordådet i New York City på Halloween, så upptäckte jag, en smula förvånad får jag säga, att mitt inlägg raderats.
Oddball har inte svarat på PM, och i ljuset av vad som hände nu häromdagen på Oxford Circus där vi kunde ha samma visa ÄNNU en gång visar hur viktigt de är att inte helt okritiskt köpa precis allt som media säger.

Men på Flashback är detta en Regel, tydligen. Oddballs moderators-meddelande tätt efteråt yrar om nån konspirations regel, vad är detta för regel?
Vad krävs för att det ska uppfylla en Konspiration? Är det inte konspiration när muslimer konspirerar för att begå terrordåd?

Här går mitt inlägg o läsa: https://imgur.com/a/gIKpO och visst, jag förstår om inte alla håller med mig och det begär jag verkligen inte, men de är ett inlägg, där jag svara vixxling och där 3 nyhetssändingar gås igenom, men där jag är något tveksam.
Knappast att tråden spammas sönder, eller att jag förespråkar nån konspirationsteori jag är skeptisk till det jag ser och de är fan tragiskt om de ska censureras, Flashback var för inte alldeles så längesen ett forum som snarast uppmuntrade till självständigt tänkande - nu motsatsen?

Vad går gränsen? Tveksam till Intervju som getts?
Jag gissar på att de är i slutet, där man vill skydda en särskilt "Utvald Grupp" - är det så?

Flashback Forum - Yttrandefrihet på "riktigt" 🙄

Grejen är ju att du inte diskuterar det som skett, utan bara andra alternativ och tolkningar och då är (FB) Konspirationer och alternativa teorier rätt delforum.

Regeln du efterfrågar i det fetade är alltså 0.02.
Citera
2017-11-30, 10:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Grejen är ju att du inte diskuterar det som skett, utan bara andra alternativ och tolkningar och då är (FB) Konspirationer och alternativa teorier rätt delforum.

Regeln du efterfrågar i det fetade är alltså 0.02.
Så det är bokstavligen regeln? Kritisk mot nyhetssändningar eller inte köpa hela paketet med muslimer som konspirerar så är det ett regelbrott och ett felplacerat inlägg? Det är dessutom helt fel med regel 0.02 om du läser www.flashback.org/rules
Citat:
0.02. Trådstart och forumval
Var noga med att posta ditt inlägg i rätt underforum. Ditt inlägg ska ha anknytning till det ämne som forumet avser. Starta inte en ny tråd ifall det redan finns en lämplig tråd.
.. nog hade mitt inlägg anknytning till trådens topic, dvs attentatet i New York, Regel säger tom. att ej starta trådar om befintlig tråd redan finns.
Men inga regler utan utan undantag så jag skulle startat en ny tråd på svar till vixxling, eftersom detta var andra alternativ och tolkningar ska hålla åtskiljda av nån anledning då, speciellt vid sådana här attentat?

Varför i hela friden då?
Det går ju mot allt som Flashback en gång stod för & make no sense..

Vilken av de tre nyhetssändningarna är ett regelbrott?
Att Emily Long intervju var tveksam?
Att han hade en vattenpistol?
Att Intervjuven med Eugenne Duffy var aningen suspekt, där han tillslut inte hade sett nånting alls utan fick förklara ett ljud som lät konstigt?
- Allihopa?
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-11-30 kl. 10:27.
Citera
2017-11-30, 10:42
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Grejen är ju att du inte diskuterar det som skett, utan bara andra alternativ och tolkningar och då.
Vadå att jag inte diskuterar vad som skett? De är väl precis vad jag gör? Jag svarar vixxling på hans inlägg https://www.flashback.org/sp62221282
..som tyckte att detta skiljde från andra attentat, mitt inlägg är ett svar på det

Inlägget mellan mitt och Oddball Konspirationscensur är om en alban i st. Etienne, där är väl tvek på hur mycket diskussion de är vad som skett. Eller sista inlägget i tråden.
Citat:
Sätt han på torget och kasta sten på han tills han dör. Då har vi en uzbek mindre

Mitt inlägg hade väl mer diskussion om vad som skett, men det handlar om inte vara kritisk på nått vis, för då är det ett regelbrott?
Citera
2018-01-02, 01:51
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hallå?
Det här känns ju bokstavligen som en Klagomur, man sticker in lapp, tuppjuckar lite och ungefär samma respons som att prata med en vägg..

Hade jag vart aningen mer naiv så visst, Oddball Hasbara-moddade (igen) och det finns ingen "Konspirationsregel" men av tidigare erfarenhet så har jag märkt att detta är återkommande.
Exempelvis efter München 2016, då raderades två av mina inlägg, av två olika moderatorer, med hänvisningen till hitte-på regeln att på något vis ens nämna något annat dåd var mot reglerna.

- Sjukt nog så finns fanns det ju ett samband då samma journalist som filmade lastbilen i Nice veckan innan även filmade skotten utanför McDonalds OEZ och denna journalist (Rickard Gutjahr) är gift med Einat Wilf som jobbar inom Israeliska Säkerhetstjänsten, även känd som Mossad.

Något man förhoppningsvis inte visste, men visar bi-effekterna av dessa hitte-på regler
En annan gång fick mina inlägg en egen tråd under "Alternativa fakta" eller vad det kallades, i Konspirationsforumet

Nu var det förra året jag frågade, och jag vet inte vad reglerna säger och kan inte posta vid terrordåd på Flashback Forum.
Nu senaste hade vi "ISIS Julmarknaden blahablaha" (med illustrerad bild från Tell-Aviv) ..och jag pekade ut det redan på Julafton Kvitter-länk
Nu visar det sig att jag hade rätt, och att man tvingat Patsy trots att denna vägrat.
https://www.justice.gov/opa/press-release/file/1020676/download Men jag antar att detta hade brutit mot någon av Terrormodsen regler? Att ifrågasätta eller tvivla på media som är fallet i detta inlägget?

En stor % av svenska folket tror på den sionistiska versionen av "Radikal Islam" som utför terrordåd i Väst och det finns tydligen krafter som vill hålla isär tvivel, om ens till Nyhetsrapportering som i detta fallet, från övriga inlägg.

Så, vad är reglerna?
Man ska inte ifrågasätta, tvivla eller på något vis bryta från den normala formen av inlägg med vis nivå av trauma?
Citera
2018-01-02, 02:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Kollar man på inlägget, så ser man att det hela 3 stycken EDITS: https://imgur.com/a/gIKpO
Dessa med runt en 10-15 min i mellan.
Man kan knappast beskylla mig för spamma ner forumet, eller tvinga på folk vad jag tror. De är bara o hoppa över mitt inlägg om om man inte gillar det, lite senare i tråden kan man tex. läsa om Uber dragit hans förarlicens och nån norsk som försvarar kräket i VG. (FB) New York: Man i lastbil har mejat ned och dödat 8 cyklister (2017-10-31)

En titt på de här 3 Edits: Två är med mediaskepsis:
EDIT1:
Citat:
Videon Emily Long filmade, hade han Fake Pistol och skjuta folk med? ..nää, hoaX
https://youtu.be/IoaNi90lbdk

EDIT 2:
Citat:
Ögonvittnet Eugenne Duffy ringer till CBS New York och ptja..
gul buss, skottlossning, ”-något lärt fel” men Eugenne har inte sett GM.
Får förklara hur de lät som konstigt lät istället https://youtu.be/SIRmqDuSctU
(Länkarna är till "CBS New York" "amerikansk" media som rapporterade om terrordådet)

EDIT 3: skiljer sig:
Citat:
CASE CLOSED här har du judar som filmat, ovan video tillhör denna Schlomon
https://twitter.com/abimlebt
Där räcker de för mig, another STAGED event by ”ISIS” aka the Usual Suspect

Sen Oddballs inlägg 01:22:https://www.flashback.org/sp62223426

Citat:
Konspirationsteorier får ni ta i för det ändamålet avsett forum.
Oddball
Moderator
Det tog alltså 9 minuter efter Edit 3 för Oddball att besluta att detta var ett Regelbrott och skulle raderas.
Är det där skon klämmer? Att tvivla på media är OK, men att påpeka att det är en judisk/sionistisk dominans bakom blir... en antisemitisk konspirationsteori kanske, till och med?
Citera
2018-01-12, 06:13
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hallååå?

Detta är bokstavligen bara en klagomur eller vaddå? Hur svårt kan de vara att ge ett svar?
Hittade TMR video från 2014 där han gjorde sig skyldig till detta Hitte-På Regelbrott som nu även Flashback tagit efter, ”tvivel mot Massmedia” eller vad de nu är för jag hittar fortfarande inget stöd i reglerna av Oddball moddande
https://www.bitchute.com/video/hvOpK5o5Y2dp/
Visst är det hemskt? Tvivla på nyhetssändningar hur kan han? SHUT HIM DOWN!!

Censurerad även på JewTube, som efter sitt samarbete med ADL väl är lika galna i censurering som Flashback Forum nu är, skillnad är dock att detta forum fortfarande använder fraser ”Yttrandefrihet på Riktigt” och liknande vilket är patetiskt och Flashback försöker leva på gamla meriter medan man inte ens kan förklara Hasbara Moddande ala Oddball (mfl)
Citera
2018-01-12, 15:31
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Hallååå?

Detta är bokstavligen bara en klagomur eller vaddå? Hur svårt kan de vara att ge ett svar?
Hittade TMR video från 2014 där han gjorde sig skyldig till detta Hitte-På Regelbrott som nu även Flashback tagit efter, ”tvivel mot Massmedia” eller vad de nu är för jag hittar fortfarande inget stöd i reglerna av Oddball moddande
https://www.bitchute.com/video/hvOpK5o5Y2dp/
Visst är det hemskt? Tvivla på nyhetssändningar hur kan han? SHUT HIM DOWN!!

Censurerad även på JewTube, som efter sitt samarbete med ADL väl är lika galna i censurering som Flashback Forum nu är, skillnad är dock att detta forum fortfarande använder fraser ”Yttrandefrihet på Riktigt” och liknande vilket är patetiskt och Flashback försöker leva på gamla meriter medan man inte ens kan förklara Hasbara Moddande ala Oddball (mfl)

Vilken del av moderatorsmeddelandet jag skrev var det du inte förstod? Vi har ett konspirationsforum där dina alternativa judemisstankar kan diskuteras, även om moderatorerna där inte heller vill ha vilken paranoid dynga som helst.
Citera
2018-01-12, 16:31
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Vilken del av moderatorsmeddelandet jag skrev var det du inte förstod? Vi har ett konspirationsforum där dina alternativa judemisstankar kan diskuteras, även om moderatorerna där inte heller vill ha vilken paranoid dynga som helst.

Now we talking, va glad jag blir De här med Klagomur var aldrig min grej. Inlägg 6 förklarar nog bäst min fråga, vad i inlägget bröt mot reglerna?
Dvs. skeptisk mot Nyhetssändingar eller.. ska vi kalla det "Skydd av Utvald Grupp"?
Att det var en heljudisk produktion i New York, där gick gränsen så att säga, hade det varit ok fram till dess?

konspirationsforum där dina alternativa judemisstankar kan diskuteras
som du formulerade det, så om man inte köper konspirationsteorin om att muslimer genomför diverse terrordåd i väst, så är det ok så länge man inte nämner Schlomo & Co?

EDIT: Jag undrar för jag vet jag inte reglerna så kan ju inte diskutera överhuvudtaget i terrorforumet.
Citera
2018-01-12, 18:12
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Now we talking, va glad jag blir De här med Klagomur var aldrig min grej. Inlägg 6 förklarar nog bäst min fråga, vad i inlägget bröt mot reglerna?
Dvs. skeptisk mot Nyhetssändingar eller.. ska vi kalla det "Skydd av Utvald Grupp"?
Att det var en heljudisk produktion i New York, där gick gränsen så att säga, hade det varit ok fram till dess?

konspirationsforum där dina alternativa judemisstankar kan diskuteras
som du formulerade det, så om man inte köper konspirationsteorin om att muslimer genomför diverse terrordåd i väst, så är det ok så länge man inte nämner Schlomo & Co?

EDIT: Jag undrar för jag vet jag inte reglerna så kan ju inte diskutera överhuvudtaget i terrorforumet.
Du är ju för i helvete ovanligt trög. Inte ens mina 20 år av knarkande har gjort mig så jävla trög. Att muslimer utför terrordåd är vare sig en teori eller hypotes utan det är väldokumenterad fakta. Dina tirader om judar hit och dit och överallt är inte väldokumenterad fakta. Det finns inga oberoende källor som bekräftar ditt svammel utan istället så är i stort sett alla dina källor sidor eller YT-kanaler med tydlig antijudiska agendor.

Alltså: Muslimska terrordåd = fakta
Dina tankar om judarna = konspiratoriska idéer.

Jag hoppas att du har slutat röka gräs eftersom jag tror att jag talar för väldigt många cannabisbrukare: you give us a bad rep.
Citera
2018-01-12, 18:19
Medlem
Citat:

Kul att du tog dig tid efter 1,5 månad, men jag blir lite orolig över ditt svar: det antyder en märklig syn på din och andras position. Uppdraget ni har handlar väl kanske inte så mycket om vilken "dynga" ni inte vill ha på forumet, er roll är väl snarare att "sköta" forumet? Vad du tycker i olika frågor är grymt ointressant.
Citera
2018-01-12, 18:59
Medlem
Citat:

varför ska judemisstankar vara vara en separat diskution om misstankarna håller sig till ämnet? en tråd mår ju bara bättre av att ha fler synvinklar. och vad får er att tro att vi vill ha era åsikt om vad som ska diskuteras eller inte? tydligen har man yttrandefrihet på riktigt tills modsen inte håller med om det som sägs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in