Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Ja. Det är för att jag är "trög" jag pressar dig på en definition du inte vill ge.
Trådstarten skapar tråden, trådens ämne och trådens diskussion. Svårare än så är det inte.
Grovt förenklat så kan man säga att om det inte står något om judar, judisk agenda eller sionism i trådstarten så inenbär det att de sakerna är att klassa som OT i tråden. Nämns de däremot i trådstarten, så är de en del av trådens diskussion. Det gäller inte 100%, men det är tillräckligt nära för att du ska kunna få ett hum om vad det handlar om.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Med den inställningen kommer ju sådana här gnälltrådar alltid att finnas där det tjatas om godtycke i bedömningar och jag säger en bedömning och du en annan. Sen kommer "admin5" och säger åt mig att hålla käften för att moderatorerna har tolkningsföreträde.
Det här forumet har existerat i nästa två årtionden nu. Den här sortens klagomål dök garanterat upp redan det första året forumet fanns (och då under namnet "Flashback konferens") och den finns än idag.
Ingenting vi säger eller gör kommer någonsin att ändra på den saken. Vi som varit här i många år är väl medvetna om att detta går i cirklar och det är samma sak som upprepas hela tiden. Och det är därför som vi så nonchalant viftar bort många av dina så väl genomtänkta argument. Som du inte är först med. Jag tvivlar starkt på att du har framfört ett enda argument i den här tråden som inte redan har framförts i andra trådar, för flera år sedan, av flera olika personer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det är ju inte bara mitt fel att den här diskussionen inte kommer någonstans.
Det är ditt fel genom att du drar upp samma argument som vi har hört tidigare. Och vi är alla så "samspelta" med varandra eftersom vi som är gamla veteraner har varit med samma dans tidigare.
Det är därför som vi är så trötta på just judetjafset, för det är något speciellt med just judetjafsarna, som kör samma sak på repeat med ett par månaders mellanrum och de tror alltid att de är så originella. Trots att samma diskussion inte bara pågår på Flashback utan på de allra flesta ställen där judetjafsarna försöker sprida sin dynga genom att trycka in den lite överallt där de tror att folk kommer att läsa det och bli övertygade. Medans de absolut flesta inte läser vad de skriver utan bara blir irriterade, eftersom det är just samma jävla tjafs gång på gång.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Edit:
"Antisemitiska konspirationsteorier" är ett jävla gummibegrepp precis som att HMF är ett jävla gummibegrepp. Det ger den som äger tolkningsföreträdet möjlighet att flytta runt gränsen för vad som ska anses som "antisemitiska konspirationsteorier". Om du svarar att "sionism är att jämställa med judisk identitetspolitik, och politik är OK i politik", så kan Flashback inte flytta runt gränsen igen och kalla sionism för "antisemitiska konspirationsteorier" igen, och det är därför du kallar mig "trög" istället.
Eftersom gränserna flyttas kan ni inte, eller vill ni inte definiera vad gränserna går idag. För om ni definierar det idag är det nämligen slutflyttat och då har ni gett bort tolkningsföreträdet nästa gång judarna skriker om något och vill flytta gränsen för vad som ska anses som "antisemitism".
Så enkelt är det.
Skillnaden är att HMF används för att förbjuda något. Vi använder däremot vårat "gummibegrepp" för att se till att de samlas på ett ställe där de är enkla att hitta för de som vill hitta dem. Och att det ska hålla sig i sina egna trådar istället för att försöka ta över andra trådar och tränga ut den existerande diskussionen i den tråden.
Du får diskutera judar. Men du måste göra det på rätt plats och i en tråd där judar hör till trådens ämne. Vilket är exakt samma regler som för alla andra ämnen på Flashback.
Judefrågan har ingen särskild särställning. Det är bara du som blir sur för att du tycker att den borde ha det, att judefrågan borde vara ämnet i alla trådar där du tycker att något kan länkas till judar på något sätt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det är visat att "judar som grupp" har en särställning på forumet. Så din "likabehandling" precis på samma sätt som "rörläggare i grupp" eller "svenskar" eller "eskimåer" eller "ryssar" ger jag inte ett jota för, därför att det helt enkelt inte är sant.
Nej. Det du pekar på handlar om en enskild tråd, inte om forumet som helhet.
Därmed har inte judar en särställning på forumet, utan det var tvärtom precis samma sak som alltid. "Judar som grupp" var inte en del av trådens ämne, och därmed var det OT. Precis samma sak som vi hela tiden har hävdat.
Att något är förbjudet att diskutera i en tråd innebär inte att det är förbjudet att diskutera på forumet. Bara att det ska hålla sig i rätt tråd.
Vilket gäller lika för judar som för allt annat. Den enda skillnaden är att det är ytterst sällan någon börjar diskutera "rörläggare i grupp" i en tråd som handlar amerikansk maffia, svensk invandringspolitik, genmodifierade grödar, P-piller, miljöförstöring etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Vidare förbryllar det mig att även du, min bäste ChristianX, som erfaren moderator har så nära till ad-hominemattacker "ni unika snöflingor" eller vad du kallade oss. Du borde veta bättre. Sen säger du att jag hoppar på dig? Okej.
Är du så omedveten att du inte förstår att när du säger att moderatorer hycklar och ljuger så innebär det att du kallar mig, ChristianX, Bigfatcone, Najas och övriga moderatorer för hycklare och lögnare?
Att hela den här tråden handlar om att beskylla oss för att vara korrupta, fulspelande individer som driver en viss agenda som vi anser att vi inte gör?
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Efter diskussion med najas och andra ser vi ju ett mönster på hur "judefrågan" hanteras. Och att alla moderatorer verkar ha "dåligt tålamod" med att hantera den är ju inte därför att den tjatas om jämt och ständigt utan därför att det hycklas om den. Det är mycket lättare att hantera något på ett stringent vis där man rakt kan peka på varför man intar en viss ståndpunkt.
Jo, det är för att det tjatas om den hela tiden. Det tjatas om det i den här här tråden, i andra trådar (räkna på hur många av trådarna på första sidan i det här forumet som handlar om just judar, judisk agenda etc) och framförallt så tjatas det om det i trådar i andra forum, vilket är skälet till att det raderas och vilket som i sin tur är skälet till att du sedan kommer hit och gnäller om att du återigen fick dina inlägg om judar raderade.
Om judetjafsandet hade hållt sig i de trådar där de är ämnet och i de forum där sådana trådar bör vara, så hade det inte raderats, och du hade inte varit här och klagat på att det raderats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Det är ju därför att det hycklas som det blir tjat om att ni hycklar. "Judefrågan" modereras bort i stor utsträckning, utan att riktigt kunna definieras, och sen finns ett utbrett hyckleri om det.
Nej, det inte ett utbrett hyckleri. Det finns en utbredd fanatism bland vissa användare som inte klarar av att förstå att en tråd ska hålla sig till ämnet och att judar inte automatiskt hör till trådens ämne enbart för att de som är fanatiskt besatta av judar tycker det.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nostradumbass
Och tänka sig att det bedöms olika från moderator till moderator trots att "endast regelverket" är allenarådande ledstjärna. Det upplevs som godtycke, som avhandlats i tråden, vilket du inte bemöter.
Det finns ett hyckleri, även om du inte vill vidgå det. Du kan inte göra dig till talesperson för hela moderatorkollegiet. Ellerhur? Hyckla och ljuga är inte samma sak.
Det upplevs som ett godtycke av en liten minoritet av användare, som alltid ser allting som inte följer deras verklighetssyn som något som är en del av en konspiration riktad mot dem och för att tysta dem.
Och nej, ChristianX kan inte göra sig till talesperson för hela moderatorkollegiet, men då han varit med i många år och detta varken är min eller ChristianX's första dust med det här ämnet så kan han vara ganska säker på att en klar majoritet av moderatorerna har en liknande åsikt om det.
Inte minst så har alla moderatorer i forumdelar som judetjafsarna gillar att besöka en väldigt bestämd åsikt om att det är det ör jobbigt med att hela tiden tvingas rensa ut samma skit gång på gång.
För era judetirader är nämligen inte ens särskilt originella utan det är variationer på samma tema gång på gång, och samma tveksamma "bevis" som i bästa fall är anekdotiska och i värsta fall rena påhitt som bara skämmer ut er själva.