2018-01-21, 11:14
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
För protokollets skull så tycks jag behöva förtydliga betydelsen och mitt användande av "tirader" ovan eftersom du missuppfattat det. Det har alltså inte med "triader" att göra:
https://sv.wiktionary.org/wiki/tirad

Och nej, vi har inte "skickats ut" på något sätt. Det är fullt frivilligt. Men jag misstänker att dessa trådar startas för att man önskar sig ett svar, eller hur? Och vi då svarar så blir vi grundlöst kallade för lögnare och dylikt. Och ännu märkligare så blir vi påhoppade och kallas för "utskickade". Om man inte vill ha ett svar så är det ju jävligt dumt att ställa frågan...

Det är visat att "judar som grupp" har en särställning på forumet. Så din "likabehandling" precis på samma sätt som "rörläggare i grupp" eller "svenskar" eller "eskimåer" eller "ryssar" ger jag inte ett jota för, därför att det helt enkelt inte är sant.

Vidare förbryllar det mig att även du, min bäste ChristianX, som erfaren moderator har så nära till ad-hominemattacker "ni unika snöflingor" eller vad du kallade oss. Du borde veta bättre. Sen säger du att jag hoppar på dig? Okej.

Efter diskussion med najas och andra ser vi ju ett mönster på hur "judefrågan" hanteras. Och att alla moderatorer verkar ha "dåligt tålamod" med att hantera den är ju inte därför att den tjatas om jämt och ständigt utan därför att det hycklas om den. Det är mycket lättare att hantera något på ett stringent vis där man rakt kan peka på varför man intar en viss ståndpunkt.

Det är ju därför att det hycklas som det blir tjat om att ni hycklar. "Judefrågan" modereras bort i stor utsträckning, utan att riktigt kunna definieras, och sen finns ett utbrett hyckleri om det.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-21 kl. 11:18.
Citera
2018-01-21, 11:43
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Det är visat att "judar som grupp" har en särställning på forumet. Så din "likabehandling" precis på samma sätt som "rörläggare i grupp" eller "svenskar" eller "eskimåer" eller "ryssar" ger jag inte ett jota för, därför att det helt enkelt inte är sant.
Nej, det är inte på något sätt visat. Inget blir sant för att en handfull "aktivister" upprepar något om och om igen.
Citat:
Vidare förbryllar det mig att även du, min bäste ChristianX, som erfaren moderator har så nära till ad-hominemattacker "ni unika snöflingor" eller vad du kallade oss. Du borde veta bättre. Sen säger du att jag hoppar på dig? Okej.
Ja, det handlar om en handfull som vill ha en specialbehandling för att kunna sprida sin besatthet i alla trådar överallt utan att det har med ämnet att göra. Annars är det censur och vi är dumma för att vi inte specialbehandlar det.
Citat:
Efter diskussion med najas och andra ser vi ju ett mönster på hur "judefrågan" hanteras. Och att alla moderatorer verkar ha "dåligt tålamod" med att hantera den är ju inte därför att den tjatas om jämt och ständigt utan därför att det hycklas om den. Det är mycket lättare att hantera något på ett stringent vis där man rakt kan peka på varför man intar en viss ståndpunkt.

Det är ju därför att det hycklas som det blir tjat om att ni hycklar. "Judefrågan" modereras bort i stor utsträckning, utan att riktigt kunna definieras, och sen finns ett utbrett hyckleri om det.
Mönstret är att någon känner sig orättvist behandlad för att dennes judebesatthet inte ansetts följa reglerna och startar då en gnälltråd i detta forum. Då svarar en eller ett par moderatorer att det inte har med åsikten att göra utan att det var i fel tråd/forum eller vad det nu handlar om i det fallet. Då kallas moderatorerna för lögnare och anklagas för att driva en hemlig judestyrd agenda. Då säger dessa moderatorer att så är det inte, det finns ingen agenda. Och det är inte på något sätt förbjudet att diskutera judar och visar på att det finns massvis av trådar där detta sker. Då anklagas vi för att vara utskickade för att försvara denna agenda och att vi besvarar dessa trådar är ett bevis på att det finns en agenda.

Sen upprepas det gång på gång.

Jag har aldrig, under mina elva år som moderator, sett till någon som helst form av styrd agenda vad gäller judar. Har aldrig heller själv blivit eller sett någon annan som anmodats att hantera den frågan på något särskilt sätt. Tvärtom är mina och alla andra moderatorers riktlinjer att inte särbehandla eller moderera annorlunda utifrån ämnet utan endast efter regelverket. Jag ägnar mig åt detta just för att det är på det sättet, och skulle det någon gång komma en sådan agenda där vissa åsikter gynnas eller motarbetas skulle jag tacka för mig samma sekund och lämna.

Antingen så sitter jag nu här och ljuger, och då finns det över hundra nuvarande moderatorer som ser detta och sisådär 250 före detta moderatorer som gör detsamma, vilket jag defintivt inte skulle smutsa ner mig med. Vem som helst av dessa som ser det här är fri att berätta att jag nu ljuger.

Eller så är det så enkelt att det jag, och alla andra moderatorer, säger i saken är sant.
Citera
2018-01-21, 11:49
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Jag har aldrig, under mina elva år som moderator, sett till någon som helst form av styrd agenda vad gäller judar. Har aldrig heller själv blivit eller sett någon annan som anmodats att hantera den frågan på något särskilt sätt. Tvärtom är mina och alla andra moderatorers riktlinjer att inte särbehandla eller moderera annorlunda utifrån ämnet utan endast efter regelverket.

Och tänka sig att det bedöms olika från moderator till moderator trots att "endast regelverket" är allenarådande ledstjärna. Det upplevs som godtycke, som avhandlats i tråden, vilket du inte bemöter.
Det finns ett hyckleri, även om du inte vill vidgå det. Du kan inte göra dig till talesperson för hela moderatorkollegiet. Ellerhur? Hyckla och ljuga är inte samma sak.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-21 kl. 11:52.
Citera
2018-01-21, 12:03
Medlem
Hestapos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, det är alltid "tabu" att skiva inlägg som är OT.

Kan det vara så att valet av 0.03 egentligen är en mild/smidig åtgärd av moderatorerna, om inläggen skulle bedömas helt strikt efter regelverket skulle fler varningar utdelas och därmed leda till ett ökat antal avstängningar.

Det skulle även leda till större arbetsbelastning och ökad tidsåtgång för varje åtgärd.
Senast redigerad av Hestapo 2018-01-21 kl. 12:06.
Citera
2018-01-21, 12:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Kan det vara så att valet av 0.03 egentligen är en mild/smidig åtgärd av moderatorerna, om inläggen skulle bedömas helt strikt efter regelverket skulle fler varningar utdelas och därmed leda till ett ökat antal avstängningar.

Det skulle även leda till större arbetsbelastning och större tidsåtgång för varje åtgärd.
Njae, vi har ju mandat att ge Varningar för alla brott mot 0.XX-reglerna. Jag tror dock att dom flesta av oss försöker vara förhållandevis restriktiva med Varningar. Jag personligen Varnar bara när någon uppenbarligen har gått bananas eller högst medvetet har brutit mot reglerna, alternativt om jag har skrivit i tråden att "nu får det vara nog". Av vad jag ser av raderade inägg och i omröstningar så verkar i stort sett alla kollegorna ha samma modus operandi.
Citera
2018-01-21, 12:33
Avslutad
Citat:
Citat:
Nej, det är inte på något sätt visat. Inget blir sant för att en handfull "aktivister" upprepar något om och om igen.
Jo det är visst visat att man inte får diskutera judar som grupp. Och den som visar det är inte någon "aktivist", utan det är mod i egen hög person som uttalar sig att så är fallet.

Citat:
Ursprunligen postat av Strix m/94
Det är skillnad på att diskutera judar i grupp och judar som grupp. Det är häri skillnaden ligger.

Strix/Mod
Godtycklig särställning så det skriker om det, ty denna regel går ej att finna i regelverk eller den aktuella ts.
Senast redigerad av frasselito 2018-01-21 kl. 12:40.
Citera
2018-01-21, 12:52
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Jo det är visst visat att man inte får diskutera judar som grupp. Och den som visar det är inte någon "aktivist", utan det är mod i egen hög person som uttalar sig att så är fallet.
Det finns massor av trådar där ämnet är "judar som grupp". Du har ju till och med, ett flertal gånger, uppmanats att skapa en sådan tråd av just moderatorer. Så det är inte ett dugg visat eftersom det bevisligen är helt fel.

Taggen "judar" existerar ju också där det ingår ett flertal trådar som avhandlar precis det du påstår inte får förekomma:
https://www.flashback.org/find_threads_by_tag.php?tag=judar
Citera
2018-01-21, 13:03
Avslutad
Citat:
Det finns massor av trådar där ämnet är "judar som grupp". Du har ju till och med, ett flertal gånger, uppmanats att skapa en sådan tråd av just moderatorer. Så det är inte ett dugg visat eftersom det bevisligen är helt fel.

Taggen "judar" existerar ju också där det ingår ett flertal trådar som avhandlar precis det du påstår inte får förekomma:
https://www.flashback.org/find_threads_by_tag.php?tag=judar
Men det är irrelevant huruvida en tråd kan startas. Det har inte med detta att göra.

Det finns en tråd där man inte får diskutera judar som grupp. Men i den tråden så får man får diskutera svenskar som grupp, afghaner som grupp, syrianer som grupp och somalier som grupp. Men inte judar som grupp. Särställning som sagt. Icke-neutral inställning -> agenda-inställning.

(Det hör till saken att inlägget som blivit censurerat inte ens diskuterar judar som grupp, utan det är en påhittad regel som inte ens har bäring på det nu censurerade inlägget. Så judefrågan har en riktig särställning iom att man måste hitta på regler för att ta bort inlägg fastän regeln inte ens är applicerbar i detta fall)

Särställning deluxe.
Citera
2018-01-21, 13:11
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Men det är irrelevant huruvida en tråd kan startas. Det har inte med detta att göra.
Jo, det är i allra högsta grad relevant eftersom du nyss påstod att judar i grupp inte fick diskuteras. Vilket alltså var fel. Vilket jag visade med konkreta exempel.
Citat:
Det finns en tråd där man inte får diskutera judar som grupp. Men i den tråden så får man får diskutera svenskar som grupp, afghaner som grupp, syrianer som grupp och somalier som grupp. Men inte judar som grupp. Särställning som sagt. Icke-neutral inställning -> agenda-inställning.
Det är för att det inte är topic i den tråden på det sättet du vill diskutera det. Men det har du redan startat trådar om, och nu drar du in det i ännu en tråd där det inte är topic. Du har alltså lyckats med att dels diskutera något som inte är topic i en tråd och dessutom dra in metadebatten om åtgärden i en annan tråd där det inte är topic...
Citera
2018-01-21, 20:06
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Detta kan samanfatta hela ditt inlägg. Moderatorer som inte modererar aktuella trådar pratar om "judetriader"
Tirad. Inte Triad. Två olika saker.
Citat:
och att "predika för varandra" - läs mina raderade inlägg så ser du att det inte är så, dock kan jag hålla med om att mina inlägg ibland är spekulativa för att väcka debatt, och "på vissas gräns", helt klart. Annars hade ju moderatorerna tolererat inläggen. Det gör dom alltså inte. Ibland.
Problemet är om dina spekulativa inlägg är tänkta att väcka debatt om något som inte hör till trådens ämne.
En tråd har en debatt, baserad på trådens ämne och trådstartens diskussionsunderlag. Ibland slängs trådar just med kommentaren "bristande diskussionsunderlag" för att det inte finns något definierat att diskutera om.

En debatt finns således redan i tråden och om du vill väcka en debatt så är det mer eller mindre samma sak som att du vill väcka en annan debatt än den existerande. Vilket är OT och ditt inlägg är därmed tänkt att dra tråden OT, att ersätta trådens debatt med din egna. Och därför raderas det. Vill du väcka en debatt så får du starta en egen tråd istället, där den debatten är trådens ämne.

Citat:
Läs vad longbow4y skriver om inlägg som tas bort och utgå inte ifrån att alla "predikar" om judetriader. Jag tycker det är märkligt att andra moderatorer som inte modererar i forumen där den tvivelaktiga modereringen förekommer skickas ut till "yttrandefrihetens" försvar.
Nej, inte det minsta konstigt. Vi är nämligen inte utskickade utan det är mer eller mindre samma moderatorer som svarar i alla trådarna i det här forumet. För i likhet med de allra flesta underforumen på Flashback så är det ett antal debattörer som är aktiva i det forumet. Vilket gäller för såväl moderatorer som användare.

Citat:
Maktanalys som innefattar judar och sionism blir "konspirationsteorier" helt oberoende av hur det faktiskt ser ut i verkligheten. Och inlägg som synliggör det städas bort, men ibland överlever dom.
Vi skiter i hur det faktiskt ser ut i verkligheten. Vi bryr oss enbart om att det ligger på rätt ställe och rätt tråd, så att varje tråd får ha den diskussionens om tråden är tänkt att handla om och trådarna ligger i underforum och med titlar som gör att den som letar efter tråden lätt ska kunna hitta den.

Alltså städas inlägg bort om de ligger på fel plats. Det som vi kallar för OT. Oavsett om de handlar om judar eller någonting annat.

Citat:
Därför vore det intressant hur att se hur många av dessa maktanalysinlägg som RPas, respektive tas bort utan RP.
RP avgör inte om något tas bort utan är endast ett sätt att uppmärksamma en moderator på inlägget.

Citat:
Det har dock varit lärorikt att läsa de olika moderatorernas svar. Jag är styrkt i min tro att jag hade rätt i första inlägget igår, sen kan vi ha hårklyveridiskussioner om moderatorerna i sin breda och olika definition av "judetriader", "antisemitiska konspirationsteorier" och annat vill hänvisa vissa typer av inlägg till skogen eller Rikets Sal.
Som jag länkade till i mitt inlägg:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori
Typiskt är dock att det finns ett antal personer, konspirationsteoretiker, som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap.
Citat:
"Kan inte, vill inte, får inte, har inte lust". Som Magnus och Brasse. Så kan man sammanfatta viljan att komma tillrätta med det här problemet.
Snarare så handlar det om att vi har helt olika definition av vad som är problemet. Vi ser nämligen bara ett problem med att vissa användare har svårt att hålla sig till ämnet medans du anser att det är ett problem att du inte får skriva om judar varthelst du vill.

Det finns därmed ingen vilja från vår sida att komma tillrätta med vad du anser vara problemet.

Citat:
Ja, men vi får inte diskutera "judars politiska inflytande i svensk politik" i Politik, vilket ju torde vara "rätt plats" för att diskutera "politskt inflytande i svensk politik" för då blir kopplingen till judar och sionism att "diskutera judar i grupp".

Politisk maktanalys av aktuella skeenden ska om judar utövar påverkan diskuteras i "konspirationer" som är rätt plats för foliehattande om judar, trots att de politiska skeendena är reella. Judar har en särställning i samhället, och på forumet jämförelsevis mot alla andra grupper.

Och vi diskuterar inte "judar" vi diskuterar judar som påverkar "politik". Och det går inte an.
Nej, judar har ingen särställning på forumet. Det är du som vill att de ska ha det. Från forumets sida så är saken enkel, diskussionen i en tråd ska hålla sig till trådens ämne. Allt som inte gör det är OT, och är ett problem för tråden då det riskerar att störa ut trådens diskussion men ett annat ämne.
Vi skiter i om du snackar judar, illuminati, muslimer eller kostvanor, om det inte är en del av trådens ämne så hör det inte hemma i tråden. Svårare än så är det inte.

Citat:
Och hur bestämmer ni judevinkeln? Ska trådarna rubriksättas så det framgår? Hur gör ni med trådar som innehåller sionism? Det finns sionister som inte är judar - men som ändå ägnar sig åt sionism, är det då OK att påpeka sionism i trådar som faller utanför din definierade "judevinkel"?
Det som definierar diskussionen i en tråd är trådstarten. Det inlägg som står först i tråden och som är det som startar diskussionen och avgör vad diskussionen ska handla om.
Rubriken ska sedan spegla trådens ämne, så att man utifrån trådens rubrik ska kunna få ett hum om vad tråden handlar om så att de som vill hitta tråden ska kunna göra det. Och tråden ska i sin tur ligga i rätt forum, återigen av det enkla skälet att intresserade användare ska kunna hitta den.
Citera
2018-01-21, 20:15
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Nej, judar har ingen särställning på forumet. Det är du som vill att de ska ha det. Från forumets sida så är saken enkel, diskussionen i en tråd ska hålla sig till trådens ämne.

Ja, så är det - men eftersom Flashback inte är ofelbart så pekar några, inklusive jag på hyckleriet i en specifik tråd i Politikforumet. Vi har ett medialandskap i det här landet som ägs av judar till en stor del. Det har visats att influenser tas in i svensk politisk debatt från lobbygrupper vilket är helt i sin ordning. Men om dessa lobbygrupper består av judar får vi inte diskutera dem för att någon moderator har sagt att det är förbjudet att diskutera "judar i grupp". Speciellt om det sk. "Mediakriget" lyfts till en internationell kontext och innehåller maktanalys som vi pekat på tidigare i tråden.

Det är som att ha en tråd i Djur-forumet om livet på Savannen i Afrika. Man får fritt diskutera alla förekommande fenomen på savannen. Leoparder som ensamjagar, giraff-flockar, elefanthorder, gnuhjordar, krokodiler och allt annat. Det man inte får diskutera är att det finns en lejonflock på savannen.

Det är ett hyckleri och dubbla måttstockar, och den som inte kan se det hyckleriet är blind. Eller väljer att titta bort. Sen kan så vara att hyckleriet inte finns på "forumnivå" men då finns det på "OT-modereringsnivå", med samma resultat.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-21 kl. 20:27.
Citera
2018-01-21, 20:35
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ja. Det är för att jag är "trög" jag pressar dig på en definition du inte vill ge.
Trådstarten skapar tråden, trådens ämne och trådens diskussion. Svårare än så är det inte.
Grovt förenklat så kan man säga att om det inte står något om judar, judisk agenda eller sionism i trådstarten så inenbär det att de sakerna är att klassa som OT i tråden. Nämns de däremot i trådstarten, så är de en del av trådens diskussion. Det gäller inte 100%, men det är tillräckligt nära för att du ska kunna få ett hum om vad det handlar om.
Citat:
Med den inställningen kommer ju sådana här gnälltrådar alltid att finnas där det tjatas om godtycke i bedömningar och jag säger en bedömning och du en annan. Sen kommer "admin5" och säger åt mig att hålla käften för att moderatorerna har tolkningsföreträde.
Det här forumet har existerat i nästa två årtionden nu. Den här sortens klagomål dök garanterat upp redan det första året forumet fanns (och då under namnet "Flashback konferens") och den finns än idag.
Ingenting vi säger eller gör kommer någonsin att ändra på den saken. Vi som varit här i många år är väl medvetna om att detta går i cirklar och det är samma sak som upprepas hela tiden. Och det är därför som vi så nonchalant viftar bort många av dina så väl genomtänkta argument. Som du inte är först med. Jag tvivlar starkt på att du har framfört ett enda argument i den här tråden som inte redan har framförts i andra trådar, för flera år sedan, av flera olika personer.
Citat:
Det är ju inte bara mitt fel att den här diskussionen inte kommer någonstans.
Det är ditt fel genom att du drar upp samma argument som vi har hört tidigare. Och vi är alla så "samspelta" med varandra eftersom vi som är gamla veteraner har varit med samma dans tidigare.
Det är därför som vi är så trötta på just judetjafset, för det är något speciellt med just judetjafsarna, som kör samma sak på repeat med ett par månaders mellanrum och de tror alltid att de är så originella. Trots att samma diskussion inte bara pågår på Flashback utan på de allra flesta ställen där judetjafsarna försöker sprida sin dynga genom att trycka in den lite överallt där de tror att folk kommer att läsa det och bli övertygade. Medans de absolut flesta inte läser vad de skriver utan bara blir irriterade, eftersom det är just samma jävla tjafs gång på gång.

Citat:
Edit:
"Antisemitiska konspirationsteorier" är ett jävla gummibegrepp precis som att HMF är ett jävla gummibegrepp. Det ger den som äger tolkningsföreträdet möjlighet att flytta runt gränsen för vad som ska anses som "antisemitiska konspirationsteorier". Om du svarar att "sionism är att jämställa med judisk identitetspolitik, och politik är OK i politik", så kan Flashback inte flytta runt gränsen igen och kalla sionism för "antisemitiska konspirationsteorier" igen, och det är därför du kallar mig "trög" istället.

Eftersom gränserna flyttas kan ni inte, eller vill ni inte definiera vad gränserna går idag. För om ni definierar det idag är det nämligen slutflyttat och då har ni gett bort tolkningsföreträdet nästa gång judarna skriker om något och vill flytta gränsen för vad som ska anses som "antisemitism".

Så enkelt är det.
Skillnaden är att HMF används för att förbjuda något. Vi använder däremot vårat "gummibegrepp" för att se till att de samlas på ett ställe där de är enkla att hitta för de som vill hitta dem. Och att det ska hålla sig i sina egna trådar istället för att försöka ta över andra trådar och tränga ut den existerande diskussionen i den tråden.

Du får diskutera judar. Men du måste göra det på rätt plats och i en tråd där judar hör till trådens ämne. Vilket är exakt samma regler som för alla andra ämnen på Flashback.
Judefrågan har ingen särskild särställning. Det är bara du som blir sur för att du tycker att den borde ha det, att judefrågan borde vara ämnet i alla trådar där du tycker att något kan länkas till judar på något sätt.

Citat:
Nej. Det du pekar på handlar om en enskild tråd, inte om forumet som helhet.
Därmed har inte judar en särställning på forumet, utan det var tvärtom precis samma sak som alltid. "Judar som grupp" var inte en del av trådens ämne, och därmed var det OT. Precis samma sak som vi hela tiden har hävdat.
Att något är förbjudet att diskutera i en tråd innebär inte att det är förbjudet att diskutera på forumet. Bara att det ska hålla sig i rätt tråd.
Vilket gäller lika för judar som för allt annat. Den enda skillnaden är att det är ytterst sällan någon börjar diskutera "rörläggare i grupp" i en tråd som handlar amerikansk maffia, svensk invandringspolitik, genmodifierade grödar, P-piller, miljöförstöring etc.

Citat:
Är du så omedveten att du inte förstår att när du säger att moderatorer hycklar och ljuger så innebär det att du kallar mig, ChristianX, Bigfatcone, Najas och övriga moderatorer för hycklare och lögnare?
Att hela den här tråden handlar om att beskylla oss för att vara korrupta, fulspelande individer som driver en viss agenda som vi anser att vi inte gör?

Citat:
Jo, det är för att det tjatas om den hela tiden. Det tjatas om det i den här här tråden, i andra trådar (räkna på hur många av trådarna på första sidan i det här forumet som handlar om just judar, judisk agenda etc) och framförallt så tjatas det om det i trådar i andra forum, vilket är skälet till att det raderas och vilket som i sin tur är skälet till att du sedan kommer hit och gnäller om att du återigen fick dina inlägg om judar raderade.
Om judetjafsandet hade hållt sig i de trådar där de är ämnet och i de forum där sådana trådar bör vara, så hade det inte raderats, och du hade inte varit här och klagat på att det raderats.

Citat:
Nej, det inte ett utbrett hyckleri. Det finns en utbredd fanatism bland vissa användare som inte klarar av att förstå att en tråd ska hålla sig till ämnet och att judar inte automatiskt hör till trådens ämne enbart för att de som är fanatiskt besatta av judar tycker det.

Citat:
Och tänka sig att det bedöms olika från moderator till moderator trots att "endast regelverket" är allenarådande ledstjärna. Det upplevs som godtycke, som avhandlats i tråden, vilket du inte bemöter.
Det finns ett hyckleri, även om du inte vill vidgå det. Du kan inte göra dig till talesperson för hela moderatorkollegiet. Ellerhur? Hyckla och ljuga är inte samma sak.
Det upplevs som ett godtycke av en liten minoritet av användare, som alltid ser allting som inte följer deras verklighetssyn som något som är en del av en konspiration riktad mot dem och för att tysta dem.
Och nej, ChristianX kan inte göra sig till talesperson för hela moderatorkollegiet, men då han varit med i många år och detta varken är min eller ChristianX's första dust med det här ämnet så kan han vara ganska säker på att en klar majoritet av moderatorerna har en liknande åsikt om det.
Inte minst så har alla moderatorer i forumdelar som judetjafsarna gillar att besöka en väldigt bestämd åsikt om att det är det ör jobbigt med att hela tiden tvingas rensa ut samma skit gång på gång.

För era judetirader är nämligen inte ens särskilt originella utan det är variationer på samma tema gång på gång, och samma tveksamma "bevis" som i bästa fall är anekdotiska och i värsta fall rena påhitt som bara skämmer ut er själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in