2018-05-05, 15:58
Medlem
fellowvessels avatar
Flashback/pk rörelsen är lite halv judisk på distans, man rättar sig efter både lagar samt förhållningssätt men är inte med i kärnan. Det behövs ett äkta fritt forum, något annat vore moraliskt perverst.
Citera
2018-05-05, 16:14
Avstängd
TwoThousands avatar
Tror inte riktigt flashback och dess ledande figurer är mer än mänskliga av att bedöma från sättet dom tänker och lever sitt liv!

Finns inte det minsta tecken på djävuls tillbedjan tror verkligen inte dom tillber demoner i sataniska ritualer heller!
Citera
2018-05-05, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Konspriationsteoretiker är oftast säkra på sin sak. Mycket säkra till och med, och dessutom helt utan anedning.

Det är mycket möjligt att de som är högt upp i hierarkin känner varandra, absolut. Det vore nästan konstigt om de inte gjorde det. Det intressanta är väl hur detta faktum skulle göra så att modereringen styrs enligt en judisk agenda, eller hur en judisk agenda skulle implementeras till de drygt 100 moderatorerna som genomför 100 % av alla moderering?

Såå utan anledning är inte den saken!
Om du är moderator åt en sajt som denna, då har du en arbetsgivare. Gör ni alla sånt här gratis, vilket jag inte tror, gör ni något åt en sajt/förening/välgörenhet/ organisation etc.
Hur kan man jobba åt något utan några kontaktuppgifter? Det är självklart att man vet någon högre upp som vet något om en och tvärtom..

Jag har aldrig sagt något om en ”judisk” agenda, men däremot tror jag att FB är libertariansk sajt och stödjer liberala ”sionister”.
Citera
2018-05-05, 18:46
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Såå utan anledning är inte den saken!

Va?

Citat:
Om du är moderator åt en sajt som denna, då har du en arbetsgivare. Gör ni alla sånt här gratis, vilket jag inte tror, gör ni något åt en sajt/förening/välgörenhet/ organisation etc.

Det är helt ok att du tror dittten och datten. Saken är ju dock att din tror inte har så mycket koppling till verkligheten. Men tro får du så klart gärna göra. Exempelvis att moderatorenra får betalt för att moderera. Tro på bara. Att det är helt tvärfel brukar väl inte bekymra dig?

Citat:
Hur kan man jobba åt något utan några kontaktuppgifter?

Orsaken till att moderatorer väljer att jobba gratis avhandlas bla i denna tråden (FB) Hur känns det moderatorer ... ?(Att arbeta obetalt /mod)

Citat:
Det är självklart att man vet någon högre upp som vet något om en och tvärtom.

Tänk så många saker som är självklart för dig men som inte är sant. Rätt fascinerande faktiskt.

Citat:
Jag har aldrig sagt något om en ”judisk” agenda, men däremot tror jag att FB är libertariansk sajt och stödjer liberala ”sionister”.

Håll dig då borta från denna tråden, eftersom ämnet är just om forumet har en judisk agenda.
Citera
2018-05-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag tänker mest på att det finns typ lika många användare som tidigare varit moderatorer, men inte längre är det, som de som är moderatofer idag.

Du menar på fullt allvar att dessa inte med ett ljud skulle undslippa något som skulle peka på detta? Det faller ju på sin egen orimlighet.

Du pratade tidigare om en oslagbar teknik. Det finns absolut ingenting på nätet som kan säkerställa din anonymitet förutom du själv, kom ihåg det!

Jag är ganska osäker på att ett företag som gömmer sig, skulle kunna anlita moderatorer på det sättet som beskrivs.
Citera
2018-05-05, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Va?

Det är helt ok att du tror dittten och datten. Saken är ju dock att din tror inte har så mycket koppling till verkligheten. Men tro får du så klart gärna göra. Exempelvis att moderatorenra får betalt för att moderera. Tro på bara. Att det är helt tvärfel brukar väl inte bekymra dig?

Orsaken till att moderatorer väljer att jobba gratis avhandlas bla i denna tråden (FB) Hur känns det moderatorer ... ?(Att arbeta obetalt /mod)

Tänk så många saker som är självklart för dig men som inte är sant. Rätt fascinerande faktiskt.

Håll dig då borta från denna tråden, eftersom ämnet är just om forumet har en judisk agenda.

Ja, sonister är ämnet fastän många av er inte förstått det än.. judisk agenda- underförstådd - Sionism.

En annan sak är att ni påstår är att ni inte vet vem/vilka ni jobbar för?!! Då måste ni vara ganska dumma som inte har några kontaktuppgifter där ni jobbar betald/obetald. Detta är inte ologisk i ett samhälle som vi har idag!!
Citera
2018-05-05, 19:07
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Du pratade tidigare om en oslagbar teknik. Det finns absolut ingenting på nätet som kan säkerställa din anonymitet förutom du själv, kom ihåg det!

Ren jävla halmgubbe. Kom ihåg det!
Citera
2018-05-05, 19:10
Medlem
najass avatar
Citat:
Ja, sonister är ämnet fastän många av er inte förstått det än.. judisk agenda- underförstådd - Sionism.

Visst, sionism-agenda inkluderar vi i denna tråden också.

Citat:
En annan sak är att ni påstår är att ni inte vet vem/vilka ni jobbar för?!! Då måste ni vara ganska dumma som inte har några kontaktuppgifter där ni jobbar betald/obetald.

Det går utmärkt väl att anse och tycka att vi är idioter som jobbar gratis. Ta dock detta i tråden där det avhandlas och som jag länkade.

Citat:
Detta är inte ologisk i ett samhälle som vi har idag!!

Nähä, är det inte ologiskt? Vad bra. Själv tycker jag inte det är så konstigt med tanke på hur forumet är uppbyggd, med den fanatiska fixeringen vid anonymitet. Jag tror inte jag hade blivit moderator om det visade sig när jag blev tillfrågad att de hade mina IRL-uppgifter och att man fick anmäla sig till någon IRL-person. Då hade jag lämnat stället direkt.
Citera
2018-05-05, 19:20
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

En annan sak är att ni påstår är att ni inte vet vem/vilka ni jobbar för?!! Då måste ni vara ganska dumma som inte har några kontaktuppgifter där ni jobbar betald/obetald. Detta är inte ologisk i ett samhälle som vi har idag!!

Varför frågar du inte Arbetarbroder? Han är både judekritiker och fd Mod. Eller ^Eaz, samma sak där.
Citera
2018-05-05, 20:46
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
hur ett sådant forum kan drivas? De känner varandra, sedan många år tillbaka högre upp på hierarkin. Vissa moderatorer kan ha vissa typer av info, det är jag säker på.
Visst kan det vara en konspiration.

Men jag svarar som jag brukar i de fallen det påstås att det skulle finnas en dold agenda bakom forumets moderering - det har passerat sisådär 400 moderatorer genom åren, med vitt skilda åsikter av alla de slag. Är det då inte rent fantastiskt att kunna hålla en sådan agenda hemlig när det finns runt 300 exmoderatorer som när som helst skulle kunna avslöja denna dolda agenda?

Om jag, eller andra moderatorer, skulle sitta här och blåljuga om detta så hade med all säkerhet någon tyckt att det var förjävligt och berättat hur det ligger till egentligen. varför t ex inte fråga ^Eaz som är aktiv i denna tråd och dessutom exmoderator? Han har ingen som helst anledning att ljuga om saken.
Citera
2018-05-05, 21:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst kan det vara en konspiration.

Men jag svarar som jag brukar i de fallen det påstås att det skulle finnas en dold agenda bakom forumets moderering - det har passerat sisådär 400 moderatorer genom åren, med vitt skilda åsikter av alla de slag. Är det då inte rent fantastiskt att kunna hålla en sådan agenda hemlig när det finns runt 300 exmoderatorer som när som helst skulle kunna avslöja denna dolda agenda?

Om jag, eller andra moderatorer, skulle sitta här och blåljuga om detta så hade med all säkerhet någon tyckt att det var förjävligt och berättat hur det ligger till egentligen. varför t ex inte fråga ^Eaz som är aktiv i denna tråd och dessutom exmoderator? Han har ingen som helst anledning att ljuga om saken.
Det är ju nästan så att man misstänker att folk som har slutat vara moderator har ett fått ett kuvert med foton på vänner, familj, deras skolor och arbetsplatser samt ett med en postväxel på en rätt hög summa och ett kort som påminner en om vad som händer om man inte håller käften.

Eller rättare sagt. Det är snarare så att jag misstänker att det finns vissa som tror att det är ungefär så det går till.
Citera
2018-05-05, 21:16
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju nästan så att man misstänker att folk som har slutat vara moderator har ett fått ett kuvert med foton på vänner, familj, deras skolor och arbetsplatser samt ett med en postväxel på en rätt hög summa och ett kort som påminner en om vad som händer om man inte håller käften.

Eller rättare sagt. Det är snarare så att jag misstänker att det finns vissa som tror att det är ungefär så det går till.
Ja, ungefär så. Om vi skulle kunna hålla en sådan konspiration hemlig skulle vi kunna lära judarna ett och annat om hur man låter bli att avslöja sin hemliga agenda.

Faktumet är ju så enkelt att alla i de flera hundratal som haft insyn inte kan bekräfta det, men de som inte har någon insyn alls är jättesäkra på att så är fallet utan några som helst belägg. Undrar vem man ska tro på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in