2015-01-30, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarens
Kör gym följande dagar:

Måndag
Onsdag
Fredag

Kör basövningar, om jag skulle träna imorgon också är det skadligt eller ger ingen mer effekt?

Ingen fara att köra flera dagar i följd, det beror på hur du har sovit, ätit och hur du känner dig.

Har du ont? Om inte, kör på

Känner du dig seg? Om inte, kör på

Lyssna på din kropp.
Citera
2015-01-30, 16:53
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jag tror mig ha stela fotleder som hindrar mig från att utföra korrekta knäböj och marklyft. Jag ramlar helt enkelt bakåt vid given position längre ner. Jag genomförde detta test och upptäckte att jag får problem redan vid 2-3 cm från väggen.

Någon som upplevt samma sak och lyckats förbättra sin rörlighet? Jag finner många övningar på nätet för just detta, men det är just problemet, vilka ska man välja? Övningen som finns i länken har jag redan bränt av idag.

När jag skriver detta så slår det mig också att jag är opererad i fötterna vid födsel för att jag föddes med fötterna inåt.

Jag hade/har samma problem. Min lösning har varit att köpa ett par lyftarskor som har gjort att jag kunnat börja köra knäböj. I början är det lite stelt, och halvtaskig form, men utförande av rörelsen ger ökad rörlighet. Så med tiden har det blivit bättre.
Citera
2015-01-30, 23:31
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Jag hade/har samma problem. Min lösning har varit att köpa ett par lyftarskor som har gjort att jag kunnat börja köra knäböj. I början är det lite stelt, och halvtaskig form, men utförande av rörelsen ger ökad rörlighet. Så med tiden har det blivit bättre.

Jag har provat att lägga någon vikt under hälarna när jag knäböjer. Detta hjälper till bra med formen vid knäböj. Ett par lyftarskor ger ungefär samma effekt va?

Lyftarskor ja, tanken har slagit mig. Men jag har bara styrketränat sedan augusti och är fortfarande en jävla klenis på gymmet, så jag känner mig som världens största wannabe/mupp om jag investerar i ett par lyftarskor.
Men det är så jävla kul att lyfta skrot och jag har verkligen funnit glädje i det, så: kan du rekommendera något par?
Sett att det finns Adidas och liknande på MMSports, men de kanske är överprisade? Jag har dock inget mot att slanta upp för ett par bra skor.
Citera
2015-01-31, 14:35
Medlem
JustZlatans avatar
Hur tränar man rumpan på effektivaste sätt?
Citera
2015-01-31, 14:38
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Hur tränar man rumpan på effektivaste sätt?

Genom marklyft och knäböj.
Citera
2015-01-31, 15:19
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Genom marklyft och knäböj.

Jag gör båda sakerna men rumpan tränas inte så effektivt. Jag försöker med höftlyft men det verkar vara ryggen som tränas i stället.
Citera
2015-02-01, 00:48
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Jag gör båda sakerna men rumpan tränas inte så effektivt. Jag försöker med höftlyft men det verkar vara ryggen som tränas i stället.
Du måste gå tillräckligt djupt för att aktivera röven, så det är ett möjligt problem.
Citera
2015-02-01, 07:20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
Du måste gå tillräckligt djupt för att aktivera röven, så det är ett möjligt problem.

Hur går man tillräckligt djupt?
Citera
2015-02-01, 11:13
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Hur går man tillräckligt djupt?
När du kör knäböj bör du höftleden gå minst lika djupt som knäleden. Jag har ingen aning om det är ditt problem, men det är ganska vanligt att man vill vända för tidigt när det känns tungt.
Citera
2015-02-01, 11:46
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Jag har provat att lägga någon vikt under hälarna när jag knäböjer. Detta hjälper till bra med formen vid knäböj. Ett par lyftarskor ger ungefär samma effekt va?

Lyftarskor ja, tanken har slagit mig. Men jag har bara styrketränat sedan augusti och är fortfarande en jävla klenis på gymmet, så jag känner mig som världens största wannabe/mupp om jag investerar i ett par lyftarskor.
Men det är så jävla kul att lyfta skrot och jag har verkligen funnit glädje i det, så: kan du rekommendera något par?
Sett att det finns Adidas och liknande på MMSports, men de kanske är överprisade? Jag har dock inget mot att slanta upp för ett par bra skor.

Ja lyftarskor ger samma effekt, och det är mycket stabilare än att stå på viktskivor. Jag har ett par Adidas power perfect II och är nöjd med dem, men tycker du att dem är för dyra så finns det billigare alternativ. Kika här http://www.lyftarshopen.se/traningst...yftarskor.html
Citera
2015-02-01, 13:10
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlnteJoBaRokaHasch
När du kör knäböj bör du höftleden gå minst lika djupt som knäleden. Jag har ingen aning om det är ditt problem, men det är ganska vanligt att man vill vända för tidigt när det känns tungt.

Jag tänkte på höftlyft. Knäböj vill jag inte så långt ner på för jag får ont i knäna vid för tynga lyft och då använder jag ingen tyng alls utom min kropp.
Citera
2015-02-01, 18:03
Medlem
undrar 2 saker..

Varför skakar alltid mina ben efter jag gjort en benövning.. så som squats med vikter..?

Hur kommer det sig att min ena bröstmuskel är större än den andra..?

:S någon som vet :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in