Citat:
Ursprungligen postat av
lynch4life
Finns det butiker i, eller runt, Malmö som säljer lyftarskor i butik? Jag letar efter ett par adidas med häl, gärna adidas power perfect 2, då jag beställde fel storlek från nätet och inte har råd att betala en massa onödiga fraktkostnader fram och tillbaka.
En annan fråga: Vilken variant av knäböj är enklast om man har RIKTIGT DÅLIG mobility i anklarna? Och säg inte att det bara är att stretcha för det har jag försökt hur länge som helst. Det enda som fungerar är att "fuska" med upphöjning under hälen (jag kan göra fina squats i mina chelsea-boots.. men av givna skäl vill jag ej ha dem på gymmet..). Just nu är jag utan lyftarskor: finns det någon variant av knäböj som är att föredra? front? low bar? high bar? Goblet?
För mig som också haft problem med rörlighet i anklar och höft fungerar det bra att stå ganska brett. Stången har jag relativt långt ner, men det beror mest på att jag tycker det är obekvämt att ha den nära nacken.
Globlet fungerar ju bra eftersom man då får hjälp med tyngd framåt så man inte ramlar bakåt. Å andra sidan går det ju inte att träna med så mycket vikt, men den är bra som en kompletterande rörlighetsövning.