2015-02-01, 18:06
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Knäböj vill jag inte så långt ner på för jag får ont i knäna vid för tynga lyft och då använder jag ingen tyng alls utom min kropp.
Se över tekniken. Gissningsvis så har du överkroppen för upprätt och skjuter inte tillbaka rumpan tillräckligt.
Citera
2015-02-01, 20:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer-queen
Se över tekniken. Gissningsvis så har du överkroppen för upprätt och skjuter inte tillbaka rumpan tillräckligt.

Är knäböj bättre övning för rumpan än höftlyft?
Citera
2015-02-02, 01:23
Medlem
MentosFruitcores avatar
Brukar ni ta bort 10% eller så av vikterna efter sjukdom eller jobbar ni vidare på samma?
Citera
2015-02-02, 09:09
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Är knäböj bättre övning för rumpan än höftlyft?
Knäböj involverar fler muskler och är därför en bättre styrkeövning. Så generellt sett ja, men det stämmer såklart inte i varje enskilt fall.
Citera
2015-02-02, 10:48
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Brukar ni ta bort 10% eller så av vikterna efter sjukdom eller jobbar ni vidare på samma?

Klarar jag samma så är det underbart. Dock brukar jag vara svagare efter sjukdom och tvingas mer eller mindre att sänka.
Citera
2015-02-02, 10:50
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av levon2000
undrar 2 saker..

Varför skakar alltid mina ben efter jag gjort en benövning.. så som squats med vikter..?

Hur kommer det sig att min ena bröstmuskel är större än den andra..?

:S någon som vet :S

Utmattade ben? Känner så ibland efter tunga benpressar om jag först kört 5-6 set knäböj innan.

Är den ena patten större eller har den en annan form? Gissar antingen på obalans eller gener som gör att det ser annorlunda ut.
Citera
2015-02-02, 12:18
Medlem
lynch4lifes avatar
Finns det butiker i, eller runt, Malmö som säljer lyftarskor i butik? Jag letar efter ett par adidas med häl, gärna adidas power perfect 2, då jag beställde fel storlek från nätet och inte har råd att betala en massa onödiga fraktkostnader fram och tillbaka.

En annan fråga: Vilken variant av knäböj är enklast om man har RIKTIGT DÅLIG mobility i anklarna? Och säg inte att det bara är att stretcha för det har jag försökt hur länge som helst. Det enda som fungerar är att "fuska" med upphöjning under hälen (jag kan göra fina squats i mina chelsea-boots.. men av givna skäl vill jag ej ha dem på gymmet..). Just nu är jag utan lyftarskor: finns det någon variant av knäböj som är att föredra? front? low bar? high bar? Goblet?
Senast redigerad av lynch4life 2015-02-02 kl. 12:22.
Citera
2015-02-02, 18:33
Medlem
Garnetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life
Finns det butiker i, eller runt, Malmö som säljer lyftarskor i butik? Jag letar efter ett par adidas med häl, gärna adidas power perfect 2, då jag beställde fel storlek från nätet och inte har råd att betala en massa onödiga fraktkostnader fram och tillbaka.

En annan fråga: Vilken variant av knäböj är enklast om man har RIKTIGT DÅLIG mobility i anklarna? Och säg inte att det bara är att stretcha för det har jag försökt hur länge som helst. Det enda som fungerar är att "fuska" med upphöjning under hälen (jag kan göra fina squats i mina chelsea-boots.. men av givna skäl vill jag ej ha dem på gymmet..). Just nu är jag utan lyftarskor: finns det någon variant av knäböj som är att föredra? front? low bar? high bar? Goblet?

Jag tror att Budo & Fitness på Stora Kvarngatan säljer dem.

Jag har själv varit väldigt stel men efter jag köpte skorna så kör jag både normalbreda och breda knäböj utan problem. Lowbar eller highbar spelar ingen roll för mig, båda funkar.
Citera
2015-02-02, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Utmattade ben? Känner så ibland efter tunga benpressar om jag först kört 5-6 set knäböj innan.

Är den ena patten större eller har den en annan form? Gissar antingen på obalans eller gener som gör att det ser annorlunda ut.

De bara den ena som är större, samma form.. :S
Citera
2015-02-02, 21:52
Medlem
lynch4lifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garnett
Jag tror att Budo & Fitness på Stora Kvarngatan säljer dem.

Jag har själv varit väldigt stel men efter jag köpte skorna så kör jag både normalbreda och breda knäböj utan problem. Lowbar eller highbar spelar ingen roll för mig, båda funkar.

Schysst, ska kolla där när jag har vägarna förbi. Har försakat knäböjen allt för länge nu
Citera
2015-02-03, 15:07
Medlem
Shepard25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lynch4life

För mig som också haft problem med rörlighet i anklar och höft fungerar det bra att stå ganska brett. Stången har jag relativt långt ner, men det beror mest på att jag tycker det är obekvämt att ha den nära nacken.

Globlet fungerar ju bra eftersom man då får hjälp med tyngd framåt så man inte ramlar bakåt. Å andra sidan går det ju inte att träna med så mycket vikt, men den är bra som en kompletterande rörlighetsövning.
Citera
2015-02-03, 23:36
Medlem
Kör idag mest latsdrag, bänkpress, benpress och triceps. Borde man utöka med något, tänker att axlarna borde satsas mer på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in