2014-10-31, 13:52
Bannlyst
Varför skulle det inte gå, kör vader 2 ggr i veckan ett pass 3-4 set ett annat 7-8 , funkar hur bra som helst för mig
Citera
2014-10-31, 14:30
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nereon
Varför ska du köra hela 7 set?
Varför inte? Hur stora vader har du?
Citera
2014-10-31, 15:36
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomsiven
Tjena jag har på mitt schema sittande vadpress och stående 3 set vardera, men på mitt gym har jag inte sittande vadpress, vad kan jag byta ut det med?? Tack

Sittande vadpress är tämligen onödig! Kör istället vaderna med raka knäleder.
Citera
2014-10-31, 18:03
Medlem
Nereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Varför inte? Hur stora vader har du?

Jag har helt okej vader. Men tror du inte att du tjänar mer på typ 5x5?
Citera
2014-10-31, 19:03
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Jag har helt okej vader. Men tror du inte att du tjänar mer på typ 5x5?
Haha jag SVÄR att du bara jävlas nu, du MÅSTE jävlas! Om inte så förtjänar alla 5x5 förespråkare som hjärntvättar massan att hängas upp i en stolpe.

Till nybörjare och lurade - vadernas muskelfibrer svarar bäst på högrepp 20-30. Finns studier på detta för den som är intresserad.
Citera
2014-10-31, 21:10
Medlem
Hodurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Sittande vadpress är tämligen onödig! Kör istället vaderna med raka knäleder.

Kan du utveckla varför det är så? Nyfiken
Citera
2014-10-31, 22:11
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Kan du utveckla varför det är så? Nyfiken
När du böjer knäleden (tex vid sittande vadpress) så förkortas den viktigaste vadmuskeln M. gastrocnemius pga av aktiv insufficiens (en flerledsmuskels ursprung och fästen kommer förnära varandra så spänningen avtar. Detta sker inte vid vadträning med raka ben.
Citera
2014-10-31, 22:53
Medlem
Dragprovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
När du böjer knäleden (tex vid sittande vadpress) så förkortas den viktigaste vadmuskeln M. gastrocnemius pga av aktiv insufficiens (en flerledsmuskels ursprung och fästen kommer förnära varandra så spänningen avtar. Detta sker inte vid vadträning med raka ben.

Visst är gastrocnemius volym dubbelt så stor som soleus men soleus lite bredare?

Edit: http://happymtb.org/forum/file.php/1...ame=calves.jpg

Syftar på vaderna på bilden till höger. Visst är det ett par vältränande soleus under ett par gastrocnemius, som är onormalt smala?
Senast redigerad av Dragprov 2014-10-31 kl. 22:58.
Citera
2014-10-31, 23:16
Medlem
Nereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Haha jag SVÄR att du bara jävlas nu, du MÅSTE jävlas! Om inte så förtjänar alla 5x5 förespråkare som hjärntvättar massan att hängas upp i en stolpe.

Till nybörjare och lurade - vadernas muskelfibrer svarar bäst på högrepp 20-30. Finns studier på detta för den som är intresserad.

5x5 var bara något jag hävde ur mig i farten. Själv kör jag 3 set med 8-10 reps.
Har du länk till en sådan studie?
Citera
2014-10-31, 23:40
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
5x5 var bara något jag hävde ur mig i farten. Själv kör jag 3 set med 8-10 reps.
Har du länk till en sådan studie?
Varför gjorde du det? Varför så få sett? Blir totalt 24 reps, dvs lika många som du borde köra i ett sett. Arne kan säkert förklara saken på ett bra sätt men ska leta upp studierna åt dig.
Senast redigerad av Huffensfuffens 2014-10-31 kl. 23:43.
Citera
2014-11-01, 00:25
Medlem
Varit överviktig och tjock hela livet, gå ner snabbt och smidigt

Väger i dagsläget cirka 115kg och är 1.76 lång ungefär. Jag hade velat ha som mål att gå ner till iallafall 90kg. Vill inte vara liten och tanig utan fortfarande lite större. Är bredaxlad och har lång överkropp så ser inte så överviktig ut som jag egentligen är.

Har hela livet hållt på med olika dieter osv höll på med LCHF i cirka 1 år som funkade så där eftersom jag fuskade typ dagligen i skolan för att maten som gick att äta var typ pastan. Gick ner cirka 10kg på 2 veckor när jag var emo över en brud annars har jag i princip bara stigit i vikt.

Lättaste sätten att gå ner snabbt och smidigt på?

Själv har jag tänkt så här: Springa 15-20 minuter 3-4 gånger i veckan. Äta normalt, helst inte för mycket underskott (love food <3). Många säger att kaloriunderskott hjälper som fan men mat är ju för fan det bästa som finns.

Har inte planerat att knapra piller så junkies håll er borta. Kosttillskott för minskad aptit osv får ni gärna rekommendera.

Tack på förhand.
Citera
2014-11-01, 00:28
Medlem
tobazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siiC
Väger i dagsläget cirka 115kg och är 1.76 lång ungefär. Jag hade velat ha som mål att gå ner till iallafall 90kg. Vill inte vara liten och tanig utan fortfarande lite större. Är bredaxlad och har lång överkropp så ser inte så överviktig ut som jag egentligen är.

Har hela livet hållt på med olika dieter osv höll på med LCHF i cirka 1 år som funkade så där eftersom jag fuskade typ dagligen i skolan för att maten som gick att äta var typ pastan. Gick ner cirka 10kg på 2 veckor när jag var emo över en brud annars har jag i princip bara stigit i vikt.

Lättaste sätten att gå ner snabbt och smidigt på?

Själv har jag tänkt så här: Springa 15-20 minuter 3-4 gånger i veckan. Äta normalt, helst inte för mycket underskott (love food <3). Många säger att kaloriunderskott hjälper som fan men mat är ju för fan det bästa som finns.

Har inte planerat att knapra piller så junkies håll er borta. Kosttillskott för minskad aptit osv får ni gärna rekommendera.

Tack på förhand.

Sluta ät, ut och gå, det är de bästa! Har en polare som gick ner som fan genom att dricka något sorts pulver blandat med vatten varje dag och inte äta något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in