Citat:
Ursprungligen postat av
Crapmagic
Konstigt svar
Det är dyrt med gym och jag tror att det går att bygga muskler utan, jag hade tänkt
att du skulle komma med tips på övningar snarare än att ifrågasätta om jag gör dom rätt
Man ska inte behöva sätta sig in i kost mer än det att man inte ska leva på kaloriöverskott,
givetvis behöver man inte leva efter nån jäkla kött eller kolhydrat diet för att få normalstörre muskler
Det var en konstig generalisering att jag har trauman som gör att jag inte kan utföra
övningarna korrekt som leder till min underdimensionerande armar?
Jag jobbar redan på min personliga utveckling, och att bli en större person
är väsensskilt mot att kunna få större muskler
Ber om ursäkt för det om du tog illa vid. Men det är realistiskt utifrån ditt inlägg.
Men liksom förstår väl inte heller riktigt bekymret mer än det reflekteras i en din generalisering och åsikt,och vart kommer den ifrån?
Därför grundade jag det i att det förmodligen sitter mycket i ditt huvud, som det oftast gör hos de flesta. Med det menar jag inte att din uppfattning inte stämmer.
Jag har ganska liknande förutsättningar, har en liten struktur är man 173cm, har små fötter (tjejer har större fötter än mig), små händer (har träffat 2 tjejer i mitt liv som har mindre), korta biceps fästen (fyra av mina fingrar får plats från armvecket till biceps fästet).
Trots det har jag blivit hyfsat byggd av träning så fortsätt kämpa på.
Förstår inte riktigt måttet 5cm bred arm?
Hur mäter du det?
Du kommer inte åstadkomma mycket med 1kg hantlar tyvärr, du kommer behöva mer belastning än så. Därför är gym det enklare alternativet, annars får du mecka egna vikter osv. Skulle eventuellt förslå någon Chin Up stång, trx band och kanske gummiband.
Triceps borde vara en fokus grupp, speciellt det långa huvudet. Sök upp om hur du tränar den. Tex vanliga övningar är Skullcrushers, Overhead Tricep Extensions och att träna hela rörelse anan ordentligt från stretch till full kontraktion. Men även viktigt att träna alla huvuden för det estetiska.
Biceps är ganska rätt fram. Curls, armbågsleden rörelse fram och tillbaka. Min åsikt är att man ska ha fokus på det långa huvudet för hela bicepsen växer av curls men många har underutvecklat långt huvud. Det görs med armbågarna lite längre ut från kroppen. Sedan brachialis muskeln ger en estetiskt bredare arm i utseende, tex Hammercurls eller omvända curls med handflatan nedåt.
Sedan har jag en personlig åsikt att många med stora överarmar glömmer bort underarmar. Det ser konstigt ut och armarna ser inte stora ut i helheten med små underarmar, samt att dom syns mer i en T-shirt.
Utöver det kan jag inte bidra mer för då behövs det individualiseras mer. Men hoppas att det gav dig mer än mitt första svar.