Citat:
Ursprungligen postat av
MemmM
Hej allihopa!
Jag har precis börjar träna (i två veckor) och skulle gärna vilja veta om ni som tränar/tränar har sett någon skillnad på era lår? Jag själv tränar 50 min crosstrainer sedan 3 min squats varannan/varje dag och undrar om det finns någon som gjort något liknande och sett att era ben har förlorat fett.
Mitt problem område är just låren då jag lägger på min mycket fett just där, så ska jag fortsätta att träna på crosstrainern och bara förbränna eller finns det något mer jag kan göra för att få snabbare resultat?
Mvh Emma =)
Du kan inte punktförbränna fett, så vilken typ av övningar du gör för kaloriförbrukningen spelar inte så stor roll. Du skulle likaväl kunna simma eller cykla så länge det resulterar i samma kaloriförbrukning. Välj det du tycker är roligast bara.
Är du fett du vill bli av med så är det vad du stoppar i dig du ska fokusera på, det är där man gör den stora skillnaden. Knäböj är förvisso en bra övning för att lägga på sig muskler på ben och rumpa, men du borde då köra mer styrkeinriktat. Alltså istället för att pumpa 3min så lägg mer vikt på stången och kör ett visst antal repetitioner.