Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej din stolle.
Jag har inte slutat debattera med dig för att jag själv skulle ha fel i det jag själv menat/sagt -- utan helt enkelt för att du uppenbarligen saknar förmåga att förstå och tolka text samt att ta till dig vad andra säger...
Jag slösar helt enkelt inte min tid på en idiot som väljer att vantolka för att få tjafsa...
Återgå nu till att diskutera Anna B istället --- det är henne tråden handlar om.
Precis så, men det är som sagt ovan meningslöst att försöka förklara det för någon som saknar läsförståelse.
Ja, det är min uppfattning också

Jag delar din uppfattning om psykopati. Det är fel diagnos. Med tanke på att Anna Book har noll impulskontroll där olika infall och utfall avgör vad hon hittar på för stunden.
En psykopat läser av omgivningen och planerar sitt liv, där vinningen styr. Jag kan inte se att det Anna Book hållit på med har slutat bra för henne på något sätt. Då menar jag på ett ekonomiskt plan, eller på något sätt som kommer ge utdelning karriärmässigt. Det märkliga är all denna offentlighet i media. Det Anna Book framför helt skamlöst om sex med sin stolle, är så sunkigt. Och detta gör hon för att få uppmärksamhet, utan att tänka på hur det drabbar barnen.
Om jag skulle spekulera så har hon en Narcissistisk personlighetsstörning, då det alltid är på knappen som gäller, där ett makalöst behov av att vara omtyckt styr allt, och förstör tillvaron för barnen. Det blir barnen som måste uppvakta föräldern i stället för att få normal omsorg.
Det har skrivits mycket på senare år om barns lidande under uppväxten med en narcissistisk mor, som gör allt till ett drama med sig själv i centrum. Psykopater och sociopater kan vara riktigt trevliga ibland, och då kompenseras familjen. Särskilt när de har publik blir livet en fest.