2017-01-14, 23:11
Medlem
SpencerHastingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Marita Friberg

Synd att man missade den periscopen, låter som ett riktigt haveri. Hoppas den hittar fram till youtube en dag.

Skönt ändå att Anna är så rask och kvick i stegen att hon lätt gick ifrån förföljaren.
Citera
2017-01-14, 23:20
Medlem
manodepressivs avatar
För ett par år sedan åt jag på Akelarre i San Sebastián och fick till min glädje språka lite snabbt med Pedro Subijana.

Han hörde att min baskiska/spanska hade väldigt stark svensk accent och berättade då historien om när han en gång hade en speciell svensk gäst, en viss Anna Book.

Hon hade helt sonika klivit in i köket och visat var skåpet skulle stå. Kockarna och Pedro själv var i chock till en början, men Anna hade full koll och den kvällen var en av de bästa sittningarna Pedro haft. Subijana hävdade bestämt att han har Anna Book att tacka för Akelarres tredje Michelinstjärna.

- Jag brukar få uppskattning för min kokkonst, men den kvällen Anna hjälpte oss i köket visste hyllningarna ingen gräns, skrattade Pedro Subijana.
Citera
2017-01-15, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Nu från Periscope, ny hemsida på gång annabook.net

https://whois.loopia.se/annabook.net
Citera
2017-01-15, 01:56
Medlem
Jag som trodde att Anna redan hade en hemsida Den på wiki?
https://sv.wikipedia.org/wiki/Flodh%C3%A4st
Citera
2017-01-15, 02:58
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guninger
[...] Kommer hon verkligen att ge ut en kokbok? Är det på riktigt att hon har pratat med någon kokboksbehörig om det?
Redan 2010 uttalade hon sig i egenskap av "kändiskock på TV4" om sin dröm om en egen kokbok:
http://www.tv4.se/f%C3%B6rkv%C3%A4ll...bf7251940073a5
Citat:
Anna samlar sedan länge på recept och hon funderar ofta över hur boken skulle kunna bli.
- Det viktigaste är att den blir mänsklig och att den innehåller både nyttiga och onyttiga recept. Det är viktigt med härlig mat också. Man måste få unna sig mat med riktig grädde ibland, säger hon och skrattar.
Att Anna själv har haft problem med vikten har inget med maten att göra menar hon. Det är i stället hur hon har ätit som varit problemet.
- Mitt problem har varit att jag ätit fel och faktiskt för lite. Det tillsammans med att jag varit sjuk bidrog till att jag blev överviktig, inte maten i sig, säger Anna Book.
Jaha då vet vi, Annas eventuella övervikt beror på att hon har ätit fel och för lite samt på någon sjukdom, oklart vilken
Senast redigerad av Minkybaby 2017-01-15 kl. 03:30.
Citera
2017-01-15, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minkybaby
Redan 2010 uttalade hon sig i egenskap av "kändiskock på TV4" om sin dröm om en egen kokbok:
http://www.tv4.se/f%C3%B6rkv%C3%A4ll...bf7251940073a5

Jaha då vet vi, Anna eventuella övervikt beror på att hon har ätit fel och för lite, istället beror det på någon sjukdom, oklart vilken

Hon har ju bortförklarat sitt ton övervikt med någon hormonsjukdom
Hand upp för den som tror på det
Citera
2017-01-15, 09:32
Medlem
Photoshoppeds avatar
Till senaste bilden där det ser ut som att någon av familjemedlemmarna spytt i tallriken har någon som kallar sig "mormormaud" skrivit en mycket sann kommentar:

maritafriberg1Tycker du ska göra en kokbok med alla dina goda maträtter!👏👏💕💕💕
studiogranslosSer gott ut. Vi pratar om dig i vår podd, Anna!
mormormaudEn del rätter passar bättre i magen än på bild😊

Jag sätter min kvarstående decemberlön på att den kommentaren är borttagen innan lunch.
Citera
2017-01-15, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped

maritafriberg1Tycker du ska göra en kokbok med alla dina goda maträtter!👏👏💕💕💕
studiogranslosSer gott ut. Vi pratar om dig i vår podd, Anna!
mormormaudEn del rätter passar bättre i magen än på bild😊

Kul också att Studio Gränslös pratar om AB! Som gränslös har dom ett outtömligt ämne att prata om i AB......
Citera
2017-01-15, 18:13
Medlem
Alltså, det är ju synd om henne på så många sätt. Beklämmande att se och höra hur hon fiskar efter beröm och hejdlöst med bekräftelse. På Periscope idag höll hon på med det vanliga tjatet om "Gud jag ser ut som ett spöke i det här ljuset".
Så håller hon på i bilen också. Inte en eller två gånger heller... Tjugo minst. Och hur orkar hon att ideligen ta mig faan hela tiden svara på samma frågor. "Jag är 46 år." "Jag är halvspansk".
Och hjälp mig här om jag tänker fel nu. Var det inte ifjol vid den här tiden hon hade sitt extravaganta "30-årsjubileum" som artist? Och bara för någon vecka sedan var det på repeat att hon minsann har jobbat som artist i 33 år. Jag får inte ihop det.
Vad tycker hennes familj om detta märkliga periscopande? Egentligen? Sonen särskilt brukar ju vråla att hon ska sluta filma, men Nädå, hon fnittrar glatt och med bebisröst att hon visst ska filma. Och de får ju be henne att sluta, men hon kan inte slita sig från att periscopa. Någonstans inser jag att det inte alls är sunt att vilja se och höra allt den märkliga kvinnan gör. Vad är det för märkligt beteende jag har? Men fascinerande är det...
Citera
2017-01-15, 18:18
Medlem
Såg någon när hon periscopade i förmiddags då hennes make upprepade gånger tjatade på henne att sluta och komma och äta frukost? I slutet av sändningen la han sig över henne och började hångla medans man hörde hur barnen skrek "sluta!"

Någon frågade dessutom varför hon inte var med sin familj istället för på periscope och då blev hon passivt aggressiv direkt, "jag är 46 år, jag gör precis vad jag vill, du vet inget om mitt liv!" Osv
Citera
2017-01-15, 18:43
Medlem
Arteetmarteeees avatar
Booken är helt sinnesförvirrad / mytoman.
Det är alltid massa projekt på g, är det inte Fredrik Kempe som lovat henne en plats i Mellon så är det något " superhemligt " det superhemliga är oftast att hon är med i något pinsamt tv-program 😂😂😂
Citera
2017-01-15, 18:54
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerHastings

Skönt ändå att Anna är så rask och kvick i stegen att hon lätt gick ifrån förföljaren.
Jag reagerade också på det. Hon sa nämligen på Periscope att hon hade två stora matkassar i händerna, men lyckades ändå SPRINGA ifrån sina förföljare. Där föll trovärdigheten helt.

OM det mot all förmodan var någon som gick efter henne, så kan jag slå vad om att "förföljarna" var två barn som ville ha en selfie eller liknande. Men med 99,9% säkerhet var det ett av Annas många hjärnspöken som slog till.

Hennes inlägg (både på instagram och periscop) följer alltid samma mall:

1. Book lägger ut krook om att något hänt eller ska hända

2. Hon inväntar frågor på vad som hänt/kommer att hända

3. Om ingen nappar, lägger hon ut krokarna enligt punkt 1 igen. Oftast med lite mer dramatik denna gång.

4. Booken väntar

5. När någon till sist nappar så svara hon kryptisk med något av alternativen

a, jag har blivit avrådd av min agent att berätta allt/spara till mina memoarer
b, jag har blivit avrådd av polisen att berätta
c, det är så hemligt att jag inte kan berätta
d, ni kommer snart att få veta allt

6. Nya frågor om vad som hänt/kommer att hända alterneras med "Recept tack!"

7. Ny krok läggs ut, osv...
Senast redigerad av Flor-Ida 2017-01-15 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in